ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: حقوق بشر باید بخشی از هر مذاکره‌ای‌ با کره شمالی باشد

همزمان با این‌که مقام‌های کره جنوبی گفته‌اند کره شمالی احتمالاً در حال تعیین مواضع خود در مذاکره با آمریکاست، سازمان ملل می‌گوید نقض حقوق بشر توسط کره شمالی نیز باید در مذاکرات گنجانده شود.

وزارت امور اتحاد کره جنوبی اعلام کرده که سکوت کره شمالی درباره نشست‌های آینده با آمریکا و کره جنوبی احتمالاً به دلیل احتیاط در مورد سازماندهی مواضع خود در مورد جلسات است. در همین حال سازمان ملل نیز گفته است که نقض حقوق بشر توسط کره شمالی نیز باید در این مذاکرات گنجانده شود.

توماس کینتانا، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مسئله حقوق بشر کره شمالی

به‌گزارش رویترز، توماس کینتانا، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مسئله حقوق بشر کره شمالی، دوشنبه ۱۲ مارس / ۲۱ اسفند در اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با اشاره به مذاکرات آینده بین سران کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی، این مذاکرات را «پیشرفت سریع و بالقوه‌ در جبهه سیاسی و امنیتی» و «نشست‌های تاریخی» دانست و گفت: «هرگونه پیشرفت در گفت‌وگوهای هسته‌ای و امنیتی باید با فرآیند موازی گفت‌وگو درباره وضعیت حقوق بشر همراه باشد.»

یکشنبه ۴ مارس / ۱۳ اسفند، هیأت پنج نفره‌ای به ریاست مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری کره جنوبی از سئول به پیونگ یانگ رفته بود تا زمینه‌های مذاکرات آمریکا با کره شمالی را فراهم بیاورد. در این دیدار پیونگ‌یانگ اعلام کرد که آماده مذاکره با آمریکا درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و توقف آزمایش‌های موشکی است اما مشروط به آن‌که آمریکا بقای حکومت کره شمالی را تضمین کند.

نماینده کره شمالی در ژنو که مأموریت توماس کینتانا را نمی‌پذیرد در بحث‌های اجلاس ژنو شرکت نکرد. او هرگونه اتهام علیه نقض حقوق بشر در کره شمالی را رد می‌کند.

تئودور آلگرا، نماینده آمریکا در دفتر سازمان ملل در ژنو نیز اعدام‌های غیرقانونی، ناپدید شدن‌ها، شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه، خشونت جنسی و کار اجباری در کره شمالی را محکوم کرد.

آلگرا گفت: «بسیاری از این اعمال در اردوگاه‌های زندانیان سیاسی انجام می‌شود که در آن‌ها تخمین زده می‌شود بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار نفر زندانی باشند، از جمله کودکان و اعضای خانواده متهمان.»

به‌گفته او کره شمالی همچنین از «کار اجباری» کارگران کره شمالی و کودکان کارگر برای پیشبرد «برنامه‌های تسلیحاتی غیرقانونی» خود استفاده می‌کند.

کارل هالرگارد، معاون هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در ژنو نیز نگرانی عمیق این اتحادیه در مورد ادامه نقض حقوق بشر در کره شمالی را اعلام کرد و گفت: «برخی از این اعمال ممکن است جنایت علیه بشریت محسوب شوند.»

هفته گذشته در گزارشی که توماس کینتانا منتشر کرده بود، آمده بود که کاهش تنش جهانی با کره شمالی باید منجر به گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ برای جلوگیری از نقض حقوق بشر از جمله استفاده از شکنجه و اردوگاه‌های زندانیان سیاسی شود.

رویکرد محتاطانه کره شمالی نسبت به اجلاس مشترک با آمریکا

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی

در همین حال، بایک تائه ـ هیون، سخنگوی وزارت امور اتحاد کره جنوبی دوشنبه ۱۲ مارس / ۲۱ اسفند در جریان نشست خبری خود اعلام کرد که کره شمالی در مورد مذاکرات آتی سکوت کرده است. او گفت: «ما درباره جلسه مشترک با آمریکا پاسخ رسمی از رژیم کره شمالی نه دریافت کرده‌ایم و نه دیده‌ایم. من فکر می‌کنم که آن‌ها با این مسئله با احتیاط روبه‌رو شده‌اند و نیاز به زمان دارند تا موضع خود را سازمان دهند.»

مسئولان کره جنوبی که پیام دعوت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به واشنگتن منتقل کردند، این هفته به چین، روسیه و ژاپن سفر خواهند کرد تا رهبران این کشورها را نیز در جریان مذاکرات قرار دهند.

چونگ اوی یونگ، رئیس شورای امنیت ملی کره جنوبی که مسئول هیئت مذاکره‌کننده این کشور است، پس از دیدار امروز (دوشنبه) خود با شی جین‌پینگ، رهبر چین، فردا به روسیه خواهد رفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از مذاکره با کره شمالی استقبال کرده است. گفته شده که این اجلاس تاریخی احتمالاً در ماه مه ۲۰۱۸ / اردیبهشت ۱۳۹۷ برگزار می‌شود. اجلاس دو کره نیز برای پایان ماه آوریل سال جاری در نظر گرفته شده است. مون جه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و کیم جونگ اون در روستای پانونجوم واقع در مرز دو کره، دیدار خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور اتحاد کره جنوبی گفت دو کره برای برگزاری مذاکرات در مورد جزئیات اجلاس سران دو کشور توافق کردند، اما مقامات دو کشور از زمان بازگشت هیئت نمایندگی کره جنوبی از پیونگ‌یانگ در هفته گذشته، به‌طور رسمی گفت‌وگویی نداشته‌اند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی از مذاکرات دو کره استقبال کرده است اما رسانه‌های دولتی این کشور همچنان به آمریکا و ژاپن نسبت وقوع جنگ هشدار می‌دهند.

با این حال جنگ لفظی رسانه‌های کره شمالی نسبت به سال گذشته که تا تهدید موشکی جزیره گوام، متعلق به آمریکا پیش رفت، ملایم‌تر شده است.

توضیح:

با افزودن اطلاعات تازه به این گزارش خبری تیتر، تیزر و متن آن تغییر کرد و دوباره منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.