ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد خاتمی: شرکت در انتخابات معنايی ندارد

<p>محمد خاتمی، رئيس&zwnj;جمهوری پيشين ايران می&zwnj;گويد &quot;وقتی همه نشانه ها دلالت بر اين دارد که نبايد در انتخابات شرکت کنيم، بنابراين شرکت در انتخابات معنايی ندارد.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای رسمی محمد خاتمی، وی روز دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ در گفت&zwnj;وگويی کوتاه با خبرنگاران اعلام کرد: &quot;حرف بنده همان است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده که اصلا&zwnj;ح&zwnj;طلبان نمی&zwnj;توانند و نبايد در انتخابات نامزد و فهرستی داشته باشند.&quot;</p> <p>شورای هماهنگی جبهه اصلاحات چند روز پيش اعلام کرد اصلاح&zwnj;طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت نمی&zwnj;کنند و در اين انتخابات از هيچ&zwnj;کس نيز حمايت نمی&zwnj;کنند.</p> <p>نهمين دوره انتخابات مجلس ايران ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برگزار می&zwnj;شود.</p> <blockquote> <p>محمد خاتمی: انتظار داشتم شرايطی فراهم شود که همه ديدگاه ها بتوانند در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشند</p> </blockquote> <p>علی&zwnj;محمد غريبانی، رئيس دوره&zwnj;ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات طی بيانيه&zwnj;ای اعلام کرده است به دليل اين&zwnj;که ميدان رقابت در انتخابات نهم مجلس هر روز تنگ&zwnj;تر &zwnj;می&zwnj;شود اين شورا در انتخابات شرکت نمی&zwnj;کند.</p> <p>شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفته است چون اين شورا شرايط را مساعد نمی&zwnj;يابد &quot;پس از بحث&zwnj;های طولانی و بررسی&zwnj;های لازم و با در نظر گرفتن همه مسايل مربوط به انتخابات و با توجه به اين&zwnj;که هيچ امکان اطلاع&zwnj;رسانی و تبليغاتی برای اصلاح&zwnj;طلبان وجود ندارد و همه تريبون&zwnj;های رسمی کشور در اختيار رقيب است&quot; در &zwnj;&zwnj;نهايت به اين جمع&zwnj;بندی رسيده است که برای انتخابات دوره نهم مجلس فهرست انتخاباتی ارائه ندهد و از کسی نيز پشتيبانی نکند.</p> <p>به گفته محمد خاتمی اين تصميم به معنای تحريم انتخابات نيست.</p> <p>رئيس&zwnj;جمهوری پيشين ايران گفت: &quot;انتظار داشتم شرايطی فراهم شود که همه ديدگاه ها بتوانند در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشند.&quot;</p> <p>خاتمی پيشتر از &quot;آزادی زندانيان سياسی و ايجاد فضای آزاد برای احزاب، پايبندی مسئولان به قانون اساسی و برگزاری انتخاب آزاد و سالم&quot; به&zwnj;عنوان سه شرط حضور اصلاح&zwnj;طلبان در انتخابات مجلس نهم نام برده بود.</p> <p>آيت&zwnj;الله محمدرضا مهدوی کنی، رئيس مجلس خبرگان رهبری نيز چند هفته پيش گفت آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی حضور اصلاح&zwnj;طلبان را در انتخابات به &quot;اقرار به اشتباه&quot; مشروط کرده است.</p> <p>در همين حال ستاد انتخابات ايران حضور اعضای جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، دو حزب اصلی اصلاح&zwnj;طلبان را در انتخابات آينده مجلس ممنوع کرده است.</p> <p>&nbsp;</p>

محمد خاتمی، رئيس‌جمهوری پيشين ايران می‌گويد "وقتی همه نشانه ها دلالت بر اين دارد که نبايد در انتخابات شرکت کنيم، بنابراين شرکت در انتخابات معنايی ندارد."

به گزارش تارنمای رسمی محمد خاتمی، وی روز دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ در گفت‌وگويی کوتاه با خبرنگاران اعلام کرد: "حرف بنده همان است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده که اصلا‌ح‌طلبان نمی‌توانند و نبايد در انتخابات نامزد و فهرستی داشته باشند."

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات چند روز پيش اعلام کرد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت نمی‌کنند و در اين انتخابات از هيچ‌کس نيز حمايت نمی‌کنند.

نهمين دوره انتخابات مجلس ايران ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برگزار می‌شود.

محمد خاتمی: انتظار داشتم شرايطی فراهم شود که همه ديدگاه ها بتوانند در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشند

علی‌محمد غريبانی، رئيس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات طی بيانيه‌ای اعلام کرده است به دليل اين‌که ميدان رقابت در انتخابات نهم مجلس هر روز تنگ‌تر ‌می‌شود اين شورا در انتخابات شرکت نمی‌کند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفته است چون اين شورا شرايط را مساعد نمی‌يابد "پس از بحث‌های طولانی و بررسی‌های لازم و با در نظر گرفتن همه مسايل مربوط به انتخابات و با توجه به اين‌که هيچ امکان اطلاع‌رسانی و تبليغاتی برای اصلاح‌طلبان وجود ندارد و همه تريبون‌های رسمی کشور در اختيار رقيب است" در ‌‌نهايت به اين جمع‌بندی رسيده است که برای انتخابات دوره نهم مجلس فهرست انتخاباتی ارائه ندهد و از کسی نيز پشتيبانی نکند.

به گفته محمد خاتمی اين تصميم به معنای تحريم انتخابات نيست.

رئيس‌جمهوری پيشين ايران گفت: "انتظار داشتم شرايطی فراهم شود که همه ديدگاه ها بتوانند در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشند."

خاتمی پيشتر از "آزادی زندانيان سياسی و ايجاد فضای آزاد برای احزاب، پايبندی مسئولان به قانون اساسی و برگزاری انتخاب آزاد و سالم" به‌عنوان سه شرط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم نام برده بود.

آيت‌الله محمدرضا مهدوی کنی، رئيس مجلس خبرگان رهبری نيز چند هفته پيش گفت آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی حضور اصلاح‌طلبان را در انتخابات به "اقرار به اشتباه" مشروط کرده است.

در همين حال ستاد انتخابات ايران حضور اعضای جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، دو حزب اصلی اصلاح‌طلبان را در انتخابات آينده مجلس ممنوع کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    هشدار علی مطهری درباره «نابودی» جمهوری اسلامی http://www.mardomak.org/story/67463 --------------------------------------------------------------- سخنی با مهدی خزعلی در باب اتحاد http://my.gooya.com/permalink/3706.html