ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۱۲ هزار نفر غوطه شرقی را ترک کردند

از بیش از سه هفته پیش منطقه غوطه شرقی زیر بمباران و شلیک‌های نیروهای دولتی سوریه و متحدانش است. صدها هزار نفر از ساکنان در این منطقه گرفتار شده‌اند. بخشی از آن‌ها موفق شده‌اند از منطقه خارج شوند.

از بیش از سه هفته پیش منطقه غوطه شرقی زیر بمباران و شلیک‌های نیروهای دولتی سوریه و متحدانش است. صدها هزار نفر از ساکنان در این منطقه گرفتار شده‌اند. بخشی از آن‌ها موفق شده‌اند از منطقه خارج شوند.

مداوای مجروحان حملات هوایی به غوطه شرقی ـ عکس از آرشیو

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه پنج‌شنبه ۱۵ مارس / ۲۴ اسفند اعلام کرد که بیش از ۱۲ هزار نفر موفق شده‌اند از غوطه شرقی خارج شوند.

آن‌ها از طریق گذرگاه مرزی حموریه در نزدیکی دمشق به منطقه امن منتقل شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) تصاویری از مردمی که غوطه شرقی را ترک می‌کنند منتشر کرده است. در این تصاویر بیش از هر کس کودکان، زنان و سالمندان دیده می‌شوند. سانا نیز گفته است هزاران نفر غوطه شرقی را ترک کردند.

خبرگزاری روسی تاس از خروج ۴۰۰۰ هزار غیرنظامی از زمان آغاز آتش‌بس روز پنج‌شنبه خبر داده است. بنا به این گزارش تا پایان روز شمار این افراد به ۱۳ هزار نفر خواهد رسید. آتش‌بس روزانه از پایان ماه فوریه به‌مدت چند ساعت برقرار است.

از سوی دیگر یک کاروان ۲۵ کامیونی از کمک‌های انسانی صلیب سرخ جهانی، هلال احمر سوریه و سازمان ملل نیز به غوطه شرقی رسیده است.

در روزهای گذشته نیز صدها نفر از غیرنظامیان غوطه شرقی را ترک کرده بودند. به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از آغاز موج جدید حملات به غوطه شرقی حدود ۱۲۰۰ نفر از غیرنظامیان در این منطقه کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.