ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد جنتی:‌ با زنان معترض محکم برخورد شود

احمد جنتی ۹۲ ساله، نفر آخر پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در حوزه تهران، بار دیگر رئیس این مجلس شد. او در سخنانی خواهان برخورد شدید با زنانی شد که روسری‌های خود را برمی‌دارند.

آیت‌الله احمد جنتی، کسی که در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در حوزه تهران نفر آخر شده بود، برأی بار دوم در این دوره به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. او در سخنرانی افتتاحیه مجلس خبرگان، زنانی را که با حجاب اجباری مخالفت می‌کنند، مروجان «فسق و فجور» خواند و خواهان برخورد شدید با آن‌ها شد.

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان

جنتی در سخنان افتتاحیه چهارمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری مبارزه کنونی زنان در ایران بر ضد حجاب اجباری را موضوع سخنان خود قرار داد و گفت:

«امروز برخی موضوع حجاب اجباری را مطرح می‌کنند و این به نوعی ترویج فسق و فجور است، قانون اساسی بر پایه دین اسلام است و این‌که موضوعی همچون حجاب اجباری را مطرح می‌کنیم برخلاف دین اسلام و شرع است (...) باید جلوی کسانی که می‌خواهند تظاهر به فسق کنند و با رقصیدن و برداشتن روسری‌شان که در واقع برداشتن عفت و شرافت‌شان است محکم برخورد شود و جلوی‌شان گرفته شود.»

او تأکید کرد که جامعه باید انقلابی بماند و علیه آن‌چه او مظاهر فساد می‌نامد بایستد. جنتی در این‌باره افزود «پس از انقلاب دخترانی که مینی‌ژوب‌پوش بودند و تا بالای زانوی‌شان برهنه بود و در خیابان‌ها رژه می‌رفتند و جوانان را گمراه می‌کردند، از میان رفتند و مظاهر فساد از میان رفت».

در ماه‌های اخیر حرکتی در میان زنان ایران شکل گرفت که در این حرکت حجاب اجباری به چالش کشیده شد. دختران و زنانی با برداشتن روسری‌های خود و زدن این روسری‌ها بر روی چوب، در خیابان‌های شهرهای ایران می‌ایستادند و به این شکل مخالفت خود با حجاب اجباری را بیان می‌کردند. این شکل از اعتراض مسالمت‌آمیز و بی‌سابقه زنان با مقابله نیروهای امنیتی مواجه شد و چندین نفر از آن‌ها بازداشت شدند.

احمد جنتی بخش‌های دیگر سخنان خود را به حمله به دولت حسن روحانی اختصاص داد. او از فقر و حقوق‌های نجومی و نماز نخواندن دانش‌آموزان شکایت کرد و گفت: «تحریم‌ها کار خود را کرد.»

او خطاب به حسن روحانی افزود: «آقای رئیس‌جمهور که این‌جا هستید در دستگاه‌های شما کسانی هستند که انقلابی نیستند یا لااقل با انقلاب فاصله دارند با این افراد که  مردم نمی‌توانند امید داشته باشند کسی به دردشان برسد (...) آقای روحانی نگذارید که انقلاب به دست نااهلان بیفتد.»

احمد جنتی ۹۲ ساله در چهارمین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان با کسب ۶۶ رأی به‌عنوان رئیس این مجلس شد. او در نخستین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان نیز با ۵۱ رأی رئیس این مجلس شده بود.

در چهارمین اجلاس مجلس خبرگان همچنین محمود هاشمی شاهرودی و محمدعلی موحدی کرمانی به‌عنوان نایب رئیس اول و دوم مجلس خبرگان و احمد خاتمی و عباس کعبی‌نسب به‌عنوان منشی‌های هیئت رئیسه برگزیده شدند.

احمد جنتی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در حوزه تهران که در روز هفتم اسفندماه ۱۳۹۵ برگزار شد، از میان ۱۶ نماینده تهران با یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۱۳۰ رأی نفر شانزدهم (نفر آخر) شد.

حضور برخی از افراد مورد حمایت اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان به پنجمین دوره مجلس خبرگان این امید را در دل برخی از آن‌ها ایجاد کرد که جهت حرکت این مجلس به سود آن‌ها تغییر کند اما همان زمان نیروهای اصولگرا گفته بودند که به‌رغم برخی آرا همچنان نیروی آن‌ها در مجلس خبرگان دست بالا را دارد. روند تاکنونی مجلس خبرگان پنجم این موضوع را تأیید می‌کند.

در قانون اساسی ایران وظیفه مجلس خبرگان نظارت بر فعالیت‌های رهبری و نهادهای تابع آن و انتخاب رهبر جدید عنوان شده است.

احمد جنتی، که دبیر شورای نگهبان نیز هست، یکشنبه ۲۰ اسفند، پس از ۲۵ سال از امامت جمعه موقت تهران کناره‌گیری کرد و علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی با استعفای او موافقت کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.