ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده مجلس: روحانی نمی‌خواهد به دو نیروی نظامی حقوق دهد

جواد کریمی قدوسی ادعا می‌کند که حسن روحانی به سرلشکر محمد حسین باقری گفته دولت نمی‌تواند هم بودجه سپاه و هم بودجه ارتش را تأمین کند.

جواد کریمی قدوسی، از اعضای جبهه پایداری و نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی ادعا می‌کند که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در پاسخ به درخواست بودجه سرلشکر محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفته است که دولت نمی‌تواند بودجه دو ارتش را تأمین کند. سپاه حذف شود.

محمدجواد کريمی قدوسی، نماينده مشهد در مجلس شورای اسلامی

به گزارش نامه‌نیوز، سرلشکر محمد حسین باقری ۲۳ دی سال جاری در نامه‌ای به حسن روحانی، از رئیس جمهوری اسلامی تقاضا می‌کند بودجه نیروهای مسلح را تخصیص دهد، در غیر این‌صورت مشکل به وجود می‌آید. کریمی قدوسی می‌گوید که حسن روحانی، زیر نامه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به باقری نوشته است:

«طبق قانون اساسی بودجه‌های نیروهای مسلح از بودجه همراه ریخت و پاش‌های عجیب و غریب، گروه‌های به اصطلاح فرهنگی و تبلیغاتی باید جدا شود. بخش بزرگی از بودجه نیروهای مسلح به جای دفاع از کشور صرف تخریب دولت می‌شود که قانوناً و شرعا حرام است.»

پنج نهاد نظامی ایران، یعنی سپاه پاسداران، بسیج، ستاد مشترک ارتش، وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۶ در مجموع ۴۴.۳ هزار میلیارد تومان از بودجه ایران را به خود اختصاص داده بودند. به این ترتیب دولت به ازای هر یک نفر جمعیت ایران ۵۰۰ هزار تومان را خرج هزینه‌های دفاعی و نظامی کرده است.

جواد کریمی قدوسی عضو جبهه پایداری گفته است بعد از تصویب بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق، روحانی گفته دولت نمی‌تواند هزینه دو نهاد نظامی را تأمین کند:

«خدمت آقای روحانی در ریاست جمهوری رفتیم. او گفت من به دو نیروی نظامی در کشور نمی‌توانم حقوق بدهم، هم به سپاه و هم به ارتش، هم به شاغلین و هم به بازنشسته‌ها و هم پاداش خدمت.»

دولت حسن روحانی ۲۳ هزار میلیارد تومان، برابر با نیمی از هزینه نظامی ایران کسری بودجه دارد. با یک‌کاسه شدن نیروهای مسلح در ایران، هم تکلیف نهادهای سربار فرهنگی وابسته به سپاه پاسداران مشخص می‌گردد و هم اینکه کسری بودجه دولت جبران می‌شود. کریمی قدوسی سخن روحانی را به همسویی او با غرب در جهت حذف سپاه پاسداران درک کرده است.

دولت روحانی هنوز اظهارات عضو جبهه پایداری را تأیید یا تکذیب نکرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد رشیدی مطلق

    از قدیم گفته اند که وقتی زمین سفت میشه گاوها به هم شاخ میزنند

  • faryad

    محمدرضا بادامچی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید تنها «یک سوم» از بودجه کل کشور در مجلس بررسی می‌شود و نمایندگان مردم٬ «امکان رای درباره ۷۰ درصد بودجه را ندارند»!. بدون توضیحی درباره نهاد یا نهادهای تصمیم‌گیرنده درباره دو‌ سوم دیگر بودجه کشور٬ افزوده که «به تعبیر دیگر، نمایندگان مردم٬ امکان رای درباره ۷۰ درصد بودجه را ندارند که که عمدتا شامل منابع و مصارف شرکت‌های بزرگ دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها است».!! اضافه کرده که «برخی از بخش‌های برخوردار از بودجه دولتی، از چشم نهادهای نظارتی از جمله مجلس دور هستند و به همین دلیل غیرشفاف عمل می‌کنند». بادامچی افزوده که وی و «تنی چند» از همکارانش٬ «برای شفافیت کل منابع و مصارف کشور، خواهان بررسی صد !درصد بودجه» هستند. حسن روحانی، روز ۱۱ دی‌ماه نیز در نشستی با روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی گفته بود که «در مجموع نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به‌خاطر مسائلی که در اختیار دولت نیست، از دست ما می‌رود»؟!!..

  • Hasani

    آبروریزی در مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزرای روحانی صحنه‌هایی در مجلس شورای اسلامی پیش آمد که دستمایه طنز یک روزنامه و تأکید بر سطح سواد نمایندگان شده است. روزنامه جهان صنعت نوشت: ...اکبر رنجبرزاده یکی از اعضای هیات‌رئیسه مجلس مجبور شد کلمه «لوور» را تلفظ کند ولی متأسفانه موفق نبود. او در 52سال عمر با عزت خود تلاش کرده بود که با این کلمه مواجه نشود ولی متأسفانه چرخ روزگار این دو را مقابل یکدیگر قرار داد

  • صلاح

    حکایت سپاه پاسداران در ایران مثل بدنیا آمدن بچه عقرب است، زمانی که به دنیا می آیند پشت عقرب مادر را سوراخ می کنند تا راهی به خارج بیابند. بقاء و رشد سپاه با مرگ ایران و ایرانی همراه خواهد بود.