ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع دانشجویان پلی‌تکنیک با دخالت بسیجی‌ها به خشونت کشیده شد

نیروهای بسیجی با پرچم‌های مرگ بر اسرائیل به محل تجمع اعتراضی دانشجویان پلی تکنیک حمله کردند. معترضان احکام سنگین برای دانشجویان بازداشتی انتقاد داشتند.

تجمع دانشجویان پلی تکنیک با حمله بسیج دانشجویی به خشونت کشیده شد. این تجمع یکشنبه ۲۰ اسفند، در اعتراض به صدور احکام سنگین قضایی برای دانشجویان بازداشت‌شده در ناآرامی‌های دی‌ماه برگزار شده بود.

نیروهای بسیجی با پرچم‌های مرگ بر اسرائیل به محل تجمع وارد شدند

گزارش شده که نیروهای بسیجی با پرچم‌های مرگ بر اسرائیل به محل تجمع وارد شدند و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

دانشجویان پلی تکنیک در بیانیه دعوت به تجمع یکشنبه از «امنیتی شدن دانشگاه» انتقاد کرده بودند:

«اگر شاهد آن هستیم که هر نوع نقدی از سوی قلمرو دانشگاه با شدیدترین دخالت‌ها و تعرض‌های نهادهای امنیتی سرکوب می‌شود و دانشجویان تنها به دلیل فعالیت‌های صنفی و برابری خواهانه در نقد سیاست‌های اقتصادی دولت در قلمرو متکثر دانشگاه و سپهر کار و بازنمایی وضعیت فلاکت‌بار سلب‌مالکیت‌شدگان و انبوهه فقرا، زیر تیغ شدیدترین برخوردهای نهادهای امنیتی و احکام سنگین و ناعادلانه قوه قضاییه قرار می‌گیرند».

این معترضان خواستار آزادی دانشجویان در بند پریسا رفیعی، مرضیه امیری، زهرا احمدی و رفع احکام ناعادلانه فعالان صنفی از جمله لیلا حسین زاده، سینا ربیعی، محسن حق‌شناس شدند.

در اعتراضات سراسری ایران که از روز پنج‌شنبه هفتم دی‌ماه آغاز و به بیش از ۷۲ شهر ایران کشیده شد، ۱۰۰ دانشجو در سراسر ایران بازداشت شدند. با وجود وعده‌های نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و برخی مقام‌های دولتی برای آزادی دانشجویان،‌ شماری از آنها با احکام ناعادلانه قضایی رویارو شده‌اند.

ویدیویی از درگیری امروز در دانشگاه پلی تکنیک:

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.