ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شبکه بی‌بی‌سی از ایران به سازمان ملل شکایت کرد

شبکه بی‌بی‌سی از آزار و اذیت روزنامه‌نگاران و خبرنگاران خود توسط مقام‌های ایرانی به دفتر سازمان ملل در ژنو شکایت برد.

شبکه بی‌بی‌سی از آزار و اذیت روزنامه‌نگاران و خبرنگاران خود توسط مقام‌های ایرانی به دفتر سازمان ملل در ژنو شکایت برد.

دفتر شبکه بی‌بی‌سی در لندن

تونی هال، مدیرکل شبکه بی‌بی‌سی در این‌باره گفته است که این شبکه برای نخستین بار چنین شکایتی کرده است زیرا مقام‌های ایرانی اقدامات بی‌بی‌سی برای پایان دادن به آزار کارکنان این شبکه را کاملاً نادیده گرفته‌اند.

او افزوده است: «در طول ۹ سال گذشته مجازات جمعی روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی فارسی و خانواده‌هایشان [در ایران] بدتر شده است.»

خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی فارسی از آغاز به‌کار این شبکه ماهواره‌ای در سال ۲۰۰۹، همواره آماج فشارهای مقام‌های امنیتی ایران بوده‌اند.

در مردادماه سال جاری، شبکه جهانی بی‌بی‌سی اعلام کرد که ۱۵۲ نفر از روزنامه‌نگارانی که با بخش فارسی این شبکه همکاری می‌کردند یا همچنان در استخدام بخش فارسی بی‌بی‌سی هستند، در ایران ممنوع العمامله شده‌اند.

با ممنوع‌المعامله شدن گروهی از روزنامه‌نگاران در بخش فارسی بی‌بی‌سی، مقامات قضایی می‌توانند اموال آن‌ها را در ایران مصادره کنند. افزون بر این، آن‌ها اجازه ندارند املاکشان را بفروشند یا ملکی در ایران بخرند.

بی‌بی‌سی همچنین از بازداشت‌های خودسرانه، ضبط گذرنامه‌ها و ممنوعیت سفر اعضای خانواده کارکنان بی‌بی‌سی فارسی انتقاد کرده بود.

در بهمن ۱۳۹۰ نیز عده‌ای از روزنامه‌نگاران در ایران به اتهام همکاری با بی‌بی‌سی فارسی بازداشت شدند. در آن زمان نهادهای امنیتی و قضایی ایران اعلام کرده بودند که هر گونه همکاری با شبکه بی‌بی‌سی فارسی غیرقانونی است و موجب پیگرد قضایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    خلبان هواپیمای سقوط کرده تهران یاسوج مدرس پرواز این نوع هواپیما بوده و روزی یکبار به یاسوج پرواز میکرده و آخرین صحبت خلبان با برج ارتفاع ۵۱۰۰ متر بوده که ۶۰۰ متر بالای قله دنا بوده.هواپیما نیز هیچ اشکال فنی نداشته.هیات فرانسوی را نیز برگردانده اند. تنها امکان سقوط آن انفجار جهت نابودی ۱۷ نفر متخصصان محیط زیست بوده که روز قبل در مجلس از دکتر امامی دفاع کرده بودند.