ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

غلامحسین کرباسچی به یک سال حبس محکوم شد

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی را به یک سال حبس محکوم کرده است. این حکم به غلامحسین کرباسچی ابلاغ شد.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی را به یک سال حبس محکوم کرده است. این حکم به غلامحسین کرباسچی ابلاغ شد.

غلامحسین کرباسچی

سایت حزب کارگزاران سازندگی اعلام کرده که چهارشنبه ۱۶ اسفند حکم دادگاه انقلاب شعبه ۱۵ به ریاست ابوالقاسم صلواتی مبنی بر محکومیت غلامحسین کرباسچی به یک سال حبس به او ابلاغ شده است.

اتهام کرباسچی «تبلیغ علیه نظام» با استناد به برخی سخنانش در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها، انتشار عکس محمد خاتمی و وزیر اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود، سخنرانی‌اش در جلسه افطار حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و چند مورد دیگر است.

کرباسچی، در مراسم افطار روحانی از میرحسین موسوی که از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی است دفاع کرد و او را «سید مظلوم» خواند و گفت موسوی نیت بدی ندارد و «کلان نظام» را قبول دارد.

غلامحسین کرباسچی به «ایران آنلاین» گفته است که شاکی این پرونده اطلاعات سپاه پاسداران است و ابتدا این پرونده به دادسرای ویژه روحانیت ارسال شد و پس از آن‌که این دادسرا پرونده را قبول نکرد، به دادسرای انقلاب اوین ارسال شد.

این پرونده دو سال در جریان بود و آخرین جلسه دادگاه کرباسچی حدود ۲۰ روز قبل برگزار شد.

کرباسچی گفته که به این حکم اعتراض کرده است.

کرباسچی که در سال ۷۶ شهردار تهران بود، نخستین بار در سال ۷۷ بازداشت و به اتهام اختلاس در دادگاهی که قاضی آن غلامحسین محسنی اژه‌ای بود به  ۳ سال زندان و ۱۰ سال انفصال از خدمات دولتی و بازگرداندن اموال محکوم شد. او همچنین به دلیل تضییع سه و نیم میلیارد تومان به چهار سال حبس و ۶۰ ضربه شلاق تعلیقی محکوم شد. کرباسچی در آن زمان بعد از تحمل دو سال حبس، با میانجیگری اکبر هاشمی رفسنجانی و به دستور علی خامنه‌ای آزاد شد.

کرباسچی در تیر سال جاری، بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری از رسانه‌ها خواسته بود که با بازتاب دادن انتقادات روحانی از قوه قضائیه، فضای جامعه را ملتهب نکنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.