ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحرین از دستگیری یک شبکه مسلح وابسته به سپاه ایران خبر داد

وزارت کشور بحرین اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۱۱۶ عضو یک شبکه مسلح تحت حمایت سپاه پاسداران ایران را دستگیر کرده‌اند. این افراد متهم به طرح‌ریزی عملیات‌هایی برای ترور مقامات دولتی و نیروهای امنیتی بحرین هستند.

وزارت کشور بحرین شنبه سوم مارس اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۱۱۶ عضو یک شبکه مسلح تحت حمایت سپاه پاسداران ایران را دستگیر کرده‌اند. این افراد متهم به طرح‌ریزی عملیات‌هایی برای ترور مقامات دولتی بحرین و نیروهای امنیتی این کشور هستند.

تصویر آرشیوی

وزارت کشور بحرین، همچنین، مدعی کشف مخفی‌گاه‌هایی شده که این شبه‌نظامیان برای ساخت و انبار مواد منفجره از آتها استفاده می‌کردند.

وزارت امور خارجه ایران هنوز واکنشی به اتهام نشان داده است، اما مقامات ایرانی اتهامات و ادعاهای مشابه را در گذشته رد کرده‌اند.

وزارت کشور بحرین در فروردین ۱۳۹۶ نیز با انتشار بیانیه‌ای  اعلام کرده بود که مقامات امنیتی این کشور یک گروه تروریستی را که با سپاه پاسداران در ارتباط است، شناسایی و بازداشت کرده‌اند. خبرگزاری رسمی بحرین با انتشار این بیانه گزارش داده بود که این گروه ظاهراً مسئول انفجار بمب‌گذاری در منامه بودند.

دادستانی بحرین در آبان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بودکه ۱۰ نفر در این کشور به اتهام اقدامات تروریستی و ارتباط با سپاه پاسداران،پس از سلب تابعیت، به حبس ابد محکوم شده‌‌اند.

در دی ماه جدال لفظی میان ایران و بحرین، پس از رشته توئیتی از جانب  خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین بالا گرفت. او در این توئیت‌ها خواستار اتحاد جهانی علیه تهران در عوض نزاع با آمریکا بر سر بیت‌المقدس (اورشلیم) شده بود.

در واکنش به این اظهارات، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در بیانیه‌ای وزیر خارجه بحرین را چنین خطاب قرار داد: «حقیرتر و کوچک‌تر از آنید تا درباره ایرانِ سرفراز و مظهر تاریخ و تمدنی کهن و پر شکوه اظهارنظر کنید.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.