ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قول وزارت کار برای پیگیری وضعیت خبرنگاران بازداشت شده در تجمع روز جهانی زن

سودابه رخش و علی سالم دو خبرنگار روزنامه شرق در تجمع روز جهانی زن در مقابل ساختمان وزارت تعاون در تهران بازداشت شدند. اکنون وزارت کار گفته است این موضوع را پی‌گیری می‌کند.

سودابه رخش و علی سالم دو خبرنگار روزنامه شرق در تجمع روز جهانی زن در مقابل ساختمان وزارت تعاون در تهران بازداشت شدند. اکنون وزارت کار گفته است این موضوع را پی‌گیری می‌کند.

تصاویری از تجمع فعالان حقوق زنان در مقابل وزارت کار در تهران که با حمله مأموران امنیتی به خشونت کشیده شد.

روزبه کردونی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمعه ۱۸ اسفند اعلام کرد که علی ربیعی دستور پیگیری وضعیت این دو خبرنگار را داده است و با همکاری مرکز حراست این وزراتخانه «تلاش‌های لازم به‌منظور رفع مشکل این دو خبرنگار در حال انجام است.»

روزبه کردونی همچنین گفت: «بازداشت خبرنگاران در چارچوب اختیارات و مسئولیت‌های قانونی این وزراتخانه نیست.»

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران نیز در صفحه توئیتر خود از بازداشت دو خبرنگار روزنامه شرق انتقاد کرد و خواهان آزادی آن‌ها شد.

روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفند (۸ مارس) به‌مناسبت روز جهانی زن گروهی از مدافعان حقوق زنان با هدف اعتراض به تبعیض علیه زنان و اصلاح قوانین نابرابر شغلی دست به تجمع اعتراضی زدند اما با حمله نیروهای امنیتی و انتظامی مواجه شدند.

مأموران امنیتی تجمع‌کنندگان را پیش از رسیدن به محل با ضرب و شتم و خشونت دستگیر و به کلانتری‌های گیشا، وزرا و مقر پلیس امنیت ۱۳۷ نصر منتقل کردند. مأموران زن پلیس و لباس‌ شخصی‌ها نیز در این سرکوب نقش داشتند.

منابع حقوق بشری آمار بازداشت‌شدگان را ۸۴ نفر (۵۹ زن و ۲۵ مرد) اعلام کردند که گروهی از آن‌ها در ساعات پایانی پنج‌شنبه آزاد شدند. شب گذشته (پنج‌شنبه) شمار زیادی از خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل کلانتری وزرا جمع و پیگیر وضعیت بازداشتی‌ها شدند.

هرانا ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به جز نام سودابه رخش و علی سالم دو خبرنگار روزنامه شرق اسامی برخی دیگر از بازداشت‌شدگان را چنین اعلام کرده است: بنفشه جمالی، زهره اسدپور، مهرداد فلاحی، پرستو الهیاری، آزاده بهکیش، آذر گیلانی، پیمان چهرازی، بهار اصلانی، جواد عباسی توللی، شهلا انتصاری و کاوه رستم‌خانی.

در این تجمع حاضران افزون بر خواندن سرود «ای زن حضور زندگی»، شعارهایی نیز سر دادند، از جمله  آزادی برابری عدالت جنستی، نان کار آزادی، زنان کار آزادی، پوشش اختیاری.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.