ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقاومت یک زن ایرانی در تهران در برابر حجاب اجباری

خانم! حجاب‌ات را رعایت کن. این آغاز بگومگو بین یک مرد متعصب و یک زن شجاع ایرانی است که نه فقط در این صحنه، بلکه در کل جامعه درگرفته. می‌بینید.

یکی از خیابان‌های تهران. زنی بدون حجاب اجباری. بدون روسری. بدون مانتو. با یک ژاکت سفید یقه اسکی و موهای کوتاه. راننده یک خودرو مقابل او توقف می‌کند. این شخص قصد دارد به وظیفه‌ای که از نظر شرعی برای خودش قائل است عمل کند و ثوابش را ببرد: نهی از منکر: خانم! حجاب‌ات را رعایت کن. این آغاز بگومگو بین یک زن شجاع ایرانی و یک مرد متعصب است که نه فقط در این صحنه، بلکه در کل جامعه درگرفته. می‌بینید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

احمد جنتی، شامگاه سه‌شنبه ۲۴ اسفند در اختتامیه چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری درباره حجاب گفت:

«کسانی که در پی کنار گذاشتن حجاب هستند ابتدا باید آنان را خواست و بهشان توضیح داد که دلیل تاکیدمان بر حجاب چیست و آنان را روشن کرد که بدانند موضوع چیست تا از کار نادرست خود پشیمان شوند و توبه کنند بعد هم اگر توبه نکردند با آنان برخورد شود.»

آنچه که جنتی ۹۲ ساله می‌گوید اما دیگر به سادگی میسر نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Neda

    هیچ حکومتی با مردم کشورش این رفتاررا نداشته: ترور ندا در خیابان ٫ با چماق بر سر زهرا کاظمی زدن و کشتن او بخاطر عکاسی از زندان اوین٫ اسیدپاشی ٫ تیرباران دختران جوان و بعضی حامله در دهه ۸۰ بجرم روزنامه خواندن ٫ دستگیر و شکنجه وکلا و اساتید و دانشجویان و اساتید مثل نسرین ستوده و... وقصابی کردن پروانه فروهر و...و هل دادن و شکنجه و زندان دختران خیابان انقلاب و... بیخود نیست مردم در خیابانها داد میزنند: جمهوری اسلامی نمیخواهیم نمی خواهیم ..

  • روزبه

    مرد و زن باید از چنین شیر زنانی یادبگیرن. اگر همه اینطور شیردل باشیم هیچ رژیمی نمیتونه با ما اینطور رفتار کنه و حقوق شهروندیمون زیر پا بگذاره. رژیمهای استبدادی سلاح واقعیشون باطوم و سلاح گرم نیست بلکه اینها وسیله است سلاح اصلی شون وجود رعب و وحشت در ذهن من و شماست که جرعت اعتراض رو میگیره مثل پرنده ای که مار و میبینه از ترس خشکش میزنه در حالی اگر جرات بکنه شانس پرواز داره جرعت نکنه اون مار او را دیر یا زود خواهد کشت. دیوار ترس بریزه کار هر رژیم استبدادی بزودی تمومه.

  • مرادی

    تا در جامعه از ثروتمندان زکات نگیرند نه تنها خود آنها پاک نمی شوند بلکه بقیه افراد جامعه نیز پاک نمی شوند... علاقه ای به پاک شدن در جامعه دیده نخواهد شد.... وقتی فساد اقتصادی سیستمی حاکم شده باشد مردم اگر نتوانند قیام کنند علیرغم میل باطنی دهن کجی و لجبازی خواهند کرد...و این از دو موضع است یا ثروتمند فاسد است یا فقیر به ستوه آمده... در قرآن حجاب بعد از اخذ زکات و قسط است...مسلمان اگر قائم بالقسط باشد شاهد بر خداست...با اعمال عادلانه خود نشان میدهند خدا هست و آنوقت مردم باورشان میشود و در حضور خدا پاکی میجویند...