ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهردار تهران: منتقدان برنامه برج میلاد بزرگ‌نمایی کردند

محمد علی نجفی می‌گوید سن دخترانی که در برنامه شهرداری رقصیدند کمتر از هشت سال بود. بهتر بود برنامه برگزار نمی‌شد.

در روز تولد فاطمه زهرا چند دختر ایرانی روی صحنه رقصیدند و شادی آفریدند. زمینه‌ای فراهم آمده برای پرونده‌سازی. دادستان کل کشور به دادستان عمومی و انقلاب تهران دستور داد برگزارکنندگان همایشی را که شهرداری تهران به مناسبت تولد فاطمه زهرا در برج میلاد برگزار کرد، تحت پیگرد قضایی قرار دهد. شهردار تهران می‌گوید سن دختران زیر هشت سال بود، انتقادات وارد است، اما منتقدان قدری بزرگ‌نمایی کرده‌اند.

محمدعلی نجفی

سه‌شنبه ۱۵ اسفند در برج میلاد، به مناسبت تولد فاطمه زهرا که در تقویم ایرانی «روز زن» نامیده شده همایش بانوان شاغل شهرداری تهران برگزار شد. در این همایش محمدعلی نجفی شهردار تهران و تعدادی از معاونان و مشاوران او از جمله فاطمه راکعی مشاور شهردار در امور زنان حضور داشتند. در بخشی از این همایش، چند دختر هنرمند ایرانی روی سن رفتند و رقصیدند. رقص شادی‌آفرین این هنرمندان، در شبکه‌های اجتماعی اصول‌گرایان زمینه‌ای برای پرونده‌سازی را فراهم آورد. حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نوشته بود که این مراسم هیچ نسبتی با فاطمه زهرا ندارد و در شأن مقام زن نیست.

دادستان کل کشور چهارشنبه ۱۶ اسفند دستور داده که دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزارکنندگان همایش برج میلاد را تحت پیگرد قانونی قرار دهد:

«مراسمی تحت عنوان بزرگداشت روز زن از سوی شهرداری تهران در محل همایش‌های برج میلاد برگزار شده که در آن برخلاف سیره بانوی بزرگ اسلام  مظهر عفت و پاکدامنی و فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیه ) اعمالی خلاف عفت عمومی ترویج و انجام شده است . ضمن ابراز تأسف مقتضی است بقید تسریع نسبت به موضوع رسیدگی و مرتکبین و مسببین را تحت تعقیب قضایی قرار داده و نتیجه را گزارش نمائید.»

محمد علی نجفی، شهردار تهران با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرده که در ابلاغیه‌ای از همه همکارانش در شهرداری خواسته که در اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی شئونات اسلامی را رعایت کنند.

— MohammadAli Najafi (@NajafiMedia) 7. März 2018

محمد علی نجفی، شهردار تهران در گزارشی که پنجشنبه ۱۸ اسفند در روزنامه شرق منتشر شده، می‌گوید سن دخترانی که روی صحنه برج میلاد رقصیدند کمتر از هشت سال بوده است:

«کسانی که برنامه‌ریزی کرده بودند برای این مراسم اعلام کرده‌اند که آن بخش از برنامه که در آن از دختربچه‌ها استفاده شده بود سنشان همه زیر هشت سال است. به این ترتیب از نظر شرعی اشکالی وجود نداشته، البته بهتر بود که این قسمت از برنامه اجرا نمی‌شد و من خودم این موضوع را قبول دارم.»

روزنامه شرق گزارش می‌دهد که در مراسم برج میلاد، شهردار تهران و دو مدیر دیگر به عنوان میهمانان مرد حضور داشتند. محمد علی نجفی در پاسخ به منتقدان گفته است:

«این برنامه، برنامه‌ای برای بزرگداشت روز زن و حضرت فاطمه زهرا‌ بود و دو هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران در این مراسم حضور داشتند و من به احترام این افراد در این برنامه شرکت کرده بودم، چه دلیلی داشت که من این برنامه را ترک می‌کردم؟»

شهردار تهران می‌گوید برنامه با بیش از یک ساعت تأخیر آغاز شده و به همین جهت در زمان اجرای رقص دختران در سالن حضور داشته است. محمد علی نجفی به روزنامه شرق گفته انتقادات هرچند وارد است، اما منتقدان قدری بزرگ‌نمایی کرده‌اند.

شورای شهر تهران محمد علی نجفی را یکم شهریور سال جاری به عنوان شهردار تهران به وزارت کشور معرفی کرد.

پانویس:

این گزارش که پیش از این با تیتر « دستور دادستان کل کشور برای پیگرد قضائی برگزارکنندگان مراسم شهرداری تهران در برج میلاد» منتشر شده بود، با اطلاعات تازه به روز شد و تیتر آن هم تغییر کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    لعنت بر برگذار کنندگان و اینکہ خانوادہ ھا اجازہ دادند ان دختر ھا جلوی جانور ان برقصند