ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو کودک در اثر سقوط در دستگاه بلوک‌زنی جان خود را از دست دادند

در شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی دو کودک ۷ و ۱۰ ساله در یک کارگاه، در دستگاه بلوک‌زنی سقوط کرده و جان باختند. آن‌ها برای کمک به پدر خود رفته بودند.

در شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی دو کودک در یک کارگاه، در دستگاه بلوک‌زنی سقوط کرده و جان باختند.

یک کارگاه بلوک‌زنی ـ عکس از آرشیو

نیروی انتظامی بجنورد اعلام کرد که دو پسربچه ۷ و ۱۰ ساله بودند و برای کمک به پدرشان به کارگاه بلوک‌زنی رفته بودند. این حادثه سه‌شنبه ۱۵ اسفند رخ داد.

آن‌ها در داخل دستگاه میکسر سقوط کرده و جان خود را از دست دادند. مأموران آتش‌نشانی با استفاده از دستگاه‌های برش و امداد و نجات، پیکر بی‌جان دو کودک را از دستگاه بلوک‌زنی خارج کردەاند.

محیط‌های کاری در ایران یا فاقد امکانات ایمنی برای کارگران هستند و یا این امکانات عمدتاً محدود است.

به‌گفته سازمان جهانی کار، شمار کودکان کار در جهان کاهش یافته اما در ایران این روند برعکس است. با این حال مراجع رسمی و حکومتی در ایران آمار دقیقی از شمار کودکان کار در شهرها و استان‌های مختلف کشور ارائه نمی‌‌کنند.

پیمان‌نامه حقوق کودک، کار کودکان را ممنوع اعلام کرده اما در ایران به‌دلیل فقر رو به گسترش خانواده‌ها کودکان را نیز برای تأمین معاش به سر کار می‌فرستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.