ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شدت‌گرفتن حمله‌ها علیه محمود احمدی‌نژاد

چندین مقام سیاسی و قضایی غالباً محافظه‌کار جمهوری اسلامی ایران یکشنبه به محمود احمدی‌نژاد تاختند. آنها در دوران ریاست‌جمهوری او از حامیان اصلی‌اش او به شمار می‌آمدند.

پس از بازداشت اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری سابق، پیکان حمله‌ها اکنون متوجه خود رئیس‌جمهوری سابق، محمود احمدی‌نژاد شده است.

احمدی‌نژاد در حلقه یارانش: بقایی، جوانفکر و خراسانی

چندین مقام سیاسی و قضایی غالباً محافظه‌کار جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۲۷ اسفند به محمود احمدی‌نژاد تاختند. آنها در دوران ریاست‌جمهوری او، به‌ویژه بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ از حامیان اصلی او به شمار می‌آمدند.

یک روز پیش از آن رحیم‌مشایی به دستور قوه قضائیه دستگیر شد. او اکنون در بازداشت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به سر می‌برد.

در زیر نمونه‌هایی از حملات امروز مقام‌های ایرانی علیه احمدی‌نژاد را می‌خوانید:

  • غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگو و معاون اول قوه قضائیه: عمل آنها با شیطان بزرگ (آمریکا) و اسرائیل یکی است. می‌خواهند از رسیدگی به مفاسدشان جلوگیری کنند. کسانی که قانون را بر نمی تابند مصداق صریح دیکتاتور هستند.این پرونده طی ماه‌ها تحقیق شده و در دادگاه بدوی رسیدگی شده، هر مدرکی می خواستند ارائه دادند.
  • حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی هیأت موتلفه اسلامی: بازداشت مشایی، هشداری به احمدی نژاد است که حواسش را جمع کند. احمدی‌نژاد و جریان او معضلی برای کشور به حساب نمی‌آیند، دستگاه و نظام قوی‌تر از این حرف ها هستند که این ها بخواهند کاری انجام دهند. به نظرم احمدی‌نژاد پس از بازداشت مشایی دست به هنجار‌شکنی نخواهد زد، این ها اخرین زورهایشان را برای مقاومت می‌زنند اما فایده ای ندارد.
  • غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی: اگر بگوییم احمدی نژاد از دوره پهلوی بیشتر به کشور خسارت زد حرف گزافی نگفتیم. حداقل ۵-۶ سال قبل جزء اولین کسانی بودم که از فساد بقایی و از ارتباطات سیاسی مخفیانه احمدی نژاد و تیمش با سرویس های جاسوسی گفتم. منتها آن زمان به من گفتند زود گفتی و نباید می‎گفتی. بعد از آن صحبت ها خیلی اذیت شدم.
  • سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی: راهبردهای مصوب شورا خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌شود و ایشان اگر به مصلحت بدانند به دستگاه‌های دولتی ابلاغ می‌کنند. در دولت آقای احمدی‌نژاد، راهبردهایی که از دفتر مقام معظم رهبری به دولت ارسال می‌شد، چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

اختلافات حلقه یاران نزدیک احمدی‌نژاد با سران حکومتی ایران به ویژه قوه قضائیه از چند ماه پیش آغاز و پس از بازداشت حمید بقایی به اتهام فساد مالی وارد مرحله‌ جدیدی شد. اسفندیار رحیم مشایی پنج‌شنبه ۲۵ اسفند با حضور در برابر سفارت بریتانیا در تهران حکم قضائی بقایی را سوزاند و بازداشت او را توطئه «انگلیس» خواند.

جمعه ۲۵ اسفند نیز احمدی‌نژاد نامه‌ای خطاب به رئیس دادگاه حمید بقایی، یار به زندان افتاده‌اش نوشت با این مضمون که: گر حکم شود که فاسدها را بگیرند، باید بسیاری از مقامات را دستگیر کنند، از جمله حداد عادل، برادران لاریجانی، مصباح یزدی و جوادی آملی را.

اتهام‌های اصلی علیه حلقه احمدی‌نژاد را اتهام‌های مالی تشکیل می‌دهند. رئیس‌جمهوری پیشین ایران خود با اتهام‌های فساد مالی گسترده روبه‌رو است. محمود احمدی‌نژاد به جبران بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تخلفات نفتی در زمان ریاست ‌جمهوری خود محکوم شده که به گفته فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات، کل اموال او کفاف آن را ندارد. احمدی‌نژاد اما ادعا کرده که باندهای قدرت و ثروت علیه او و یارانش توطئه‌ کرده‌اند.

او شنبه در نامه‌ای به قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران خواست درباره بودجه ۳,۵ میلیون یورویی سپاه قدس پاسداران توضیحاتی ارائه دهد. اختلاس بخشی از این پول یکی از موضوعات اصلی پرونده حمید بقایی است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کورش

    چه پایان تالخ و ؛وحشتناکی انتظار شما هارو میکشه.مرگ نزدیک نزدیک تر.