ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانشگاه آزاد استعفای فرهاد رهبر را تکذیب کرد

یکی از رسانه‌های داخلی از اختلاف بین رئیس دانشگاه آزاد با علی اکبر ولایتی پرده برداشت. اخراج اساتید از جمله اخراج صادق زیباکلام یکی از چالش‌هاست.

یکی از رسانه‌های داخلی از استعفای فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد به دلیل اختلافاتش با علی اکبر ولایتی خبر داده است. روابط عمومی دانشگاه آزاد اما این خبر را تکذیب کرده است.

فرهاد رهبر و علی اکبر ولایتی. دو یار پیشین؟

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» اعلام کرد که فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد در اعتراض به دخالت‌های علی اکبر ولایتی رئیس هیأت امنا و رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور مختلف این دانشگاه استعفا داده اما ولایتی هنوز با استعفای او موافقت نکرده است.

منبع یاد شده که اعتماد آنلاین نام او را افشا نکرده گفته است که گزینه‌هایی برای جایگزینی فرهاد رهبر در دستور کار قرار گرفته که از میان آن‌ها سید محمد حسینی، وزیر ارشاد اسلامی در دولت محمود احمدی‌نژاد از بخت بیشتری برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد برخوردار است.

روز گذشته صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و از چهره‌های اصلاح‌طلب اعلام کرده بود که او را از از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اخراج کرده‌اند. زیباکلام همچنین از اخراج استادان دیگر از دانشگاه آزاد خبر داده بود.

فرهاد رهبر در سخنانی که چهارشنبه ۹ اسفند در  گردهمایی دو روزه معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد ایراد کرد، درباره اخراج استادان گفت:

«استاد سر کلاس می‌رود و هر اراجیفی می‌خواهد می‌گوید و اگر چیزی به او بگوییم بعد اعلام می‌شود وا اسلاما آزادی در خطر است. هر کسی در این قالب بخواهد خدشه‌ای به دین، قران و پیغمبر وارد کند لحظه‌ای آن را تحمل نمی‌کنیم. شمشیر زبان امروز در کلاس‌های درس ما اعتقادات دانشجویان را قلع و قمع می‌کند.»

 او ساعتی بعد درباره اخراج صادق زیباکلام گفته است:

«ما کسی را اخراج نکردیم. بلکه اعلام کردیم فعالیت شما غیرقانونی است چرا که از دو جا حقوق می گیرید. شما می‌توانید دانشگاه تهران را رها کنید و اینجا استخدام شوید و یا می‌توانید در دانشگاه تهران باشید و در دانشگاه آزاد به صورت حق‌التدریس فعالیت کنید.»

برخی از طرفداران راست افراطی، در شبکه‌های اجتماعی زیباکلام را متهم به حمایت از دراویش گنابادی در سر کلاس‌های درس کرده بودند. فرهاد رهبر در گردهمایی معاونان دانشگاه آزاد گفته بود:

«با استفاده از بیان، هنر، پول، نمره، ایجاد شخصیت کاذب برای یک استاد و ایجاد کاریزمای واهی برای یک استاد قصد دارند اعتقادات و ایمان دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهند.»

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی خبر استعفای فرهاد رهبر را تکذیب کرده است. محمد صادق ضیایی در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی اعلام کرده که دانشگاه آزاد با اعتمادآن‌لاین به دلیل انتشار خبر استعفای رهبر «برخورد قانونی» خواهد کرد.

هیأت امنای دانشگاه آزاد ۲۵ تیر سال جاری فرهاد رهبر را به جای علی‌محمد نوریان به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد. یک هفته بعد هم علی اکبر ولایتی حکم ریاست او را صادر کرد.

فرهاد رهبر پیش از این علاوه بر ریاست دانشگاه تهران، ریاست سازمان برنامه و بودجه در ابتدای دولت احمدی‌نژاد و نیز معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات در دولت محمد خاتمی را به عهده داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.