ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان تهران: اعتراضات سال ۹۶ بی‌سابقه بود

عباس جعفری دولت آبادی سال ۱۳۹۶ را از نظر مسائل اقتصادی، اجتماعی سالی «سخت و پر حادثه» ارزیابی کرده اما می‌گوید با وجود همه این اتفاق‌ها پلیس بر امور مسلط بوده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، سال ۱۳۹۶ را از نظر مسائل اقتصادی، اجتماعی و اعتراضات، سالی «سخت و پر حادثه» ارزیابی کرده اما می‌گوید با وجود همه اتفاق‌ها پلیس بر امور مسلط بوده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران

دادستان تهران، در سی‌امین جلسه شورای معاونان دادسرای تهران، سال ۱۳۹۶ را به دلیل همین اعتراضات به مسایل چون حجاب سالی «بی‌سابقه »خوانده است، او گفته اقدامات «ساختارشکنانه‌ای مانند کشف حجاب» در این سال روی داده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی سابقه نداشته است.

در ماه‌‌های گذشته ده‌ها زن به حجاب اجباری اعتراض کردند که به «دختران خیابان انقلاب» مشهور شدند. تعدادی از این زنان دستگیر شدند و نهاد قضایی کشور تاکنون برای یکی از آنها به نام نرگس حسینی ۲۴ ماه زندان تعزیری تعیین کرده است.

دولت‌آبادی با اشاره به برگزاری تجمعات اعتراضی در کشور گفته: «مشکلات مرتبط با بانک‌ها، موسسات پولی و اعتباری، مشکلات صندوق‌های بازنشستگی، آشوب‌های دی‌ماه و بهمن‌ماه، موجب گردید سال جاری پرفراز و نشیب باشد.»

با این حال دولت آبادی تجربه دادستانی تهران در برخورد با مشکلات سال ۱۳۹۶ را موفق ارزیابی کرده و گفته پلیس در «آشوب‌های دی‌ماه» ظرف دو تا سه روز بر اوضاع مسلط شد و «آشوب خیابان پاسداران» نیز ظرف چند ساعت توسط پلیس مهار شده است.

در جریان اعتراضات دی ماه در بیش از ۱۰۰ شهر ایران، ۴۷۰۰ نفر بازداشت و حدود ۲۵ نفر کشته شدند. اعتراضات دراویش گنابادی در تهران هم به کشته شدن سه مامور پلیس و دو بسیجی و دست کم یک درویش گنابادی انجامید.

عباس جعفری دولت‌‌آبادی درباره تجمع روز پنجشنبه، ۱۷ اسفند زنان مقابل وزارت کار به مناسبت روز جهانی زن گفته پلیس با اخذ دستور قضایی تعدادی از تجمع‌کنندگان را دستگیر کرد که تعدادی از آنان آزاد و برخی از آن‌ها نیز بازداشت شدند که تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. او گفته تشکیل تجمعات در معابر باید با اخذ مجوز قبلی و نباید با اقدامات ساختارشکنانه توأم باشد و پلیس مکلف است با اقدامات ساختارشکنانه مقابله کند.

پیش‌تر اعلام شد که برخی از بازداشت‌شدگان تجمع روز جهانی زن در تهران به «اقدام علیه امنیت ملی» متهم شده‌اند.

غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری استان تهران، روز یکشنبه اعلام کرد که پرونده افراد دستگیر شده در تجمع روز پنجشنبه مقابل وزارت کار در مرحله رسیدگی قرار دارد.

در حال حاضر ۱۴ زن و ۵ مرد از میان تجمع‌کنندگان روز پنج‌شنبه در زندان‌های قرچک و فشافویه در شرایط نامناسبی نگهداری می‌شوند هرچند به خانواده‌های آنها وعده داده شده که تا روز چهارشنبه آزاد خواهند شد.

دادستان تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع رقص دختربچه‌ها در مراسم شهرداری اشاره کرد.

سه‌شنبه ۱۵ اسفند در برج میلاد، در همایش بانوان شاغل شهرداری تهران با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران و تعدادی از معاونان و مشاوران او از جمله فاطمه راکعی مشاور شهردار در امور زنان چند دختر هنرمند ایرانی روی سن رفتند و رقصیدند.

دولت آبادی ضمن تکذیب تحقیق از افراد کم سن و سال در پرونده جشن شهرداری تهران گفته: «از برخی اعضای شورای شهر تهران انتظار می‌رود به جای حمایت از اقدامات ساختارشکنانه در این مراسم، بر عملکرد شهردار تهران بیشتر نظارت نمایند.»

دادستان کل کشور چهارشنبه ۱۶ اسفند دستور داده که دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزارکنندگان همایش برج میلاد را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.