ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات - از میان آن‌ها: اعتراض کارگران ایران خودرو 

مدیریت و حراست ایران‌خودرو ۱۶ کارگر این شرکت را که با ایجاد یک کانال تلگرامی در صدد بسیج کارگران برای تشکیل شورای کارگری برآمده بودند تعلیق کرد.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۲۲  اسفند صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

زنان تجمع ۸ مارس آزاد شدند، ۵ تن از مردان هنوز در حبس‌اند  

آخرین گروه از زنانی که در جریان تجمع روز زن مقابل وزارت کار دستگیر شده بودند، دوشنبه ۲۱ اسفند شب‌هنگام آزاد شدند. ۵ تن از مردان دستگیر شده در آن تجمع هنوز در زندان به سر می‌برند.

شعار امروز کشاورزان شرق اصفهان: برای حق‌آبه خود، رعیت به زندان می‌رود

کشاورزان شرق اصفهان سه‌شنبه ۲۲ اسفند باز پس از تجمع کنار پل خواجو در اصفهان راهپیمایی کردند. آن‌ها که دوشنبه ۲۱ اسفند شامگاه با تجمع مقابل کلانتری خواستار آزادی دستگیرشدگان شده بودند، امروز شعارهای تازه‌ای سر دادند:

    [video width="500" height="320" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/03/۲۲-اسفند-کشاورزان-شرق-اصفهان-برای-حق-ابه-خود-رعیت-به-زندان-میرود.mp4"][/video]

    تظاهرکنندگان امروز حمایت خود را از کشاورزان ورزنه چنین اعلام کردند:

      اعتراضات کشاورزان به خشکانیدن زاینده‌رود و از میان رفتن حق‌آبه‌شان حدود یک ماه پیش از ورزنه آغاز شد و به مناطق دیگری در شرق اصفهان گسترش یافت. در پی دستگیری تعدادی از کشاورزان، آزادی دستگیرشدگان به خواست‌های کشاورزان افزوده شده است.

      جمعه گذشته درگیری شدیدی میان کشاورزان که قصد از کار انداختن تاسیسات انتقال آب به یزد را داشتند و نیروهای یگان ویژه روی داد و شمار نامعلومی از کشاورزان در اثر شلیک گاز اشک‌آور، ضربات باتوم و تیراندازی یگان ویژه مصدوم و تعدادی دستگیر شدند.

      فیلمی از تجمع دوشنبه شب کشاورزان مقابل کلانتری منتشر شده است که در آن کشاورزان شعار می‌دادند:

        [video width="500" height="320" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/03/۲۱-اسفند-کشاورزان-مقابل-کلانتری-با-شعار-زندانی-حق-آبه-ازاد-باید-گردد.mp4"][/video]

        تجمع سپرده‌گذاران کاسپین مقابل دفتر این موسسه در رشت  

        گروهی از سپرده‌گذاران کاسپین سه‌شنبه ۲۲ اسفند مقابل دفتر این موسسه مالی تجمع کرده و شعار می‌دادند:

          تعلیق ۱۶ کارگر ایران خودرو بدلیل راه‌اندازی کانال تلگرام

          مدیریت کارخانه ایران‌خودرو و حراست این شرکت ۱۶ تن از کارگران را که به منظور بسیج کارگران برای تشکیل شورای کارگری یک کانال تلگرامی ایجاد کرده بودند، تعلیق کردند.

          کارگران ایران‌خودرو فاقد تشکل کارگری‌اند. اواسط بهمن سال جاری گروهی از این کارگران کانال تلگرامی را با عنوان «فعالین شورا» راه‌اندازی کردند که با استقبال گسترده کارگران ایران خودرو روبرو شد، به نحوی که طی دو هفته سه هزار تن از کارگران به عضویت آن درآمدند.

          ۲۲ اسفند- چغندرکاران نقده مقابل کارخانه قند

          تجمع مجدد چغندرکاران نقده مقابل کارخانه قند 

          گروهی از چغندرکاران نقده سه‌شنبه ۲۲ اسفند در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مجددا مقابل کارخانه قند این شهر تجمع کردند.

          کلیپی درباره جنگ و گریز ماموران مرز شرقی با سوخت‌بران 

          همانگونه که بسیاری از مرزنشینان غرب ایران از راه کولبری معیشت خود را تامین می‌کنند تعداد قابل توجهی از مرزنشینان شرق از راه انتقال سوخت به کشورهای همجوار گذران می‌کنند و به طور روزمره با ماموران مرزی درگیر می شوند.

          ویدیوکلیپی با الهام از وضعیت دشوار سوخت‌بران: راننده علیرغم تیراندازی ماموران به راه خود ادامه می‌دهد و تلاش می کند از دست آنان بگریزد.

          دستگیری چند تن از تظاهرکنندگان همبستگی با مردم عفرین

          در جریان تظاهرات دوشنبه ۲۱ اسفند که در چند شهر ایران در اعتراض به حمله نظامی دولت ترکیه به عفرین (سوریه) برگزار شد، چند تن از تظاهرکنندگان دستگیر شدند.

          کولبرنیوز از دستگیری ۹ تن از تظاهرکنندگان مریوان خبر داده است که دو تن از آنان زن هستند.

          بیست و دومین روز اعتصاب کارگران فولاد اهواز 

          اعتصاب کارگران فولاد اهواز سه‌شنبه ۲۲ اسفند نیز ادامه یافت. آن‌ها پس از تجمع مقابل استانداری استان خوزستان، در خیابان‌های شهر اهواز راهپیمایی کردند و شعار می‌دادند:

            تجمع کارگران دریایی و خدمات بندری در بندر امام

            جمعی از کارگران دریایی و خدمات بندری شرکت هدایت کشتی بندر امام دوشنبه ۲۱ اسفند مقابل اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تجمع کردند. کارگران به مصوبه‌ای درباره تغییر میزان کارانه معترضند که کارانه‌ی ملوانان و طناب‌گیران را از ابتدای سال ۹۷ کاهش می‌دهد.

            حدود ۴۰۰ ملوان و طناب‌گیر در شرکت هدایت کشتی کار می‌کنند و میزان کارانه آن‌ها ماهانه از ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان متغیر است.تجمع مالکان خانه‌ در طرح ۵۵ متری اراک  

            گروهی از مالکان خانه‌های طرح مسکن موسوم به طرح ۵۵ متری در اراک، سه‌شنبه ۲۲ اسفند مقابل استانداری استان مرکزی تجمع کرده و خواستار لغو این طرح شدند. معترضان گفته‌اند پس از گذشت ۱۵ سال کارگزاران هیچ اقدامی در جهت عملی شدن طرح انجام نداده‌اند.

             تشییع نمادین پیکر جنبش دانشجویی در دانشگاه علامه 

            گروهی از دانشجویان دانشگاه علامه که به تشکیل پرونده‌های امنیتی برای دانشجویان و کالایی‌سازی آموزش معترض اند سه‌شنبه ۲۲ اسفند به طور نمادین پیکر جنبش دانشجویی را تشییع کردند.

            کاسبان بازارچه روانسر مقابل شهرداری تجمع کردند    

            گروهی از کاسبان بازارچه روانسر سه‌شنبه ۲۲ اسفند مقابل شهرداری تجمع کرده و به وضعیت نامساعد این بازارچه عتراض کردند.

            بیشتر بخوانید:

            این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

            آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

            .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

            توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

            نظر بدهید

            در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

            نظرها

            • کورش

              پایان نزدیک است