ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: به رفع حصر تا نوروز چندان امیدی ندارم

نایب رئیس مجلس می‌گوید مقام‌های ارشد امنیتی قول داده بودند تا پیش از عید رفع حصر موسوی، کروبی و رهنورد انجام شود اما با باقی ماندن چند روز به سال نو او امید چندانی به عملی ساختن این وعده ندارد.

نایب رئیس مجلس می‌گوید مقام‌های ارشد امنیتی قول داده بودند تا پیش از عید رفع حصر موسوی، کروبی و رهنورد انجام شود اما با باقی ماندن چند روز به سال نو او امید چندانی به عملی ساختن این وعده ندارد.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس ایران

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۵ اسفند به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) درباره وعده رفع حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی گفت: «به ما قول داده بودند که تا پیش از پایان سال و فرارسیدن تعطیلات نوروز مشکل حصر مرتفع شود و طبیعتاً اگر عمل نکنند، در واقع خلف وعده کرده‌اند.»

علی مطهری، ۲۸ بهمن ماه سال جاری گفته بود که مسئولان امنیتی و قضایی قول داده‌اند حصر تا پایان سال رفع شود و در مقابل از آن‌ها خواسته‌اند «زیاد در رسانه‌ها اظهارنظر نکنند».

مهدی کروبی و میرحسین موسوی از رهبران اعتراضات سال ۸۸ همراه با زهرا رهنورد از بهمن سال ۸۹ تاکنون بدون آن‌که در دادگاه محاکمه شوند در حصر خانگی به‌سر می‌برند.

مطهری گفته است که وعده داده‌شده «از جانب مقام‌های ارشد امنیتی مطرح شده» و نمی‌خواهد نامی از فرد یا نهادی بیاورد. او گفت: «واقعیت آن است که آن‌چنان امیدوار نیستم ولی مسئولان چنین قولی داده‌اند».

نایب رئیس مجلس در پایان افزود: «در صورت عدم تحقق وعده رفع حصر باید ببینیم بعد از تعطیلات می‌توانیم چه کاری انجام دهیم. قاعدتاً همچنان پیگیری‌های خود را انجام خواهیم داد.»

بحث بر سر رفع حصر پس از عمل قلب مهدی کروبی شدت گرفت. خانواده کروبی در بیانیه‌ای علاوه بر رهبری و دستگاه قضایی، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و وزارت اطلاعات را مسئول جان محصوران دانستند.

رفع حصر یکی از وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در هر دو دوره رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ بود.

تا کنون برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس، از جمله علی مطهری، علی خامنه‌ای، رهبر ایران را مسئول مستقیم حصر معرفی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    جناب درست باباجون ملا بوده ولی تو ملاها را نمیشناسی . گفتند تا نوروز ولی نگفتن نوروز چه سالی.