ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج فعال دانشجویی دانشگاه بهشتی از تحصیل محروم شدند

دانشگاه فقط به مدت دو ترم می‌تواند دانشجویی را از تحصیل بازدارد. چند تن از فعالان دانشجویی اما به دلیل فعالیت صنفی‌شان به مدت دو سال حق تحصیل ندارند.

دبیر شورای مرکزی صنفی دانشگاه علوم پزشکی «شهید بهشتی» ضمن تایید خبر محرومیت خود از تحصیل به مدت دو سال از محرومیت چهار دانشجوی دیگر این دانشگاه از تحصیل به مدت یک سال خبر داده است. به گفته داود نعمتی، او به دلیل پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان به دو سال محرومیت از تحصیل محکوم شده است.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

این در حالی است که محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزرات بهداشت در واکنش به این خبر (محرومیت از تحصیل تعدادی از دانشجویان پرستاری دانشگاه بهشتی) ضمن ابراز بی‌اطلاعی در این باره گفته است: «دانشگاه تا دو ترم می‌تواند دانشجو را محروم کند و برای محرومیت بیشتر پرونده باید در شورای انضباطی بررسی شود و اگر فرد اعتراض کند، پرونده به شورای مرکزی می‌رود.»

در چند روز گذشته خبری مبنی بر محرومیت شماری از دانشجویان پرستاری دانشگاه بهشتی به دلیل فعالیت صنفی از سوی سعید تواناراد، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی اعلام شده بود.

داود نعمتی اما در واکنش اولیه خود به خبر صدور این حکم گفته بود که در به در به دنبال تکذیبیه آن است. او حالا با تایید این خبر به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است: «حکم بدوی در حال حاضر به ما اعلام شده که بر اساس آن بنده دو سال و چهار نفر دیگر یک سال از تحصیل محروم شده‌ایم.»

این فعال دانشجویی در عین حال از اعتراض به حکم بدوی دانشگاه خبر داده است: «ماجرا از این قرار است که در تاریخ ۱۹ تیر سال جاری تجمعی صنفی در "اعتراض به افزایش ظرفیت غیرمنطقی پرستاری" در مدیریت قبلی رخ داد و من را به علت نمایندگی دانشجویان و چهار نفر دیگر را از روی عکس‌هایی که گرفته شده به عنوان برگزار کنندگان تجمع از تحصیل محروم کرده‌اند. به دنبال اعتراض ما اما قرار است پرونده در شورای تجدیدنظر مجددا مورد بررسی قرار گیرد منتها از زمان تشکیل این جلسه اطلاعی نداریم.»

در همین رابطه اما «یک منبع آگاه در سازمان نظام پرستاری» به ایلنا گفته: «ما برای بررسی صحت و سقم ماجرا یک نفر را به نمایندگی از سازمان به وزارت بهداشت (معاونت فرهنگی) فرستادیم تا ببینیم داستان از چه قرار بوده است. گویا این تجمع در دوره ریاست قبلی این دانشگاه صورت گرفته یعنی قبل از آنکه رییس فعلی در دانشگاه مستقر شود اما برخورد و صدور این حکم در حال حاضر صورت گرفته است که جای سوال دارد که چرا در همان دوره این برخورد صورت نگرفته است؟»

این منبع آگاه همچنین گفته است جدای از داود نعمتی دو نفر از این دانشجویان دختر و دو نفرشان پسر هستند. او آنچه اتفاق افتاده است را نبش قبر کردن موضوع خوانده و گفته است: «اینکه حالا چرا این برخورد شده ما دقیقا نمی‌دانیم و منتظر هستیم اطلاعات ما کامل‌تر شود تا پس از آن اظهار نظر دقیق‌تری داشته باشیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.