ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صالح مسلم، رهبر کرد سوریه آزاد شد

دادگاهی در جمهوری چک، صالح مسلم، رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را پس از سه روز بازداشت آزاد کرد.

دادگاهی در جمهوری چک، صالح مسلم، رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را پس از سه روز بازداشت آزاد کرد.

صالح مسلم، رهبر کرد سوریه آزاد شد

منابع کردی اعلام کرده‌ بودند که صالح مسلم شنبه ۲۴ فوریه / ۵ اسفند در پراگ بازداشت شده است. به گفته آنها، ترکیه حکم جلب او را صادر کرده بود و دولت چک به درخواست ترکیه این کار را انجام داده است.

مسلم برای رایزنی با مقام‌های اروپایی جهت اعمال فشار بر ترکیه و توقف عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه به اروپا سفر کرده بود.

بکیر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه سه‌شنبه ۸ اسفند/ ۲۷ فوریه گزارش‌هایی درباره معامله آنکارا و پراگ برای تسلیم صالح مسلم به ترکیه را رد کرده است. در همان حال رجب‌طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه، یکشنبه گذشته اظهار امیدواری کرده بود که دولت چک، صالح مسلم را به آنکارا تحویل دهد.

ترکیه ۲۰ ژانویه عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون» را برای بیرون‌راندن یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ)، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک از عفرین آغاز کرد. شبه‌نظامیان «ارتش آزاد سوریه» با پشتیبانی هوایی و زمینی ترکیه پیاده‌نظام اصلی این عملیات را تشکیل می‌دهند. روز گذشته ترکیه یگان‌های ویژه‌ای را برای جنگ تن به تن به عفرین اعزام کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن مدنى

    متاسفانه روزگار قلدرها وقلچماقها شده است . مگر صالح مسلم تبعه تركيه است؟ويا در تركيه جرمى مرتكب شده ؟ تركيه واردوغان فرمان بازداشت صالح مسلم را باين جرم صادر فرموده اند كه چرا در مقابل تجاوز ارتش ترك مقاومت ميكند. مرگ وشرم هم براى جمهورى چك

  • کارو

    جمهوری چک و رئیس جمهور راست گرای فاشیستش میلوش زمان باید از این کار خود شرم کنند که با جنایتکاری مانند اردوغان همکاسه شده اند. چک باید بابت این کار از خلق کرد عذرخواهی کند.