ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان تهران: پرونده سعید مرتضوی در ماجرای مرگ زهرا کاظمی باز است

عباس جعفری دولت‌آبادی با انتقاد از اظهارات اخیر علی یونسی درباره جاسوس نبودن زهرا کاظمی گفته است چرا پس از گذشت ۱۴ سال از فوت او چنین تحلیل‌هایی به عمل می‌آید؟

دادستان تهران با اعلام باز بودن پرونده رسیدگی به ماجرای مرگ مشکوک زهرا کاظمی از علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی به دلیل اظهارات اخیرش درباره جاسوس نبودن این عکاس ایرانی-کانادایی انتقاد کرده و گفته است چرا پس از گذشت ۱۴ سال از فوت او چنین تحلیل‌هایی به عمل می‌آید؟

زهرا کاظمی، عکاس ایرانی-کانادایی که سعید مرتضوی متهم اصلی پرونده مرگ مشکوک او در زندان اوین است

عباس جعفری دولت‌آبادی با انتقاد از آن‌چه «تشابه‌سازی میان حوادث از سوی برخی مسئولان» خوانده، به گفته‌های وزیر اسبق اطلاعات که از جاسوس نبودن زهرا کاظمی خبر داده پرداخته است. او این شبیه‌سازی را در تشابه میان مرگ زهرا کاظمی با خودکشی کاووس سیدامامی دیده است. همچنین تشابه در اتهام جاسوسی، تابعیت ایرانی-کانادایی هر دو و فوت هر دوی این افراد در زندان اوین.

دادستان تهران با طرح این سوال که چرا پس از ۱۴ سال از فوت زهرا کاظمی یک‌باره چنین تجزیه و تحلیل‌هایی در خصوص پرونده‌ای که سال‌ها از آن می‌گذرد به عمل می‌آید، به انتقاد از علی یونسی پرداخته است.

جعفری دولت‌آبادی در عین حال از باز بودن پرونده سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران در مورد مرگ مشکوک زهرا کاظمی خبر داده و گفته است: «اتهام دادستان سابق تهران در پرونده زهرا کاظمی در دادسرای جنایی تهران رسیدگی خواهد شد. اگرچه معتقدیم اخذ نظر از سایر نهاد‌های امنیتی برای مرجع قضایی رسیدگی کننده مفید خواهد بود.»

او در عین حال گفته است رسیدگی به این پرونده ارتباطی به اظهارات وزیر اسبق اطلاعات ندارد.

دادستان تهران همچنین درباره اینکه آیا مرجع تشخیص جاسوس بودن یک فرد وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است یا نه گفته است: «ادعای این که واجا مرجع تشخیص جاسوسی است و لذا قوه قضاییه نمی‌تواند اتهام جاسوسی را احراز کند، سمن بی‌مبنایی است که تاثیری در روند رسیدگی به پرونده‌های متهمان به جاسوسی در قوه قضاییه نخواهد داشت.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.