ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: خودداری کشاورزان شرق اصفهان از خواندن نماز جمعه

کشاورزان شرق اصفهان ۲۵ اسفند بطور گسترده در مصلای اصفهان حضور یافتند. پشت به تریبون نماز و امام جمعه نشستند، از خواندن نماز جمعه خودداری کردند و شعار می‌دادند: نصر من الله و فتح قریب، مرگ بر این دولت مردم‌فریب.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۲۵ اسفند صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

در ادامه اعتراضات به تقسیم کازرون به دو بخش، جمعه ۲۵ اسفند گروهی از مردم در دشت برم زنجیره انسانی تشکیل دادند. عکس از پیمان خوبکار

فریاد کشاورزان در نماز جمعه اصفهان: نصر من الله و فتح قریب، مرگ بر این دولت مردم‌فریب

اعتراضات کشاورزان شرق اصفهان به خشکاندن زاینده‌رود و پایمال شدن حق‌آبه که حدود یک ماه پیش از ورزنه آغاز شد و به مناطق دیگری گسترش یافت، جمعه ۲۵ اسفند عرصه‌های دیگری را در بر گرفت و با شعارهایی فراتر از روزهای پیش همراه بود.
کشاورزان پس از راهپیمایی در شهر، در اعتراض به سانسور حاکم بر رسانه‌‌ی دولتی مقابل صدا و سیمای جمهوری اسلامی تظاهرات کردند، با حضور خود در محل نماز جمعه، خطبه‌های نماز جمعه و فضای مصلای اصفهان را تحت‌الشعاع اعتراضات خود قرار دادند و زمانی که امام جمعه نماز جماعت را آغاز کرد، از خواندن نماز خودداری کردند و شعار سر دادند:

  • نصر من الله و فتح قریب، مرگ بر این دولت مردم‌فریب

فراخوان شرکت در نماز جمعه در تجمع پنجشنبه ۲۴ اسفند کشاورزان مقابل جهاد سازندگی ورزنه اعلام شده بود.
کشاورزان جمعه باز کنار پل خواجو تجمع کردند و در حالی که شعار می‌دادند، در خیابان‌های اصفهان براه افتادند.

جمع کثیری از کشاورزان با تجمع مقابل دفتر صدا و سیما به عدم انعکاس مطالبات کشاورزان از این رسانه اعتراض کردند.
کشاورزان که بنرهای بزرگی حاوی مطالباتشان را به همراه داشتند در مصلای اصفهان با سر دادن شعار فضای نماز جمعه را تحت‌الشعاع اعتراضات خود قرار دادند. زمانی که سیدمجتبی میردامادی امام جمعه اصفهان قصد داشت خطبه‌های نماز جمعه را ایراد کند، کشاورزان مانع او شدند و شعار می‌دادند:

  • تکلیف ما معلوم شه، نماز جمعه شروع شه

[video width="640" height="360" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/03/25-اسفند-کشاورزن-شرق-اصفهان-در-نماز-جمعه-تکلیف-ما-معلوم-شه-نماز-جمعه-شروع-شده-kopie.mp4"][/video]

کشاورزان در یک اقدام نمادین در مصلای اصفهان پشت به تریبون و امام جمعه نشستند. زمانی که نماز جماعت آغاز شد آن‌ها با بی‌اعتنایی از مشارکت در نماز جماعت خودداری کردند.
برخی شعارهای امروز کشاورزان:

  • نصرو من الله و فتحن قریب، مرگ بر این دولت مردم فریب
  • رو به میهن، پشت به دشمن

[video mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/03/25-اسفند-کشاورزان-شرق-اصفهان-صداوسیمای-ما-ننگ-ما-ننگ-ما-kopie.mp4"][/video]

سخنان یک کشاورز معترض
یکی از کشاورزان معترض امروز درباره مشکلات کشاورزان چنین گفت:
ما آمادگی داریم تا آب زاینده رود راه بیفتند و برویم سر کارمان.
او خطاب به کشاورزان حاضر افزود: اگر مدیران ما مدیر بودند، شما باید الان سر کشاورزی و دامداری‌تان و سر خانه و زندگی‌تان بودید. کسی که ۶۰ سال کار کرده حالا روش نمی‌شود به خانه‌اش برود؛ نه میوه دارد، نه نان دارد، و داماد و عروسش هم آن جا نشتسه‌اند.
او در توضیح این که چرا مسئولان نسبت به مشکلات کشاورزان بی‌تفاوتند گفت:
«این‌ها خبر ندارند. نماینده‌ای که یک جفت کفش نداشت، حالا خونه داره، ماشین می‌بردش، پسرشو می‌بره، دخترشو می‌بره، خارج می‌ره، حقوق می‌گیره، خبر از ما داره برادر؟»

واکنش امام جمعه
میردامادی امام جمعه اصفهان در واکنش به خودداری کشاورزان از خواندن نماز جماعت خطاب به آنان گفت:
«کسی که نماز جمعه را بخواند خداوند ثواب یک حج را به او عطا می‌کند و اگر نماز عصر را هم در این مکان بخواند ثواب یک حج و یک عمره به افراد عطا می‌شود، پس بهتر است شأن این مکان و این فریضه مقدس را حفظ کنید.»
امام جمعه اصفهان گرچه گفت از مشکلات کشاورزان باخبر است و غم کشاورزان زبانش را «قفل کرده»، از آن‌ها خواست تقوا پیشه کنند، برای بارش باران دعا کنند و «برای حفظ عزت و اقتدار مملکت و عدم سوء استفاده دشمنان» به جای اعتراض، صبر داشته باشند.
بخش‌هایی از سخنان میردامادی:

«اگرچه ممکن است کشاورزان بگویند پولی نداریم تا لباسی بخریم و به تن کنیم و همه افراد معمولا در نزدیکی سال جدید به دنبال نو کردن لباس خود هستند، اما قرآن تاکید می‌کند که هیچ لباسی بهتر و زیبنده‌تر از تقوا نیست؛ زیرا هم در دنیا و هم در آخرت زیبا است.»
«به طور حتم اگر به درگاه خدا بروید، باران رحمت الهی بر سر شما جاری می‌شود و مشکلات اقتصادی شما رفع و باغ‌های شما آباد شده و فرزند صالح به شما عطا می‌شود»
«می‌دانیم فریاد شما از روی بی عدالتی است، اما برای حفظ عزت و اقتدار مملکت و عدم سوء استفاده دشمنان، برای مدت کوتاهی صبر پیشه کنید تا خداوند درهای رحمت‌اش را بر روی شما باز کند.»

واکنش صدا و سیما
یکی از شعارهای امروز کشاورزان علیه صدا و سیما بود با این حال خبرگزاری صدا و سیما امروز نیز به بایکوت خبری اعتراضات کشاوورزان ادامه داد و در خبر برگزاری نماز جمعه اصفهان تنها نوشت که امام خواستار حل مشکلات کشاورزان شده است.

محمد حبیبی در یکی از اجتماعات معلمان

یک نماآهنگ در رسای محمد حبیبی و دیگر معلمان زندانی

۱۴ روز از دستگیری محمد حبیبی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران می‌گذرد. معلمان دیگری از جمله اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی نیز به جرم فعالیت در جهت بهبود وضعیت آموزش و پروش و دفاع از حقوق معلمان در زندان بسر می‌برند.
یک نماهنگ در رسای محمد حبیبی و سایر معلمانی که «روی تخته سیاهی خط زندگی کشیدند» و «گچ و تخته و میز و نیمکت را به مشعلی برای فردای بهتر تبدیل کردند».

[video width="592" height="592" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/03/نماهنگی-برای-معلمان-زندانی.mp4"][/video]

شعار روز جمعه کارگران فولاد اهواز: هم‌شهری به هوش باش، اهواز صاحب نداره

جمعه ۲۵ اسفند کارگران فولاد اهواز باز به خیابان آمدند. آن‌ها که از ابتدای اسفند در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان اعتصاب کرده‌اند، امروزشعارهایی در اعتراض به پایمال شدن مطالبات خود و بی‌توجهی مسئولان به وضعیت‌شان سر دادند:

این همه بیعدالتی هرگز ندیده ملتی
همشهری به هوش باش، اهواز صاحب نداره

[video width="174" height="320" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/03/25-اسفند-کارگران-فولاد-در-شهر-اهواز-با-شعار-همشهری-بهوش-باش-اهواز-صاحب-نداره-kopie.mp4"][/video]

کارگران توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ۴ ماه دستمزد معوقه دارند

کارگران شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور وابسته به وزارت راه، ۴ ماه است مزد نگرفته‌اند. این کارگران بواسطه شرکت مهندسین مشاور پژوهش‌های ساختمانی ایران بکار اشتغال دارند.

تجمع اعتراضی جمعی از اهالی روستای ناوه فره در سرپل ذهاب

تجمع اعتراضی گروهی از اهالی یک روستای سرپل ذهاب

جمعی از اهالی روستای ناوه فره واقع در سر پل ذهاب که در جریان زلزله غرب کشور دام‌های خود را از دست داده‌اند مقابل... تجمع کردند و خواستار پرداخت غرامت دام‌هایشان شدند.

اعتراض معلمان یزد، پنجشنبه ۲۴ اسفند

تجمع اعتراضی معلمان مدارس غیردولتی یزد

صدها تن از معلمان خریدخدمتی یزد که در مدارس غیردولتی تدریس می‌کنند ۶ ماه است حقوق نگرفته‌اند. آن‌ها پنجشنبه ۲۴ اسفند همزمان با برگزاری همایشی در دانشگاه پردیس معلمان یزد با در دست داشتن بنرهایی حاوی مطالباتشان آن جا تجمع کردند.

کارگران انبار نفت جدید ارومیه ۸ ماه دستمزد نگرفته‌اند

کارگران انبار نفت جدید ارومیه ۸ ماه مزد معوقه دارند. آن‌ها در هفته‌های اخیر بارها در اعتراض به تعویق مزدها اعتصاب و تجمع برگزار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.