ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصباح‌یزدی: با کنار رفتن روسری‌ها، جایی برای احکام اسلام باقی نمی‌ماند

رهبر فکری جبهه پایداری می‌گوید آزادی در مفهوم غربی آن با پس رفتن روسری از سر زنان آغاز می‌شود و سرانجام هم جایی برای شارحان اسلام باقی نمی‌گذارد.

محمد تقی مصباح‌یزدی، استاد حوزه علمیه قم و رهبر فکری جبهه پایداری می‌گوید مسئولان جمهوری اسلامی در زمینه‌های فرهنگی کوتاهی کرده‌اند، در غیر این‌صورت بحث آزادی‌های فردی در جامعه درنمی‌گرفت و زنان خواهان رهایی از حجاب تحمیلی نمی‌شدند. او اعتقاد دارد که آزادی در مفهوم غربی آن با کنار رفتن روسری‌ها آغاز می‌شود و آنگاه به تدریج دیگر جایی برای شارحان احکام اسلام باقی نمی‌ماند.

محمد تقی مصباح‌یزدی، استاد حوزه علمیه قم و رهبر فکری جبهه پایداری

محمد تقی مصباح یزدی، استاد حوزه علمیه قم در دیدار با گروهی از دانشجویان بسیجی می‌گوید معنای آزادی تحریف شده است:

«آزادی که یکی از شعارهای اساسی انقلاب بود، توسط عده‌ای به اين معنا تفسير شد که هر کس، هرکاری خواست انجام دهد و کسی حق ندارد مانع آنها شود. آيا لازمه اين تفسير چيزي جز سوق دادن انسان به سوي حیوانیت است؟ بر اساس این تعریف از آزادی، زندگی ارزشمند انسانی و تعیین ضوابطی برای رسیدن به انسانیت، بی‌معناست. اخیراً هم برخی گفتند هر استادی بايد آزاد باشد كه سر کلاس، هر چه خواست بگوید.»

مصباح یزدی به اخراج استادان از دانشگاه آزاد اسلامی از جمله اخراج صادق زیباکلام و رضا داوری اردکانی اشاره می‌کند که هفته گذشته خبرساز بود و زمینه بازخواست از فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد در مجلس شورای اسلامی را فراهم آورد.

مصباح یزدی با اشاره به اعتراض زنان به حجاب احباری و درخواست آنان برای آزادی ورود به ورزشگاه‌ها می‌گوید:

«مسئولان اين کشورها به این مسأله افتخار می‌کنند و همین آزادی را برای ما هم تجویز می‌کنند. اين امر تدريجاً از عقب رفتن روسری‌ها شروع شده، و به رفتن خانم‌ها به ورزشگاه‌ها رسيده و به مرور ادامه خواهد يافت، تا آزادی غربی به صورت کامل در جامعه ما تحقق پیدا کند.»

مصباح یزدی می‌گوید اگر این خواسته‌ها تحقق یابد دیگر جایی برای احکام اسلام (و شارحان آن از جمله او و هم‌کیشانش) باقی نمی‌ماند.

روز گذشته معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور اسلامی در امور خانواده و زنان وعده داده بود که دولت خواست زنان برای ورود به ورزشگاه‌ها را پیگیری می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد

    این آخوند قبل از 57 در آمریکا بوده، چندین سال پیش عکس هایی از ایشان منتشر شد. به خوبی می داند آزادی یعنی چه، و چه مزایایی برای مردم دارد. ولی برای قماش این آقا، آزادی مردم به معنی دانستن مسائلی است که دروغ های رژیم را بر ملا می کند. این آیت کتمان و دروغ به خوبی می داند که حکومت آخوندی با آزادی دوام نمی آورد.

  • روزبه

    @bijan اتفاقا خوب هم میفهمد منتها مفهوم آزادی را تحریف کرده و مصادره به میل میکند تا به هدف خود که تحمیق شنونده نا آگاه است بینش قرون وسطایش را قالب کند.

  • bijan

    برای ایشان مانند " داعش " اجرای شریعت مقدس و بالاتر از هر چیزی است ! تفاوتش با داعش در سنی و شیعه است وگرنه پایه تفکر هرد و یکی است و آن جلوگیری از آزادی اندیشه و رشد استعداهاو حقوق بشر . .بزرگان ادب و عرفان ایران / سعدی و حافظ و مولوی و......./ در 700 سال پیش این زهد خشک و خشن را نقد می کردند و عشق و مهر ورزی را کیمیای سعادت و کامیابی بشر می دانستند..

  • bijan

    ایشان معنای آزادی را نمی فهمد با آنارشیسم و هرج و مرج اشتباه گرفته. کسی که پایش را از این کشور بیرون نگذاشته نمی داندکه اعمال قانون در کشورهای پیشرفته برای حفظ حقوق شهروندان چقدر گسترده و وسیع است .