ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قرارداد واگذاری ۲ میدان نفتی با روسیه امضاء شد: سهم ایران ۲۰ درصد

۱۰ ماه پس از قرارداد با توتال، ایران سرانجام دومین قرارداد توسعه میادین نفتی را با یک شرکت روسی امضاء کرد. وزیر نفت می‌گوید: ۲۲ قرارداد دیگر آماده امضاء است.

ایران توسعه دو میدان نفتی را به شرکت روسی واگذار کرد. بیژن زنگنه می‌گوید: ۲۲ میدان نفت و گاز دیگر آماده واگذاری به شرکت‌های خارجی است.

امضاء قرارداد واگذاری دو میدان نفتی آبان و پایدارغرب میان شرکت ملی نفت ایران و زاروبژنفت روسیه

۱۰ ماه پس از رسمی شدن قرارداد شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه، جمهوری اسلامی سرانجام دومین قرارداد از نسل جدید قراردادهایش را نهایی کرد.

بر اساس این قرارداد توسعه دو میدان نفتی آبان و پایدار غرب به شرکت روسی « زاروبژنفت» واگذار شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی در مراسم امضای این قرارداد گفت: مذاکره برای واگذاری ۲۲ میدان نفتی دیگر ادامه دارد.

او پیش‌بینی کرد که سال ۹۷ قرارداد نهایی توسعه این ۲۲ میدان هم نهایی شود و تولید نفت ایران افزایش یابد.

ایران پس از لغو بخشی از تحریم‌ها جذب سرمایه‌گذار خارجی برای صنعت نفت و گاز را به عنوان یک برنامه محوری در دستور کار قرار داد اما تهدیدهای دونالد ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای مانع حضور شرکت‌های نفتی بزرگ در ایران شده است. این موضوع از دید مدیرعامل شرکت «زاروبژ نفت» پنهان نماند. او پس از امضاء قرارداد با شرکت ملی نفت ایران گفت: «ما از تحریم‌های امریکا هراسی نداریم. امروز هیچ کس مزاحم همکاری ما با ایران نیست، حتی امریکا.»

رسانه‌های ایران ارزش این قرارداد را ۶۷۴ میلیون دلار اعلام کردند. بر اساس این قرارداد ۸۰ درصد منابع مالی مورد نیاز را شرکت روسی و ۲۰ درصد باقیمانده را شرکت ملی نفت ایران و دانا انرژی تامین خواهند کرد.

مدت زمان این قرارداد هم ۱۰ سال اعلام شده است و پس از پایان دوره سرمایه‌گذاری ایران با واگذاری سهم نفت خام می‌تواند سرمایه شرکت روسی را بازگرداند.

به گفته وزیر نفت جمهوری اسلامی این قرارداد موجب افزایش برداشت نفت از میادین واگذار شده به میزان ۶۷ میلیون بشکه‌ طی یک دوره ۱۰ ساله خواهد شد.

بر اساس این قرارداد ۸۰ درصد از نفت استخراج شده از این میادین به شرکت روسی و ۲۰ درصد به شرکت‌ ملی نفت ایران و دنا انرژی تعلق دارد.

زنگنه درآمد ایران از این قرارداد را چهار میلیارد دلار برآورد کرده است.

علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفته است که در روزهای آینده یک قرارداد نفتی دیگر نهایی خواهد شد. او جزئیات بیشتری درباره نام شرکت طرف قرارداد اعلام نکرده است. با این حال روزنامه دولتی ایران احتمال داد دیگر قرادادهای نفتی نیز با شرکت‌های روسی امضاء شود.

جمهوری اسلامی ایران پس از افزایش تهدیدهای ترامپ تلاش می‌کند روابط خود را با چین، روسیه و هند گسترش دهد.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ماه گذشته برای بهبود روابط اقتصادی به هند سفر کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    آگاه باشید که خون جوانان این مرز و بوم نخواهد گذاشت که شما راحت این کشور ر عزیزمان را تکه تکه کنید، بنده شدیدا به این قراداد متعرضم و متاسفم از این همه دزدی، به خدا که حق الناس است خودت که هیچ هفت جدت باید جواب این مردم شهید پرور را بدهند.نکنید،

  • بهرام

    با این قراردادها، روی ترکمن چای و سایر قراردادهای ننگین سفید شد. کجایی آقای علی شریعتی که بیایی و ببینی امضای علمای شیعه زیر تمام قراردادهای ننگین این کشور مثل طلا در حال درخشیدن است. کجایی که ببینی شرق و غرب چگونه نان به یکدیگر قرض می دهند و منابع ایران را بین خود با امضاهای طلایی آخوند شیعه به نام خود سند می زنند. کجایی که ببینی چگونه اسلام شیعه فقاهتی نردبانی شد تا بی دین ترین کشور دنیا از زیر قبای رهبر مستضعفین دنیا پول و منابع ایرانیان را به یغما می برد. کجایی که ببینی کشورهای مسلمان دنیا از ترس اسلام شیعی پریدن تو بغل غرب و اسلام شیعی از ترس غرب پریده تو بغل شرق. کجایی که ببینی اسلام و آخوند شیعه چه بلایی سر ایران و ایرانی آورده است. احتمالا اگر زنده می شدی و این وضعیت را می دیدی به دین استیون هاوکینگ از این دنیا می رفتی.

  • روزبه

    بازار شب عید : شب عید مفته والا آتیش زدم به مالم بیا ببر از این پاییتر هیچ جا گیرت نمیاد قیمت رفقاقتی و همسادگی والا --------------------------------------------------- مصدق رو تو قبر تنشو با این قراردادهای استعماری تو گور می لرزونن بجاش خیابون به اسمش میکنند این فلان فلان شده ها ..... حالا اکر کس دیگه این قراردادها رو غیر خودشون امضا کرده بود از شمر و یزد بدتر بود ولی حالا این قرارداد فقط با قرادادهای قبل از ملی شدن نفت قابل مقایسه است. واقعا بعد از اجازه یواشکی استفاده از پایگاه نوژه و حالا این قرارداد مفتضحانه و استعماری چیزی از استقلال ایران باقی مونده؟ اینقدر دشمن دشمن کردن که از ترس دشمن به بغل خرس قطبی خزیدن. تف به اون قبر مردیکه منحوس که کشور رو با اون خدعه اش به این روز انداخت کشور رو ویرانه کرد و از کشته پشته درست کرد. ای ملت امروز بپا خیز خودتو نجات بده از دست این رژیم ضحاک صفت فردا دیر است.