ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رحیم صفوی: وضعیت مطلوبی داریم، در حوزه موشک و پهپاد

رحیم صفوی ضمن تعریف از وضعیت مطلوب ایران در حوزه پهپاد و موشک گفت: «همان طور که سیب از درون کِرم می‌افتد، انقلاب ما هم ممکن است از درون آسیب ببیند.»

یحیی رحیم صفوی، فرمانده سابق سپاه پاسداران گفت ایران در حوزه موشک و بهپاد وضعیت مطلوبی دارد، اما در عین حال نسبت به «نفوذ دشمن» در میان مسئولان داخلی ایران هشدار داد.


رحیم صفوی، فرمانده سابق سپاه پاسداران، و مشاور عالی رهبر ایران در امور مربوط به نیروهای مسلح، در حضورفرماندهان و مدیران پیشکسوت سپاه نینوای استان گلستان در مورد وضعیت سوریه گفت: «به ندرت می‌توان منطقه‌ای را در مقیاس جهانی به اهمیت غرب آسیا پیدا کرد که لایه‌های ژئوپلیتیک، ژئواکونومیک و ژئواستراتژی در آن جمع شده باشد. این منطقه هم اکنون محل رقابت ژئواستراتژیک قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای است که سوریه یکی از عرصه‌های بروز و ظهور این رقابت است.»

او همچنین اضافه کرد: «هدف مثلث اسقاط سوریه بعد از ۸۵ ماه عقیم مانده است.»

ستایش از پیشرفت موشکی و پهپادی

محور اصلی سخنان فرمانده سپاه اما به برنامه موشکی و پیشرفت‌های نظامی ایران در عرصه هوافضا و حوزه پهپاد اختصاص داشت.

صفوی ضمن اعلام اینکه ایران در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت:

در عملیات حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقر تروریست‌های تکفیری داعش در دیرالزور، هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوافضای سپاه در شب به پرواز درآمدند و مختصات اهداف را تعیین کردند و موشک‌های ما نیز به صورت دقیق به اهداف تعیین شده اصابت کردند که این نشان دهنده دقت و قدرت موشکی بالای ما است.

این سخنان در شرایطی ایراد می‌شود که مسأله پهپاد و موشک هم اکنون در کانون مناقشات ایران و غرب قرار دارد.

۱۰ فوریه، یک پهپاد ایرانی در حریم هوایی اسرائیل مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد. پس از این واقعه بود که جنگنده‌های هوایی اسرائیلی در اقدامی تلافی‌جویانه «تیاس»، مرکز فرماندهی سپاه پاسداران ایران در قلب سوریه را بمباران کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، با نمایش تکه‌ای آهن به عنوان قطعه‌ای از این پهپاد سرنگون شده، ایران را بزرگ‌ترین تهدید در جهان خواند.

در واکنش به سخنان نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه گفت که پهپاد سرنگون‌شده در اسرائیل، آخرین پهپاد جبهه مقاومت [ایران-سوریه و حزب‌الله] نخواهد بود.

فارغ از تنش ایران و اسرائیل در خاک سوریه، در یک سال گذشته، دولت ترامپ در صدد بوده مسأله موشک‌های بالستیک ایران را به پرونده انرژی هسته‌ای گره بزند؛ اتفاقی که می‌تواند صلاحیت و ابتکار رسیدگی به پرونده ایران را از آژانس بین‌المللی اتمی بگیرد و دوباره پای شورای امنیت را به پرونده ایران باز کند. بنا به گزارشها، آمریکا و کشورهای اروپایی در مورد افزودن فصلی تازه با محوریت مسأله موشک‌های بالستیک به برجام توافق کرده‌اند.

درست در شرایطی که دولت ترامپ درصدد تغییر جلب توجه افکار جهانی از خطرات «ایران هسته‌ای» به «ایران موشکی» ‌اند، موج و دامنه تبلیغات موشکی سپاه پاسداران ایران نیز به شکلی چشمگیر افزایش یافته است.

هراس از «نفوذ»

رحیم صفوی، پس از تأکید بر وضعیت مطلوب موشکی ایران، با بیان خاطره‌ای از احمد خمینی، فرزند درگذشته رهبر پیشین ایران به طور ضمنی به وضعیت داخلی ایران اشاره کرد و گفت: «همان طور که سیب از درون کِرم می‌افتد، انقلاب ما هم ممکن است از درون آسیب ببیند.»

او با ادعای «نفوذ دشمن» در دستگاه‌های سیاسی ایران گفت:

جمهوری اسلامی ایران به حدی قدرتمند شده است که دشمنان خارجی از جمله آمریکایی‌ها نمی‌توانند از بیرون به ما حمله کنند، به همین دلیل آنها برای ایجاد ناامنی در داخل کشور سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده‌اند و موریانه‌هایی که ممکن است درون انقلاب اسلامی بیفتند همان نفوذی هایی هستند که در برخی از دستگاهها نفوذ کرده‌اند.

مسأله «نفوذ» در پی توافق هسته‌ای ایران با کشورهای قدرتمند توسط رهبر جمهوری اسلامی مطرح شد. علی خامنه‌ای ابتدا هشدار داد که «دشمن» قصد دارد از طریق توافق هسته‌ای در ایران نفوذ کند. سپس با نزدیک شدن انتخابات موضوع «نفوذ دشمن در انتخابات» مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرزند فرمانده ی بزرگشده ی زمان شاه از سپاه ادامه

    دایی من در شهرداری...بالای شهر تهران کار می کرد آدم پاکی هم بود. در یک خانه ی زمان شاهی ۷۰ یا حداکثر ۱۰۰ متری زندگی می کرد. اما ریش پشمی به هم زد و پیشانی پینه دار کرد و همینطور از جنوب شهر خیابان...کم کم رو به بالا شد، وانمود می کرد که اجاره نشین است اما فهمیدیم که نه صاحب آپارتمانی آن چنانی بود و هر روز آنچنانی تر شد. اما شراب و کبابش مثل همیشه بود. کم کم به زعرافرانیه و بعد به ولنجک رفت و سرانجام در فرشته در یک قصراپارتمانی سکنا گزید و بچه هایش را یکی یکی راهی لندن و کالفرنیا و کانادا کرد و یک شب در حال مستی گفت: همه می گیرند، چرا من نگیرم. بساز بفروشهایی که کارشان زیر دست من و به امضای من وابسطه است صد برابر وضعشان بهتر است. هیچ کدامشان هم نه مهندس واقیند و نه درس خوانده و همگیشان گاهی بیسوادند و گاهی در حد خواندن و نوشتن بلدند. تمامی این بساز بفروشها وابستگان به روحانیون و سپاه و بسیج هستند. هم از آنها سرویس می گیرند و هم به آنها باج می دهند... بعد این عموی خوب من که به من یک کامپیوتر و یک ایفون هدیه داده بود گفت : دایی جون مبادا حرف داییتو ضبط کنی یا جایی بگی. ما هرچی پیدا می کنیم با هم میخوریم. بهش گفتم نه دایی اختیار دارین. او گفت : سرتا سر این نظام مخوف حتا یک آدم سالم وجود نداره. وقتی این حکومت ساقط بشه ما صد سال بیشتر وقط لازم داتریم تا از نظر انسانی و صداقت اگر اگر اگر به زمان شاه برسیم. یادمان باشد سرداران سپاه که درستکار بودند در زمان جنگ ایران عراق همگی جوانمردان جامعه ی باشرف زمان شاه بودند پدر نازنین من یکی از آن پاکان بود خدایش بیامرزاد.او پیشبینی می کرد که وارثین امروز سپاه پاسد اران این قاتلین و عارتگران و دزدان ایران را نابود خواهند کرد. او می گفت اگر المان و اروپا را نازیها ها تخریب کردند فرهنگ و هنر و فلسفه و دانش شان اروپا را بازسازی کرد اما روحانیون و سپاه همه چیز ایران فرهنگش را و تمدنش را و دانشش را و صداقت و درستیش را و شرفش را و... همه و همه را نابود کردند. آن پدر که بازنشانده شده بود ناگهان سکته کرد و مرد. تیر غیبی بود!

  • فرزند فرمانده ی بزرگشده ی زمان شاه از سپاه

    جالب است بدانید که ترس چنان ارکان سپاه پاسداران ولایت و روحانیون و شخص خامنه ای را گرفته که حتا این عکس هایی که شماها از آنها منتشر می کنید اصلا هیچ توافقی با چهره ی ترسیده و تکیده ی امروز آنها ندارد. امروز فساد نه فسادی ست که نقطه ای و حتا عمومی و همه گیر باشد بلکه فساد نوعی مکانیسم است. این نظام بر پایه ی فساد از هر نوع استوار است. یعنی چه از نظر اخلاقی و چه از نظری مالی و مادی و چه از نظر رفتاری و هنری و حتا علمی خصوصا امنیتی و خلاصه هیچ مقوله ای نیست که در جزء و در کل از پایه و اساس و در شبکه فاسد نباشد در همه ای موارد فساد عضیم جنسی و سکسی و لواطکاری سکه ی رایج است. اصولا شبکه ی این حکومت سیستم عصبی و ارتباطی و تغذیه ای این نظام اگر محموعه ای و یا حتا کسی در درونش باشد که حتا مدعی عدم فساد باشد سیستم دفاعی این بدن فاسد فورا وارد عمل می شود و آن مجموعه و یا آن فرد را با تزریق فساد، با تله گذاری فساد هر طور شده برای همانند سازی و برای خلع سلاح او، او را فاسد می کند....

  • روزبه

    آدم یاد وضعیت کشورهای سوسیالیستی سابق میندازه مسلح تا دندان با شکمهای گرسنه.