ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای خیزش دی‌ ۹۶و اعتراضات "دختران خیابان انقلاب" را از یک جنس دانست

آیت الله‌ها حجاب را بالاتر از اجبار می‌دانند. خامنه‌ای هم در این باره تأکید کرده و ضمن اشاره تحقیرآمیز به دختران خیابان انقلاب مثل همیشه پای «دشمنان» را هم به میان آورده است.

در روز زن − ۸ مارس، ۱۷ اسفند − خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در برابر مداحان سخنرانی کرد و ویژگی زن مسلمان را در پوشیدگی آن دانست.

در رسانه‌های حکومتی اظهارات یک آیت الله دیگر هم به صورت گسترده بازتاب یافته که گفته است کسی جز ملایان حق بیان نظر درباره حجاب ندارد.

خامنه‌ای در سخنرانی‌اش در برابر مداحان به تحقیر "دختران خیابان انقلاب" پرداخت
خامنه‌ای در سخنرانی‌اش در برابر مداحان به تحقیر "دختران خیابان انقلاب" پرداخت

حجاب، بالاتر از اجبار

آیت الله سبحانی، مرجع تقلید، گفته است که حجاب دستور الاهی است و بحث اختیار در آن مطرح نیست. خبرگزاری مهر از قول او نوشته  که کسی جز ملایان نباید درباره حجاب اظهار کنند:

«همان طور که روحانیت در مسائل فیزیک و شیمی و علوم دیگر اظهار نظر نمی‌کند دیگران هم نباید در مورد حلال و حرام و مسائل دینی که در آن علم ندارند دخالت کنند.»

آیت الله موضوع دخالت نکردن ملایان در علوم دیگر را بی توجه به بحث اسلامی کردن علوم که خط رسمی حکومت است، مطرح کرده است.

این مرجع تقلید از طرح عنوان اجبار به حجاب هم ناراضی است: چیزی که ترک آن از نظر دینی حرام است «اجباری بودن و نبودن آن معنایی ندارد.»

اشاره خامنه‌ای به "دختران خیابان انقلاب"

خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، حکم حکومتی درباره حجاب را تکرار کرد و همچنین گفت که جمهوری اسلامی از اول بنا بر حکم دینی و نظر بنیان‌گذار آن آیت الله خمینی، پیگر امر حجاب بوده است. او در سخنرانی‌ای در جمع گروهی از مداحان میان زن غربی و زن مسلمان مقایسه کرد و گفت که شاخصه زن غربی برهنگی است، شاخصه زن مسلمان پوشیدگی است.

به گفته ولی فقیه: «زن غربی مظهر مصرف، آرایش، جلوه‌گری در مقابل مردان و وسیله‌ی هیجان جنسی مردان است؛ بقیه‌ی حرف‌هایی که می‌زنند مثل عدالت جنسیتی، همه حرف است و ظاهر قضیه است؛ باطن آن، چیز دیگری است.»

در مقابل زن غربی با این مشخصات از دید خامنه‌ای زن مسلمان قرار دارد: «زن اسلامی عبارت است از آن موجودی که دارای ایمان و عفاف است، متصدی مهم‌ترین بخش تربیت انسان است، در اجتماع اثرگذار است، رشد علمی و معنوی دارد، مدیر کانون بسیار مهم خانواده است و مایه‌ آرامش جنس مرد است.»

خامنه‌ای اشاره‌ای هم به جنبش #MeToo کرده است:

«شنیده‌اید که تعداد قابل توجهی از بانوان صاحب‌مقام غربی در همین چند ماه قبل، یکی پس از دیگری اعلام کردند که در زمان جوانی در جریان مسائل اداری مورد سوءاستفاده قرار گرفتند، با زور و خشونت! این‌ها تازه زن‌های برجسته‌ی غربی بودند.»

او در ادامه افزوده:

«اسلام در را بر روی آن مسیری که جنس زن را به این نقطه‌ی انحراف برساند، به‌وسیله‌ حجاب بسته است. حجاب، وسیله‌ مصونیت زن است نه محدودیت.»

ظاهرا آیت الله خامنه‌ای نشنیده است که زنان مسلمان هم به جنبش #MeToo پیوسته‌اند و از جمله گزارش کرده‌اند که در مکه هنگام زیارت مسجدالحرام چه آزارهای جنسی و بی‌حرمتی‌هایی می‌بینند. آزار جنسی زنان در کشورهای اسلامی، در شهرهای مذهبی و در این شهرها در زیارتگاه‌ها به اوج می‌رسد. طرح نشدن علنی آنها به نبودن آزادی بیان برمی‌گردد.

خامنه‌ای در سخنرانی خود در برابر مداحان، بحث حجاب را از حیطه بیان خارج دانست و با تاکید ویژه‌ای آن را ممنوع کرد. او گفت طرح مسئله حجاب حجاری او را «حساس» کرده است. از نظر او هر کس در این باره حرف بزند «همان خطی را دنبال می‌کند که دشمن نتوانسته با آن‌ همه هزینه در کشور به نتیجه برساند».

خامنه‌ای  با عباراتی تحقیرآمیز به "دختران خیابان انقلاب" هم اشاره کرد:

«آن‌ همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که در نتیجه آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه‌وکنار روسری از سر بردارند و همه تلاش‌هایشان در این نتیجه کوچک و حقیر خلاصه شد که این، مسئله‌ای نیست اما آنچه بنده را حساس می‌کند، طرح مسئله "حجاب اجباری" از دهان برخی خواص است.»

رهبر جمهوری اسلامی حرکت‌های اعتراضی "دختران خیابان انقلاب" و تظاهرات اعتراضی عمومی را زیر یک مقوله برد و گفت:

«دشمنان ایران از چند ماه قبل در اتاق‌های فکر دور هم نشستند و برای سه ماه آخر سال طراحی کردند که به خیال خود کار جمهوری اسلامی را در اسفند ماه تمام کنند. در دی ماه و بهمن ماه دیدید که مردم چگونه جواب آنها را دادند و ملت ایران همواره آماده است که هر متجاوز و متَعرّضی را به جای خود بنشاند.»

تشدید تهدیدها

بنابر رویه ولاییِ سرکوب هر حرکت اعتراضی به عنوان مقابله با «متجاوز و متعرض»، مقامات قضایی برای تهدید زنان فعال شده‌اند.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، بدون ذکر نام در مورد یکی از "دختران خیابان انقلاب" گفته است که او «به اتهام تشویق مردم به فساد از طریق کشف حجاب در مرئی و منظر عام و تظاهر به عمل حرام و ظاهر شدن در اماکن عمومی بدون حجاب شرعی به ۲۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.» دادستان در پی اعلام این خبر گفته که با «ساختارشکنی» در زمینه حجاب، به صورت جدی برخورد خواهد شد.

دادستان کل کشور هم دستور پیگرد موضوع رقص تعدادی دختربچه ۹ ساله را در یک مراسم شهرداری در برج میلاد داده است. دادستان کل به دادستان عمومی و انقلاب تهران چنین دستور داده است:

«حسب اطلاع؛ مراسمی تحت عنوان بزرگداشت روز زن از سوی شهرداری تهران در محل همایش های برج میلاد برگزار شده که در آن برخلاف سیره بانوی بزرگ اسلام مظهر عفت و پاکدامنی و فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیه ) اعمالی خلاف عفت عمومی ترویج و انجام شده است. ضمن ابراز تأسف مقتضی است بقید تسریع نسبت به موضوع رسیدگی و مرتکبین و مسببین را تحت تعقیب قضایی قرار داده و نتیجه را گزارش نمائید.»

تیتر دیگر مربوط به زنان در روز زن در رسانه‌ها این است:

«وزیر کشور: ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال همچنان جاری است.»

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهتاب

    نمی دونم چرا آغا فکر می کنه دشمنان در همین ۳ ماه آخر سال می خواستن کارش رو تموم کنن. حالا سی و چند سال صبر کرده بودن یه چند ماهم روش. کلا آغا بیشتر به پایان حکومتش می اندیشه تا ما

  • bijan

    در غرب همه چیز شفاف و آشکار است و پنهان کاری نیست . اگر در ایران هم این طور بود آنوقت میتوانستیم سقوط اخلاقی در ایران و غرب را مقایسه کنیم /تا سیه روی بود هر که در او غش باشد/. شهامت و دلیر ی چند زن پایه های تفکر ارتجاعی را به لرزه در آورده است .

  • Neda

    هیچ حکومتی با مردم کشورش این رفتاررا نداشته: ترور ندا در خیابان ٫ با چماق بر سر زهرا کاظمی زدن و کشتن او بخاطر عکاسی از زندان اوین٫ اسیدپاشی ٫ تیرباران دختران جوان و بعضی حامله در دهه ۸۰ بجرم روزنامه خواندن ٫ دستگیر و شکنجه وکلا و اساتید و دانشجویان و اساتید مثل نسرین ستوده و...وقصابی کردن پروانه فروهر و...و هل دادن و شکنجه دختران خیابان انقلاب و... بیخود نیست مردم در خیابانها داد میزنند: جمهوری اسلامی نمیخواهیم نمی خواهیم ...

  • از فامیل خامنه ای

    با سلام خدمت خوانندگان و مردم شریف ایران. خامنه ای از بیماری بسیاد حاد خودشیفتگی دلشاد است و متوهم! شخص شیخ علی تهرانی که شوهر خواهر آسد علی آقاست و هم فامیل خود من اضافه بر شمردن تمامی سجایای اخلاقیامام خامنه ای که خروجیش شد شیخ سعید طوسی قاری و مداح اهل بیت و لواطکار به همه ی ما بارها گفته بود و سرانجام هم در گفتگویی با یک رادیو که در خارج اتیران مستقر بود می گفت که آسد علی آقا شدیدا عاشق و بیقرار خودش است. شیح علی تهرانی همچنین می گفت که ایشون از بچگی عکس های بسیاری از خودش را در اتاق خوابس تسب کرذده و حتا در اتاق نشیمن و اضافه بر آینه ای که پدر خیب دارد و روزی صد بار خودش را در آینه می بیند و لبب تر می کند، چندین عکس خودش را نیز در جیب دارد و روز ی صد بار به آنها نگاه می کند. مطمئنا اینروزها که کلی آرایشگر و گریمور در خدمت دارد این خودشیفتگی بسیار کاری تر است تا جایی که چنان متوهم است که واقعا مثل سلیمان نمی داند که جسدی بیش نیست و موریانه بزودی عصا را پوک پوک پوک خواهند کرد. سرنگونی در یک قدمی ست! این البته خصوصیت همه ی فرعونها و سلیمانها ست!

  • کورش

    پایان نزدیک است.