ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به جای کارگر شمالی، خیابان نفت تهران به نام «مصدق» شد

پنجمین شورای شهر تهران با ۱۹ رأی موافق و بدون هیچ رأی مخالفی تصویب کرد که خیابان نفت در تهران به خیابان مصدق تغییر نام دهد.

پنجمین شورای شهر تهران در جلسه‌ای که سه‌شنبه ۲۲ اسفند برگزار شد با ۱۹ رأی موافق و بدون هیچ رأی مخالفی تصویب کرد که خیابان نفت در تهران به خیابان مصدق تغییر نام دهد.

پس از انقلاب ابتدا نام این خیابان مشهور و مهم تهران "مصدق" بود.

۱۰ روز قبل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصویب کرده بود که نام خیابان «کارگر شمالی» در تهران به خیابان «مصدق» تغییر کند. اما بنا به گزارش‌هایی که از تهران به زمانه رسیده است، بسیاری از ساکنان خیابان کارگر شمالی با تغییر نام این خیابان مخالف‌ت کرده بودند. به این ترتیب شورای شهر تهران تصمیم گرفت خیابان نفت را به نام مصدق نامگذاری کند.

شورای شهر تهران ابتدا در نظر داشت تونل نیمه‌تمام «آرش‌ـ‌اسفندیار» را به نام «دکتر محمد مصدق» نامگذاری کند، اما شهروندان تهرانی با نامیدن یک تونل ۱۲۰۰ متری به نام رهبر نهضت ملی شدن نفت ایران مخالفت کرده بودند و آن را به عنوان توهینی به مصدق درک کرده بودند.

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران شنبه ۱۲ اسفند به رسانه‌های داخلی گفته بود که به دلیل این اعتراض‌ها، شورای شهر تصمیم گرفته خیابان کارگر شمالی را به نام مصدق نامگذاری کند. اما این تصمیم هم با مخالفت شهروندان روبرو شد و چنین بود که سرانجام قرعه به نام خیابان «نفت» افتاد که به «مصدق» تغییر نام دهد.

پانویس:

در این خبر به اشتباه اعلام شده بود که شورای شهر تهران، خیابان کارگر شمالی را به نام «مصدق» نامگذاری کرده. این اشتباه تصحیح شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.