ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مأموران فرودگاه از خروج همسر سیدامامی از ایران جلوگیری کردند

مریم مبینی قصد داشت همراه با پسرانش رامین و مهران ایران را به مقصد کانادا ترک کند. هدف ظاهراً واداشتن خانواده سیدامامی به سکوت است.

توماس اردبرینک، خبرنگار نیویورک تایمز در ایران با انتشار پیامی در توئیتر خبر داده که شامگاه چهارشنبه ۱۶ اسفند مأموران امنیتی از خروج همسر کاووس سید امامی از ایران جلوگیری کرده‌اند. مریم مبینی قصد داشت همراه با پسرانش رامین و مهران ایران را به مقصد کانادا ترک کند.

کاووس سیدامامی

مقامات قضایی جمهوری اسلامی  ۲۱ بهمن اعلام کردند که کاووس سید امامی، استاد دانشگاه امام صادق و مدیرعامل موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» دارای تابعیت دوگانه ایرانی‌- کانادایی، دو هفته پس از بازداشت، در زندان خودکشی کرده است. فرزند او، رامین با انتشار متنی در وبلاگش اعلام کرده بود که مادرش را سه ساعت بازجویی کرده و سرانجام او را تهدید کرده بودند که با رسانه‌ها از مرگ مشکوک سیدامامی در زندان سخن نگوید. اکنون خبرنگار نیویورک‌تایمز در ایران از طریق توییتر خبر داده که مهران سیدامامی در تماسی تلفنی به او گفته است، مأموران مانع خروج مادرش از ایران شده‌اند. مهران سیدامامی تلفنی به توماس اردبرینک  گفته است که آن‌ها یک بار باعث شدند خانواده ما تکه تکه شود، حالا دوباره دارند همان کار را می‌کنند. هدف ظاهراً واداشتن خانواده سیدامامی به سکوت در کاناداست.

کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا در پیامی در توییتر از جمهوری اسلامی خواسته است به مریم مبینی، همسر کاووس سیدامامی اجازه خروج از ایران را بدهد:

«باعث انزجار است که به مریم ممبینی، همسر کاووس سید امامی، اجازه خروج از ایران داده نشده است. ما خواستار آن هستیم که او به عنوان یک کانادایی از آزادی بازگشت به خانه برخوردار باشد.»

— Chrystia Freeland (@cafreeland) 8. März 2018

رامین سیدامامی بعد از آنکه همراه برادرش سوار هواپیما شد که تهران را به مقصد ونکوور ترک کند، در نامه‌ای نوشته است که از زمان مرگ پدرش، خانواده او «تحت فشار، ترور و ارعاب» قرار داده بودند. او می‌نویسد:

 «پس از آزار و اذیت و تهدید مداوم، خانوادگی تصمیم گرفتیم برای حفظ امنیت خود ایران را به مقصد ونکوور ترک کنیم تا بتوانیم زندگی تازه‌ای را در صلح و آرامش در آنجا آغاز کنیم.»

رامین در این نامه می‌نویسد که آن‌ها با دست خالی ایران را ترک می‌کنند:

«مأموران به خانه ما یورش آوردند و کلیه وسایل ارزشمند ما (از جمله مهم‌ترین آنها یعنی سند خانه ما) را برده‌اند، اما دیگر نمی‌توانیم این ارعاب دایمی را تحمل کنیم.»

او می‌‌نویسد که مادرش، مریم مبینی به دلیل فشارهای اخیر از حملات عصبی رنج می‌برد.

«من و برادرم هر جا می‌رویم ما را دنبال می‌کنند و زیر نظر دارند. مقام‌ها از طریق وکلا این پیام را رسانده‌اند که "یا خفه شوید یا کاری می‌کنیم خفه شوید".»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کورش

    حکومت ظلم پایدار نمی ماند