ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده کل سپاه: تصمیمات ساختاری سپاه برای مقابله با تهدیدات ضروری است

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران گفت برای مقابله با «ناامنی‌ها و توطئه‌های دشمنان» تصمیمات ساختاری در سپاه «بسیار ضروری» است.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران گفت برای مقابله با «ناامنی‌ها و توطئه‌های دشمنان» تصمیمات ساختاری در سپاه «بسیار ضروری» است.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران

محمدعلی جعفری چهارشنبه ۹ اسفند در مرکز تحقیقات هوانیروز سپاه پاسداران، اعتراضات سراسری دی‌ماه در ایران را در کنار تهدیدات گروه «دولت اسلامی» (داعش) و تهدیدات مرزی قرار داد و گفت: «امروز آمادگی‌های خوبی در بخش‌های مختلف برای مقابله با ناامنی‌ها و توطئه‌های دشمنان ایجاد شده است.»

او نیروی انسانی را «مهم‌ترین عامل تقویت سپاه» خواند و بر تجهیز بیشتر سپاه به فن‌آوری‌های نظامی نوین تأکید کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به بمباران مکرر مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) توسط ارتش ترکیه و این‌که نیروهای پ‌ک‌ک تلفات نمی‌دهند، گفت: «امروز دیگر آتش زیاد و بمباران اثرگذاری قبل را ندارد» و «انواع تجهیزات از جمله پهپادها و دقت و برد سلاح‌ها اهمیت دارد.»

در ایران مقابله با «تهدیدات امنیتی» ابتدا برعهده نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، بسیج و لباس شخصی‌هاست که در صورت گسترش تهدیدات سپاه پاسداران وارد عمل می‌شود.

در پی اعتراضات سراسری اخیر در ایران، سپاه پاسداران ۱۷ دی‌ماه در بیانیه کوتاهی از «ده‌ها هزار بسیجی» برای «آرام‌سازی آشوب‌ها» قدردانی کرد. سازمان بسیج زیر نظر مستقیم سپاه پاسداران عمل می‌کند.

سه روز قبل از این بیانیه محمدعلی جعفری گفته بود که سپاه فقط در سه استان کشور اصفهان، لرستان و همدان علیه معترضان وارد عمل شده است.

اعتراضات سراسری دی ۹۶ از روز هفتم دی‌‌ماه در مشهد آغاز شد و به دست‌کم ۷۲ شهر کوچک و بزرگ ایران گسترش پیدا کرد. در این اعتراضات دست‎کم ۲۷ نفر کشته شدند. بنا بر آمار ارائه‌شده توسط اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها در این بازدید، آمار کل زندانیان اعتراضات سراسری اخیر ۴۹۷۲ نفر بود که از کل این افراد ۴۵۳۴ نفر آزاد شده‌اند و ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت هستند. افزون بر این ۵۵ نفر نیز در بازداشت وزارت اطلاعات هستند.

دوسیه تظاهرات اعتراضی ۱۳۹۶

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    سرکوب اعتراضات مردم = «آرام‌سازی آشوب‌ها»