ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صادق زیباکلام از دانشگاه آزاد اخراج شد

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و از چهره‌های اصلاح‌طلب بدون اعلام دلیل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اخراج شد.

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و از چهره‌های اصلاح‌طلب بدون اعلام دلیل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اخراج شد.

صادق زیباکلام

صادق زیباکلام به‌شکل پاره‌وقت و به مدت ۱۰ سال در دانشگاه آزاد تدریس می‌کرد.

زیباکلام سه‌شنبه ۸ اسفند به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت نه اخراجش از دانشگاه آزاد به او ابلاغ شده و نه دلایل آن. او پس از آن‌که متوجه پرداخت نشدن حقوق ماهیانه‌اش شده از اخراجش باخبر شده است.

صادق زیباکلام از اصلاح‌طلبانی است که نسبت به وضع موجود مواضع انتقادی دارد اما همواره تلاش کرده که این مواضع را در چارچوب خطوط قرمز جمهوری اسلامی بیان کند.

او گفته است که نمی‌داند اخراجش از دانشگاه آزاد «بخشی از جریان اخراج اساتید دگراندیش از این دانشگاه است یا خیر».

او همچنین اعلام کرده که می‌خواهد علیه دانشگاه آزاد به وزارت کار شکایت کند.

علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی در شهریورماه سال جاری گفته بود که اجازه نمی‌دهد استادانی با «چهره اسلامی» وارد دانشگاه شوند و سپس کار ضد اسلامی انجام دهند.

او با اعلام این‌که استادانی که در دانشگاه آزاد تدریس می‌کنند، می‌بایست در چارچوب نظام باشند، گفته بود: «هر کسی نمی‌خواهد در این چارچوب باشد نیاید، ما کسی را مجبور نمی‌کنیم.»

با مرگ علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین هیئت امنای دانشگاه آزاد و رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۱۹ دی ۱۳۹۵، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، علی ولایتی، مشاور خود در امور بین‌الملل را به سرپرستی هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد برگزید و ولایتی نیز همفکران خود را به سمت‌های مختلف این دانشگاه منصوب کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bijan

    با وجود اتفاقات اخیر هیچ نشانه ای از باز شدن فضای سیاسی نیست و تندرو ها کماکان مانور میدهند و فضای امنیتی و سرکوب را افزایش داده اند ! اصلاح نا پذیری این رژیم دیگر یک واقعیت مسلم است . وضعیت آشفته و اسفناک اقتصادی و تهدید های خارجی و بلا تکلیفی عمومی جامعه ایران را به سمتی خواهد برد که عاقبتی جز فرو پاشی ندارد . شانس اینکه تغییر رژیم به آرامی انجام شودخیلی کم است .!

  • من

    یکی از دوستان چندی در بیمارستان مسیح مهاجری بستری بود و از کیفیت رسیدگی و مدیریت آنجا میگفت که اسما بر عهده ولایتی است و من همان موقع گفتم و هنوز هم اعتقاد دارم که از جایی که مدیرش ولایتی باشد انتظار کار درست و حرفه ای و خوب نمیتوان داشت. حالا این مورد را در دانشگاه آزاد میبینیم.واقعیت اینکه تفکر ولایتی تفکر هیئتی است که نهایت یک مسجد را با آن بتوان مدیریت کرد و نه بیشتر و حیرت آور اینکه ولایتی و حدادعادل دو امین حضور رهبر روی هم بیش از پنجاه-درست شنیدید 50-شغل مدیریتی دارند.