ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرکرده انصار حزب‌الله: احمدی‌نژاد طرفدار هرج و مرج نیست

نظام در پی «برخورد مدبرانه» با رئیس سابق جمهوری اسلامی‌ست. حسین الله‌کرم در صدد دفاع از احمدی‌نژاد برآمده، در همان حال سلیمی‌نمین توصیه کرده تحریکات احمدی‌‌نژاد بی‌پاسخ بماند.

حسین الله‌کرم، سرکرده انصار حزب‌الله می‌گوید محمود احمدی‌‌نژاد طرفدار هرج و مرج نیست، بلکه با نامه‌نگاری به رهبر جمهوری اسلامی درباره ضرورت برکناری رئیس قوه قضائیه و برگزاری انتخابات آزاد در ایران فقط خواسته خود را مطرح کرده است. در همان حال عباس سلیمی‌نمین، سیاستمدار اصول‌گرا از صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه خواسته است تا «برخورد مدبرانه نظام» با احمدی‌‌نژاد، سخنان رئیس سابق جمهوری اسلامی را بی‌پاسخ بگذارد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس سابق جمهوری اسلامی: «لات از چشم‌افتاده‌ای» که در انتظار «برخورد مدبرانه نظام» است

محمود احمدی‌‌نژاد ۲ اسفند در واکنش به سخنان رهبر جمهوری اسلامی و اعتراف او به بی‌عدالتی و تبعیض در ایران، در نامه‌ای به علی خامنه‌ای خواستار برکناری رئیس قوه قضاییه و «برگزاری فوری و آزاد انتخابات» در ایران بدون دخالت «نهادهای انتظامی» و «مهندسی شورای نگهبان» شد. او در این نامه با اشاره به «قدرت و اختیارات بسیار گسترده و بی‌بدیل» رهبر جمهوری اسلامی یادآوری کرده بود که درخواست او برای برگزاری انتخابات آزاد و برکناری صادق لاریجانی فقط یک توصیه اخلاقی نیست، بلکه نیازمند «اقدامات عملی و فوری» خامنه‌ای برای اصلاح وضع کشور «در جهت خواست و رضایت مردم است.»

اصول‌گرایان نامه احمدی‌نژاد به خامنه‌ای را ساختارشکنانه درک کرده بودند. حسین الله‌کرم، سرکرده انصار حزب‌الله در گفت‌وگویی که پنجشنبه ۱۰ اسفند خبرآنلاین با او انجام داده در صدد دفاع از رئیس سابق جمهوری اسلامی برآمده. الله‌کرم گفته است:

«اینها [نامه احمدی‌نژاد به خامنه‌ای] ابراز مطالبات است. آقای احمدی نژاد نه جایگاه قانونی و نه اختیارات لازم در این زمینه [برکناری صادق لاریجانی و انتخابات آزاد] را دارد. معتقدم هر کسی از جمله احمدی‌نژاد یا آحاد ملت می‌تواند مطالبات خود را بازگو کند.»

مهم‌ترین درخواست احمدی‌نژاد از خامنه‌ای، برگزاری انتخابات آزاد بود. شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری صلاحیت او و اسفندیار رحیم مشایی را رد کرده بود.  سرکرده انصار حزب‌الله در گفت‌وگوی یاد شده با خبرآنلاین گفته است:

«انتخابات آزاد در چارچوب قانون معنا پیدا می‌کند وگرنه هرج و مرج می‌شود، احمدی‌نژاد نیز طرفدار هرج و مرج نیست، بلکه طرفدار انتخابات آزاد است. اما اینکه بخواهیم شورای نگهبان در برگزاری انتخابات دخالت نکند، در تضاد با قانون است.»

اتحادیه اروپا حسین الله‌کرم را به دلیل سرکوب نهضت دانشجویی در سال ۷۸، حمله به سینما قدس در سال ۷۴، محاصره فرودگاه خرم‌آباد در سال ۷۹ و بسیاری اقدامات تشنج‌آفرین و فراقانونی در ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده.

عباس سلیمی‌نمین از سیاستمداران اصول‌گرای نزدیک به حبیب‌الله عسگراولادی و از مخالفان حصر موسوی و کروبی، اما درباره احمدی‌نژاد و نامه‌نگاری‌اش با رهبر جمهوری اسلامی نظر متفاوتی دارد. او در گفت‌وگو با نامه‌نیوز معتقد است که احمدی‌نژاد به بن‌بست رسیده و در صدد جلب توجه و تحریک قوه قضائیه برای اهمال در محاکمه نزدیکانش است:

«اینکه حرف‌های آقای احمدی‌نژاد تحمل می‌شود را نباید در وادی مدارا تعریف کرد. به نظر من در اینجا تعقل به خرج داده می‌شود نه مدارا.اگر با آقای احمدی‌نژاد برخورد می‌شد یا بشود، باعث نخواهد شد که توجه جامعه به پرونده تخلفات اطرافیان ایشان در حاشیه قرار بگیرد.»

امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب دو روز قبل در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» از قصد «نظام» برای برخورد مدبرانه با رئیس سابق جمهوری اسلامی خبر داده بود:

«نظام در حال مدیریت مدبرانه قضیه است. به یک‌باره وارد یک موضوع خاص نمی‌شود و اجازه داده که مسائل فرایند خودش را طی کند و به مرحله‌ای برسد که بتوان تصمیم‌ خردمندانه و اثرگذار گرفت.»

سلیمی نمین به صادق لاریجانی توصیه کرده که تا آن زمان، تحریکات احمدی‌نژاد را بی‌پاسخ بگذارد. سخنگوی قوه قضائیه پیش از این از احمدی‌‌‌نژاد به عنوان یک لات از چشم افتاده یاد کرده بود. مسعود فیروزآبادی، رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح ایران هم سه روز قبل گفته بود باید اعتراف کرد که میرحسین موسوی از باطن احمدی‌‌نژاد خبر داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آگاه

    ما نمی توانیم نیت خوانی کنیم، اگر صرفا ملاک گذشته باشد، که بسیرای از خوبان بد شدند و برعکس، احمدی نزاد در زمان ریاست جمهرپوری مثل بقیه روئسای جمهوری وطیقه تدراکچی نظام و مجری بود، اما گاهی سرکشی ها در ظاهر داشت، اما الان دارد برخی مطالبات مردم مبنی بر عدالت می گیود و درست است، سخن حق از هر کی باشد باید شنید. می گیوند دلیلش به خطر افتادن همکارنش است و با توجه به اسنادی از فساد ارکان حاکمیت دارد و مانور می دهد! وی هر چه قدر سند داشته باشد باز بالاتر از رفسنجانی نیست، رفسنجانی عامل ایجاد بقای این حکومت بود و برخی می گویند سر به نیستنش کردند. یک حدس همین است این بازی ها نقش خود حکومت است. ولی واقعا من گیج شدم. احمدی نژاد بخشی ا مشکلات گگفته ولی به ر یشه همه اینها که سیستم ولیی و غیر دمورکاتیک بودن است نگفته، ااس مشکلات و مصائب مردم ایران از این علت العلل است. برخلاف نظر اقای زیباکلام اقتصاد ایران مشکلش دولتی بودن فقط نیست، مشکل از ساختار ولایی است، وگرنه اینها میخواستند خصوصی کنند ولی چون ولایی حکومتی است که هیچ رقیبی از اشخاص و حزب گرفته تا سرمایه دار مستقل را تحمل نمی کند و می رتسد از ایجاد کانون های قدرت مستقل و میخواهد تمام قدرت و ثروت در دستش باشد تا آن هر چه دلش می خواهد باکند با سنروشت مردم ایران حتی به قیمت نابودی ایران! اجاره به اقتصاد بازار ازاد و عدالت توزیعی و فقرزدایی نمی دهد چه برسد به دموکراسی واقعی!