ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ولیعهد عربستان سعودی: اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد ما هم سریع چنین خواهیم کرد

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تازه‌ترین مصاحبه خود بار دیگر خامنه‌ای را با هیتلر مقایسه کرد و نسبت به برنامه هسته‌ای ایران هشدار داد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تازه‌ترین مصاحبه خود بار دیگر خامنه‌ای را با هیتلر مقایسه کرد و نسبت به برنامه هسته‌ای ایران هشدار داد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی

محمد بن سلمان، پنج‌شنبه ۱۵ مارس / ۲۴ اسفند در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد عربستان سعودی نیز «همین کار را در اسرع وقت خواهد کرد».

او در این مصاحبه که قرار است یکشنبه آینده منتشر شود، گفته است: «عربستان سعودی نمی‌خواهد سلاح هسته‌ای بسازد، اما اگر ایران بمب هسته‌ای تولید کند، ما همان راه را در اسرع وقت بدون هیچ شک و تردیدی دنبال خواهیم کرد.»

ولیعهد عربستان سعودی همچنین در مورد آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و سیاست‌اش در خاورمیانه گفت: « همان‌طور که هیتلر در زمان خود در پی توسعه‌طلبی بود، او نیز می‌خواهد برنامه خود را در خاورمیانه به پیش ببرد.»

محمد بن سلمان ۲۴ نوامبر سال گذشته میلادی (۳ آذرماه سال جاری) نیز در گفت‌وگو با نیویورک تامیز رهبر جمهوری اسلامی ایران را هیتلر جدید خاورمیانه نامیده بود.

ایران و عربستان سعودی در خاورمیانه جنگ‌های نیابتی با یکدیگر دارند. سوریه و یمن دو جبهه از این جنگ نیابتی است. پس از پرتاب موشک از سوی شیعیان حوثی یمن به فرودگاه ریاض و همچنین بحران لبنان جنگ لفظی بین دو کشور نیز تشدید شد.

ولیعهد عربستان سعودی به سی‌بی‌اس گفته است که «بسیاری کشورهای جهان و اروپا متوجه خطر هیتلر نشدند و آن‌چه نباید رخ می‌داد اتفاق افتاد. اما من نمی‌خواهم همین اتفاق در خاورمیانه رخ دهد.»

محمد بن سلمان قرار است ۲۰ مارس / ۲۹ اسفند در کاخ سفید با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • زمانی

    از دست آوردهای اوباما هم همین است که قبول کرد فاشیست ها در ایران قابلیت ساخت بمب اتمی را داشته باشند.