ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم حبس سعید مرتضوی ابلاغ شد

دادستان سابق تهران به اتهام معاونت در قتل به دو سال زندان محکوم شده. وکیل خانواده روح‌الامینی می‌گوید حکم زندان بعد از انجام تشریفات به مرتضوی ابلاغ می‌شود.

دادگاه تجدید نظر سعید مرتضوی دادستان سابق تهران را آذر سال جاری به اتهام معاونت در قتل محسن روح‌الامینی به دو سال حبس قطعی محکوم کرده بود. این حکم اما هنوز اجرا نشده است.  میرمجید طاهری وکیل خانواده روح‌الامینی می‌گوید حکم به مرتضوی ابلاغ شده و به زودی اجرا می‌شود.

سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران

هفته گذشته شایعاتی در رسانه‌های داخلی درگرفته بود مبنی بر آنکه سعید مرتضوی برای اجرای حکم دو سال زندان، خود را به اوین معرفی کرده، اما دادستان سابق تهران در یک گفت‌وگوی تلفنی این خبر را تکذیب کرده بود.

میرمجید طاهری وکیل خانواده روح‌الامینی که از همان روزهای بعد از صدور حکم، پیگیر اجرای آن است، به روزنامه «شرق» گفته است:

«اطلاع دارم که پرونده مرتضوی به شعبه ٢ اجرای احکام ناحیه ٢٨ دادسرای کارکنان دولت رفته است. این یعنی حکم بعد از طی تشریفات به او ابلاغ خواهد شد که خود را معرفی کند.»

شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر آذر سال جاری سعید مرتضوی را در پرونده کهریزک مجرم شناخت. اتهام او معاونت در قتل عنوان شده بود.

همزمان با این تحولات، ابراهیم یونسی وزیر اطلاعات در دولت خاتمی ۶ اسفند اعلام کرده بود که اتهام جاسوسی زهرا کاظمی، عکاس کانادایی ایرانی‌تبار صحت نداشته. به این ترتیب نام سعید مرتضوی به عنوان متهم اصلی پرونده زهرا کاظمی مطرح شده.   بهمن کشاورز، حقوقدان و وکیل باسابقه دادگستری، تعقیب قضایی مرتضوی در مورد مرگ زهرا کاظمی را بلامانع دانسته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • afshin

    بنا بر اخبار های محلی تعدادی از مسافران هواپیمای سقوط کرده کارشناسان محیط زیست در کوههای دنا هنوز زنده هستند و از ترس کشته شدن بدست پاسدارها پنهان شده اند . از همه هموطنان خواهشمند هستیم اگر کسی آنها را پیدا کرد جان آنها را مراقبت کند . زیرا آنها شاهد هستند که هواپیما با برنامه ریزی سرنگون گردیده زیرا حافظان محیط زیست میدانستند حکومت اسلامی برنامه های نابودی ایران را در دست دارد و از ترس افشای ان برنامه سرنگونی هواپیمای محافظان محیط زیست را اجرا کردند