ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: شرط مذاکره موشکی، نابودی موشک‌های دوربرد آمریکا و اروپاست

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: «چنانچه قرار بود ارتقای توان دفاعی کشورمان تحت تاثیر برخی مذاکرات و مراودات سیاسی و دیپلماسی واقع شود، امروز در وضعیتی نبودیم که تا این حد آمریکا در برابر ایران در موضع ضعف قرار گیرد.»

مسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به اظهار نگرانی مقامات آمریکایی و فرانسوی از برنامه موشکی ایران گفت که شرط مذاکره درباره موشک‌های ایرانی نابودی سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد آمریکا و اروپاست.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح شنبه ۱۲ اسفند ضمن اعلام این «شرط» افزود: «چنانچه قرار بود ارتقای توان دفاعی کشورمان تحت تاثیر برخی مذاکرات و مراودات سیاسی و دیپلماسی واقع شود، امروز در وضعیتی نبودیم که تا این حد آمریکا در برابر ایران در موضع ضعف قرار گیرد.»

دولت آمریکا درصدد است مسأله موشک‌های بالستیک ایران را به پرونده  انرژی هسته‌ای گره بزند؛ راهکاری که می‌تواند صلاحیت و ابتکار رسیدگی به پرونده ایران را از آژانس بین‌المللی اتمی بگیرد و دوباره پای شورای امنیت را به پرونده ایران باز کند. بنا به گزارشها، آمریکا و کشورهای اروپایی در مورد افزودن فصلی تازه با محوریت مسأله موشک‌های بالستیک به برجام توافق کرده‌اند.

جزایری در ادامه سخنانش با رد امکان محدودکردن توان موشکی ایران گفت: «آنچه آمریکایی‌ها از سر استیصال در خصوص محدودسازی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران می‌گویند، آرزوهای دست نیافتنی آمریکایی‌ها و ناشی از ناکامی‌ها و شکست‌های منطقه‌ای آنها به حساب می‌آید.»

پیشتر در بهمن‌ ماه محمدصالح جوکار، معاون پارلمانی سپاه پاسداران نیز امکان این مذاکره را رد کرده بود: «میدانی برای مذاکره در موضوعات موشکی و دفاعی وجود ندارد و قطعاً در ایران هیچ کسی چنین ایده‌ای را نمی‌پذیرد.»

هم‌صدا با مقامات آمریکایی، ژان ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه، ۲۷ فوریه، ضمن حمایت از اجرای کامل توافق هسته‌ای گفت که بلندپروازی‌های ایران در رابطه با موشک‌های بالستیک بسیار نگران‌کننده است. پیشتر، امانول مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز خواستار نظارت بین‌المللی بر برنامه موشکی ایران شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.