ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش کشته‌شدگان سیل و توفان در فیلیپین به بیش از ۴۰۰ تن

<p>وقوع سیلی که از جمعه شب در جنوب فیلپین آغاز شده، تا کنون بیش از ۴۰۰ تن کشته و دست کم ۴۰۰&nbsp; تن دیگر مفقود بر جای گذاشته است.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری رویترز در حدود یک&zwnj;صد هزار نفر از ساکنان منطقه در اثر وقوع این سیل مجبور به ترک خانه&zwnj;هایشان شده&zwnj;اند. <br /> &nbsp;</p> <p>سرهنگ لیوپولدو گالون، سخنگوی ارتش فیلیپین می&zwnj;گوید که تا کنون ۹۷ جسد در شهر کاگایان پیدا شده که اغلب آن&zwnj;ها کودکانی هستند که در سیل غرق شده&zwnj;اند، وی همچنین از غرق&zwnj;شدن دست&zwnj;کم ۷۵ نفر در شهر ایلیگان خبر داده است. شهر ایلیگان با جمعیت یک&zwnj;صد هزار نفری از جمله مناطقی است که به شدت آسیب&zwnj;دیده است.</p> <p><br /> توفان استوایی که منجر به وقوع سیل شده، نیمه شب جمعه، ۱۶ دسامبر در جزیره مین دانائو در جنوب فیلپین آغاز شد و شمار زیادی از ساکنین منطقه که در خواب بودند، غرق شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>سخنگوی ارتش فیلیپین می&zwnj;گوید که تا کنون ۹۷ جسد در شهر کاگایان پیدا شده که اغلب آن&zwnj;ها کودکانی هستند که در سیل غرق شده&zwnj;اند، وی همچنین از غرق&zwnj;شدن دست&zwnj;کم ۷۵ نفر در شهر ایلیگان خبر داده است <br /> &nbsp;</p> </blockquote> <p>بنا به گزارش&zwnj;های رسیده سرعت باد بین ۷۵ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت بوده است. این توفان همچنین با رانش زمین همراه بوده و برخی قربانیان این حادثه در گل و لای حاصل از این رانش دفن شده&zwnj;اند. <br /> <br /> مقامات محلی فیلیپین پیش&zwnj;بینی می&zwnj;کنند که شمار کشته&zwnj;شدگان این حادثه افزایش پیدا کند. صلیب سرخ آمار کشته&zwnj;شدگان را ۲۱۳ تن اعلام کرده است.</p> <p><br /> در حال حاضر ۲۰ هزار سرباز برای نجات آسیب&zwnj;دیدگان در منطقه در حال امدادرسانی هستند. <br /> <br /> توفان استوایی&quot;واشی&quot; همچنین موجب سرازیر شدن آب رودخانه&zwnj;ها شده و برق بخش وسیعی از منطقه در اثر توفان قطع شده است. <br /> <br /> این توفان استوایی که ۱۲ ساعت به صورت مدوام ادامه داشت، هنوز متوقف نشده و به سمت شمال غرب این جزیره در حال حرکت است.</p> <p><br /> سپتامبر سال جاری نیز بیش از یک&zwnj;صد تن در اثر وقوع گردباد در فیلپین جان خود را از دست دادند. این کشور در سال ۲۰۱۱ شاهد نزدیک به ۲۰ طوفان بوده است.</p>

وقوع سیلی که از جمعه شب در جنوب فیلپین آغاز شده، تا کنون بیش از ۴۰۰ تن کشته و دست کم ۴۰۰  تن دیگر مفقود بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز در حدود یک‌صد هزار نفر از ساکنان منطقه در اثر وقوع این سیل مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.
 

سرهنگ لیوپولدو گالون، سخنگوی ارتش فیلیپین می‌گوید که تا کنون ۹۷ جسد در شهر کاگایان پیدا شده که اغلب آن‌ها کودکانی هستند که در سیل غرق شده‌اند، وی همچنین از غرق‌شدن دست‌کم ۷۵ نفر در شهر ایلیگان خبر داده است. شهر ایلیگان با جمعیت یک‌صد هزار نفری از جمله مناطقی است که به شدت آسیب‌دیده است.

توفان استوایی که منجر به وقوع سیل شده، نیمه شب جمعه، ۱۶ دسامبر در جزیره مین دانائو در جنوب فیلپین آغاز شد و شمار زیادی از ساکنین منطقه که در خواب بودند، غرق شده‌اند.

بنا به گزارش‌های رسیده سرعت باد بین ۷۵ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت بوده است. این توفان همچنین با رانش زمین همراه بوده و برخی قربانیان این حادثه در گل و لای حاصل از این رانش دفن شده‌اند.

مقامات محلی فیلیپین پیش‌بینی می‌کنند که شمار کشته‌شدگان این حادثه افزایش پیدا کند. صلیب سرخ آمار کشته‌شدگان را ۲۱۳ تن اعلام کرده است.

در حال حاضر ۲۰ هزار سرباز برای نجات آسیب‌دیدگان در منطقه در حال امدادرسانی هستند.

توفان استوایی"واشی" همچنین موجب سرازیر شدن آب رودخانه‌ها شده و برق بخش وسیعی از منطقه در اثر توفان قطع شده است.

این توفان استوایی که ۱۲ ساعت به صورت مدوام ادامه داشت، هنوز متوقف نشده و به سمت شمال غرب این جزیره در حال حرکت است.

سپتامبر سال جاری نیز بیش از یک‌صد تن در اثر وقوع گردباد در فیلپین جان خود را از دست دادند. این کشور در سال ۲۰۱۱ شاهد نزدیک به ۲۰ طوفان بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.