ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد

هیچ یک از نامزدهای حاضر در انتخابات از مخالفان یا منتقدان جدی کرملین محسوب نمی‌شوند. نظرسنجی‌ها پوتین را با حدود ۶۹,۵ درصد آراء پیشتاز بی‌رقیب انتخابات نشان می‌دهند.

شهروندان فدراسیون روسیه یکشنبه ۱۸ مارس / ۲۷ اسفند پای صندوق‌های رأی‌ می‌روند تا رئیس‌جمهوری جدید را انتخاب کنند. بنا به پیش‌بینی‌ها، پیروزی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری کنونی تقریباً قطعی است.

مردم در صف انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه

شعبه‌های رأی‌گیری در شرقی‌ترین منطقه روسیه در ناحیه خودگردان چوکوتکا، نزدیک آلاسکا از ساعت ۸ شنبه‌شب (به وقت گرینویچ) باز شد. رأی‌گیری ساعت ۱۸ عصر یکشنبه پایان می‌یابد.

انتظار می‌رود که تا پایان یکشنبه نتیجه انتخابات مشخص شود.

هشت نامزد در این انتخابات حاضرند. جدی‌ترین رقیب پوتین پاول گرودینین، میلیونر ۵۷ ساله و نماینده حزب کمونیست روسیه است که براساس نظرسنجی‌ها ۷,۱ درصد رأی دارد. پس از او ولادیمیر ژیرینوفسکی،‌ رهبر حزب لیبرال دموکرات با ۵,۵ درصد آراء و کسنیا سویچاک،‌ ستاره تلویزیونی و نامزد حزب «ابتکار شهروندی» با ۱,۱ درصد آراء قرار دارند. بر اساس نظرسنجی‌ها، دیگر نامزدها زیر یک درصد رأی دارند. این نظرسنجی‌ها پوتین را با حدود ۶۹,۵ درصد آراء پیشتاز نشان می‌دهند.

هیچ یک از نامزدهای حاضر در انتخابات از مخالفان یا منتقدان جدی کرملین محسوب نمی‌شوند.

حدود ۱۰۹ میلیون تن واجد شرکت در این انتخابات هستند و نزدیک به ۱۰۰ هزار شعبه اخذ رأی در ۸۵ منطقه و جمهوری خودمختار در فدراسیون روسیه فعال هستند. شهروندان روسیه در خارج از این کشور نیز می‌توانند در سفارت‌ها و کنسول‌گری‌های حاضر در ۱۴۵ کشور رأی‌شان را به صندوق بیندازند. حتی یک صندوق رأی مجازی نیز برای تنها فضانورد روس حاضر در ایستگاه فضانوردی بین‌المللی تهیه شده است.

امسال انتخابات روسیه در چهارمین سالگرد ضمیمه‌کردن کریمه به خاک این کشور رخ می‌دهد. ساکنان کریمه نیز حق شرکت در انتخابات را دارند و ولادیمیر پوتین آخرین گردهمایی انتخاباتی‌اش را چهارشنبه در این منطقه برگزار کرد.

این انتخابات از سوی اپوزیسیون روسیه تحریم شده است. احتمال کاهش درصد مشارکت نسبت به دوره‌های پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد.

ولادیمیر پوتین ۱۸ سال است که قدرت را به عنوان نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری در روسیه در دست دارد.

انتخابات روسیه در حالی برگزار می‌شود که تنش بین این کشور و اروپا پس از حمله با گاز اعصاب به یک جاسوس سابق که در بریتانیا می‌زیست، شدت گرفته است.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.