ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام سه مرد در اراک

<p>سه مرد امروز، شنبه ۲۶ آذر ماه در اراک اعدام شدند. </p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی اتهام این سه مرد &laquo;خرید و فروش و حمل مواد مخدر و نگهداری حدود شش کیلوگرم هروئین و کراک&raquo; اعلام شده است. <br /> &nbsp;<br /> بنا به این گزارش، شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان دلیجان، ص. پ را به اتهام &laquo;حمل و نگهداری هشت&zwnj;صدو سی گرم کراک&raquo; به اعدام محکوم کرد. </p> <p><br /> م. الف و پ. الف نیز از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی اراک به دلیل &laquo;مشارکت در حمل پنج کیلو و شصت و هفت گرم هروئین&raquo; به اعدام محکوم شدند. </p> <p><br /> روابط عمومی دادگستری استان مرکزی اعلام کرده که حکم این افراد پس از تایید دادستان کل کشور، در زندان مرکزی اراک اجرا شده است. <br /> <br /> عفو بین&zwnj;الملل در آخرین گزارش خود که ۱۵ دسامبر جاری منتشر شد، اعلام کرد که در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۴۸۸ نفر در ایران به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر اعدام شده&zwnj;اند. </p> <p><br /> بنا بر این گزارش در دو سال گذشته دست&zwnj;کم ۱۶۶ نفر به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر در ایران اعدام شده&zwnj;اند و این امار در سال ۲۰۱۱ سه برابر شده است. </p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>عفو بین&zwnj;الملل در آخرین گزارش خود که ۱۵ دسامبر جاری منتشر شد، اعلام کرد که در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۴۸۸ نفر در ایران به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر اعدام شده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>ایران پس از چین بالا&zwnj;ترین امار اعدام در جهان را دارد و در سال جاری میلادی آمار اعدام&zwnj;ها در این کشور به حدود ۶۰۰ نفر رسیده است. بر اساس گزارش سازمان عفو&zwnj; بین&zwnj;الملل ۸۱ درصد از این اعدام&zwnj;ها در رابطه با محکومان به حمل، خرید و فروش و یا قاچاق مواد مخدر است. </p> <p><br /> محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، پیش از این در اردیبهشت&zwnj;ماه سال جاری ۷۴ درصد اعدام&zwnj;ها در ایران را مربوط به &laquo;قاچاقچیان مواد مخدر&raquo; عنوان کرده بود. </p> <p><br /> در آذر ماه جاری دست کم ۲۴ نفر در شهرهای مختلف ایران به دار آویخته شده&zwnj;اند. </p> <p><br /> ایران از جمله کشورهایی است که مجازات اعدام در آن هنوز رایج است. قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم&zwnj;ربایی و سرقت مسلحانه از جمله جرم&zwnj;هایی هستند که مجازات آن&zwnj;ها بر اساس قوانین ایران اعدام است.</p>

سه مرد امروز، شنبه ۲۶ آذر ماه در اراک اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی اتهام این سه مرد «خرید و فروش و حمل مواد مخدر و نگهداری حدود شش کیلوگرم هروئین و کراک» اعلام شده است.
 
بنا به این گزارش، شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان دلیجان، ص. پ را به اتهام «حمل و نگهداری هشت‌صدو سی گرم کراک» به اعدام محکوم کرد.

م. الف و پ. الف نیز از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی اراک به دلیل «مشارکت در حمل پنج کیلو و شصت و هفت گرم هروئین» به اعدام محکوم شدند.

روابط عمومی دادگستری استان مرکزی اعلام کرده که حکم این افراد پس از تایید دادستان کل کشور، در زندان مرکزی اراک اجرا شده است.

عفو بین‌الملل در آخرین گزارش خود که ۱۵ دسامبر جاری منتشر شد، اعلام کرد که در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۴۸۸ نفر در ایران به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر اعدام شده‌اند.

بنا بر این گزارش در دو سال گذشته دست‌کم ۱۶۶ نفر به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر در ایران اعدام شده‌اند و این امار در سال ۲۰۱۱ سه برابر شده است.

عفو بین‌الملل در آخرین گزارش خود که ۱۵ دسامبر جاری منتشر شد، اعلام کرد که در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۴۸۸ نفر در ایران به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر اعدام شده‌اند

ایران پس از چین بالا‌ترین امار اعدام در جهان را دارد و در سال جاری میلادی آمار اعدام‌ها در این کشور به حدود ۶۰۰ نفر رسیده است. بر اساس گزارش سازمان عفو‌ بین‌الملل ۸۱ درصد از این اعدام‌ها در رابطه با محکومان به حمل، خرید و فروش و یا قاچاق مواد مخدر است.

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، پیش از این در اردیبهشت‌ماه سال جاری ۷۴ درصد اعدام‌ها در ایران را مربوط به «قاچاقچیان مواد مخدر» عنوان کرده بود.

در آذر ماه جاری دست کم ۲۴ نفر در شهرهای مختلف ایران به دار آویخته شده‌اند.

ایران از جمله کشورهایی است که مجازات اعدام در آن هنوز رایج است. قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه از جمله جرم‌هایی هستند که مجازات آن‌ها بر اساس قوانین ایران اعدام است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ننننن

    چندین میلیون بازدید کننده داشت ساعت ۵ علی الطلوع؟