ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفان: دولت سوريه فريب‌کاری می‌کند

<p>مخالفان دولت سوريه تصميم اين کشور را برای ورود ناظران عرب به سوريه، &quot;فريب&zwnj;کاری و وقت&zwnj;کشی&quot; ناميدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>سوريه پس از ماه&zwnj;ها سرانجام روز دوشنبه ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر ۱۳۹۰) توافق&zwnj;نامه اعزام ناظران به اين کشور را که اتحاديه عرب مطرح کرده بود، امضا کرد.</p> <p>به گزارش يورونيوز، مخالفان سوری در نشستی در تونس اعلام کردند حکومت بشار اسد &quot;دروغگو&quot; است و &quot;تنها اقدام نظامی می&zwnj;تواند مردم را نجات دهد.&quot;</p> <p>برهان غليون، رييس شورای ملی سوريه که از گروه&zwnj;های مخالف حکومت سوريه است، گفت در حال مذاکره با سازمان ملل و اتحاديه عرب در اين زمينه است.</p> <blockquote> <p>مخالفان سوری در نشستی در تونس اعلام کردند حکومت بشار اسد دروغگو است و تنها اقدام نظامی می&zwnj;تواند مردم را نجات دهد</p> </blockquote> <p>برپايه اين توافق&zwnj;نامه، ناظران اتحاديه عرب می&zwnj;توانند برای بررسی شرايط سوريه به اين کشور بروند و در سه روز آينده نمايندگان ويژه اين اتحاديه وارد سوريه خواهند شد.</p> <p>در اين پيمان همچنين آمده است که دولت سوريه زندانيان سياسی را که از آغاز حرکت&zwnj;های اعتراضی در اين کشور بازداشت شده&zwnj;اند آزاد خواهد کرد، ارتش از شهرهای خارج خواهد شد و کشور به&zwnj;روی رسانه&zwnj;های خارجی گشوده خواهد شد.</p> <p>با اين پيمان&zwnj;نامه، ناظران اتحاديه عرب در سوريه مستقر می&zwnj;شوند و برخورد دولت با مخالفان را زير نظر می&zwnj;گيرند.</p> <p>روز شنبه ۱۷ دسامبر اتحاديه عرب، دولت سوريه را تهديد کرد در صورت عدم رعايت تعهدات خود تا روز چهارشنبه، به شورای امنيت سازمان ملل متحد متوسل خواهد شد.</p> <p>در همين حال ديده&zwnj;بان حقوق بشر سوريه اعلام کرده در يک ماه گذشته ۹۳۷ غيرنظامی از جمله ۶۰ کودک توسط نيروهای مسلح سوريه کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>از بهمن&zwnj;ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون اعتراضات مخالفان حکومت بشار اسد در سوريه ادامه دارد.</p> <p>برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه تاکنون بيش از پنج هزار کشته به&zwnj;جا گذاشته است.</p> <p>ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اين وضعيت را &quot;غير قابل تحمل&quot; خوانده و از شورای امنيت سازمان ملل خواسته است تا پرونده سوريه را به دادگاه جنايی بين&zwnj;المللی بفرستد.</p> <p>اتحاديه عرب در واکنش به خشونت&zwnj;ها عليه مخالفان سوری، تحريم&zwnj;های اقتصادی عليه دمشق برقرار کرده و عضويت اين کشور را در اين اتحاديه عرب را به&zwnj;طور موقت به حال تعليق در آورده است.</p> <p>آمريکا، اتحاديه اروپا و ترکيه نيز تحريم&zwnj;هايی را عليه سوريه برقرار کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

مخالفان دولت سوريه تصميم اين کشور را برای ورود ناظران عرب به سوريه، "فريب‌کاری و وقت‌کشی" ناميدند.

سوريه پس از ماه‌ها سرانجام روز دوشنبه ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر ۱۳۹۰) توافق‌نامه اعزام ناظران به اين کشور را که اتحاديه عرب مطرح کرده بود، امضا کرد.

به گزارش يورونيوز، مخالفان سوری در نشستی در تونس اعلام کردند حکومت بشار اسد "دروغگو" است و "تنها اقدام نظامی می‌تواند مردم را نجات دهد."

برهان غليون، رييس شورای ملی سوريه که از گروه‌های مخالف حکومت سوريه است، گفت در حال مذاکره با سازمان ملل و اتحاديه عرب در اين زمينه است.

مخالفان سوری در نشستی در تونس اعلام کردند حکومت بشار اسد دروغگو است و تنها اقدام نظامی می‌تواند مردم را نجات دهد

برپايه اين توافق‌نامه، ناظران اتحاديه عرب می‌توانند برای بررسی شرايط سوريه به اين کشور بروند و در سه روز آينده نمايندگان ويژه اين اتحاديه وارد سوريه خواهند شد.

در اين پيمان همچنين آمده است که دولت سوريه زندانيان سياسی را که از آغاز حرکت‌های اعتراضی در اين کشور بازداشت شده‌اند آزاد خواهد کرد، ارتش از شهرهای خارج خواهد شد و کشور به‌روی رسانه‌های خارجی گشوده خواهد شد.

با اين پيمان‌نامه، ناظران اتحاديه عرب در سوريه مستقر می‌شوند و برخورد دولت با مخالفان را زير نظر می‌گيرند.

روز شنبه ۱۷ دسامبر اتحاديه عرب، دولت سوريه را تهديد کرد در صورت عدم رعايت تعهدات خود تا روز چهارشنبه، به شورای امنيت سازمان ملل متحد متوسل خواهد شد.

در همين حال ديده‌بان حقوق بشر سوريه اعلام کرده در يک ماه گذشته ۹۳۷ غيرنظامی از جمله ۶۰ کودک توسط نيروهای مسلح سوريه کشته شده‌اند.

از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون اعتراضات مخالفان حکومت بشار اسد در سوريه ادامه دارد.

برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه تاکنون بيش از پنج هزار کشته به‌جا گذاشته است.

ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اين وضعيت را "غير قابل تحمل" خوانده و از شورای امنيت سازمان ملل خواسته است تا پرونده سوريه را به دادگاه جنايی بين‌المللی بفرستد.

اتحاديه عرب در واکنش به خشونت‌ها عليه مخالفان سوری، تحريم‌های اقتصادی عليه دمشق برقرار کرده و عضويت اين کشور را در اين اتحاديه عرب را به‌طور موقت به حال تعليق در آورده است.

آمريکا، اتحاديه اروپا و ترکيه نيز تحريم‌هايی را عليه سوريه برقرار کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.