ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: برجام تفسیرپذیر نیست

رضا نجفی در سخنانی که در شورای حکام در وین ایراد کرد، آمریکا را متهم کرد که با نقض بندهایی از برجام مانع از برخورداری ایران از این توافق شده است.

سه قدرت اروپایی و آمریکایی قصد دارند با افزودن مکمل‌هایی به توافق هسته‌ای با ایران، برنامه موشکی جمهوری اسلامی را محدود کنند و از میزان نفوذ ایران در چهار کشور عربی یمن، عراق، سوریه و لبنان بکاهند. نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اما می‌گوید برجام تفسیرپذیر نیست و با این‌حال ایالات متحده آمریکا مانع از برخورداری ایران از منافع توافق هسته‌ای شده است.

رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی که چهارشنبه ۱۶ اسفند در سومین روز از نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین ایراد کرد، ایالات متحده آمریکا را متهم کرد که با نقض مفاد برجام مانع از بهره‌مندی منافع ایران از توافق هسته‌ای شده است:

«ما همواره در سطوح مختلف تأکید کرده‌ایم که برجام مسیری یکطرفه نیست و اجرای تعهدات از سوی ایران در صورتی می‌تواند ادامه یابد که کلیه طرف‌های دیگر برجام به اجرای کامل و بی قید و شرط تعهدات خود ادامه دهند.»

جمعه هفته آینده معاونان وزاری خارجه  در جلسه کمیسیون مشترک ایران و گروه ۵+ ۱ نحوه اجرای توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را به بحث می‌گذارند. یک روز پیش از آن هم نمایندگانی از فرانسه، آلمان، بریتانیا و آمریکا دربرلین گرد هم می‌آیند تا درباره مکمل‌های برجام برای محدود کردن برنامه موشکی ایران با هم گفت‌وگو کنند. این سومین دیدار این گروه اروپایی با همتایان خود از آمریکاست.

یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دو روز قبل اعلام کرده بود که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.