ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجازه خامنه‌ای به حسین فدایی برای بازرسی از نهادهای زیردستش

آیت‌الله علی خامنه‌ای به حسین فدایی، رئیس دفتر بازرسی بیت رهبری اجازه داد تا نهادهایی را که مستقیماً زیر نظر ولی فقیه اداره می‎شوند، مورد بازرسی قرار دهد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای به حسین فدایی، رئیس دفتر بازرسی بیت رهبری اجازه داد تا نهادهایی را که مستقیماً زیر نظر ولی فقیه اداره می‎شوند، مورد بازرسی قرار دهد.

حسین فدایی، دبیرکل سابق تشکل محافظه‌کار «جمعیت ایثارگران» و عضو پیشین سپاه پاسداران

روزنامه شرق در شماره یکشنبه ۲۷ اسفند به نقل از احمد توکلی نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای در حکم انتصاب فدایی بازرسی از نهادهای مربوط به رهبری و نيز بازرسی از دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله خامنه‌ای را هم به ليست وظايف رئيس دفتر بازرسی اضافه کرده است.

حسین فدایی، دبیرکل سابق تشکل محافظه‌کار «جمعیت ایثارگران» و عضو پیشین سپاه پاسداران از آبان امسال به صورت رسمی جایگزین علی‌اکبر ناطق نوری در «دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی» شد. ناطق نوری اردیبهشت امسال پس از ۲۸ سال از ریاست دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی ایران استعفاء داد. او در طول سه دهه ریاستش بر این دفتر، اجازه نداشت از نهادهای زیرنظر رهبر از جمله ستاد اجرائی فرمان امام، کميته امداد و آستان قدس بازرسی کند.

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی تحلیلی، ارزش دارایی‌های ستاد اجرایی فرمان امام زیر نظر بیت رهبری را تنها در یک موردحدود ۹۵ میلیارد دلار برآورد کرده بود.

در چند سال گذشته گزارش‌هایی از فساد و تخلف در نهادهای زیر نظر رهبر ایران از جمله بنیاد شهید منتشر شد.

در سال ۹۵ مجلس نهم گزارشی از تحقیق و تفحص درباه بنیاد شهید تهیه کرد اما هیات رئیسه مجلس اجازه خواندن آن را در صحن مجلس نداد.

در آن زمان امیر خجسته نماینده وقت همدان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد فشارهای سیاسی از داخل و خارج مجلس مانع از آن شد که تحقیق و تفحص به نتیجه برسد. او گفته بود از تخلفات در بنیاد شهید  ۳۰ هزار سند وجود دارد.

براساس مصوبه مجلس بازرسی و تحقیق و تفحص از این نهاد‌ها که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند تنها با اجازه ولی فقیه امکان‌پذیر است.

در مجلس ششم اکثریت اصلاحطلب نمایندگان کوشیدند تا تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان را کلید بزنند که این تلاش با دخالت شورای نگهبان متوقف شد.

برآوردهای غیررسمی بیانگر این است که بیش از ۶۰ درصد اقتصاد جمهوری اسلامی در اختیار بنگاه‌های وابسته به نهادهای حکومتی و نظامی است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهرام

    مگه چاقو دسته خودش رو می بُره؟

  • روزبه

    ( کی بود کی بود من نبودم) موندم این یارو اصلا به چه حقی دست گذاشته رو شصت هفتاد درصد اقتصاد کشور که حالا بازرسی بشه یا نشه مگه ارث باباشه؟ یک ملا که تا دیروز حتی برای روزی خودش محتاج قرض و قوله از ملا هاشمی بوده و دو تومن میگرفته روضه میخونده چه صلاحیتی برای اداره اینهمه دارایی های ملی داره و داشته؟ حالا که با ندانم کاری اقتصاد به کل خوابیده دنبال مقصر و دزد میگردن اونم توسط یکی از خودشون. مردم به هیچکدوم از شما دیگه اعتمادی ندارند. حالا به فرض محال که دزدی و فساد نبوده سو مدیریت در کل اداره کشور رو چطور توجیح میکنید مگر تو مدیر کل این نظام نیستی؟ جنگ جنگ تا پیروزی .سیاستهایی اتمی .سیاست خارجی ماجرا جویانه. اشغال سفارتخانه ها. سد سازی و خشکاندن دریاچه ها و تالابها. پیشنهاد افزایش جمعیت کشور به 200 میلیون و توسعه طلبی در کشورهای دیگر ووو همه اینها هزینه هایی به کشور تحمیل کرده که کمر اقتصاد کشور را شکسته. روزهای بسیار بدی در انتظار ملت ایرانه چه اینها برن چه بمونند.

  • مرتضی الف

    این داستان در همه زمینه ها ادامه دارد و گاهی آنقدر مضحک و خنده دار است که مرغ پخته هم خنده اش میگیرد. رهبر به رئیس دفتر بازرسی بیت دستور داده تا از مجموعه های تحت کنترل خودش باز رسی و کنکاش بعمل آورد. چگونه میشود این تناقص را حل کرد من مانده ام حیران. مثالی ساده بزنیم. رئیس اداره ای به منشی خود دستور میدهد شما مسئول بررسی تخلفات دفترم هستی . پیدا کن پرتقال فروش را.

  • کورش

    پایان نزدیک نزدیک تر

  • bijan

    این نهادها باید از بیخ وبن بر چیده شوند . لانه های فساد و رانت و بر باد دادن ثروت ملی اند .

  • میر ز ا رضا

    معظم لَها محمد رضا پهلوی؛ شاه سابق؛ هم در روزهای آخرین حکومت جبارانه و فاسق خود و قبل از سرنگونیش گماشته فدایی خود «حسین فردوست» را به بازرسی نهادهای سر تا پا فاسد زیر دستش گماشت! حال عینأ همان سرنوشت در انتظار معظم لَه علی خامنه ای است با انتصاب ایثارگر و پاسدار فدایی خود «حسین فدایی» از برای بازرس نهادهای سر تا پا آلوده و فاسد زیر دستش!! حقا که تاریخ ایران ۲۵۰۰ سال تکرار مکررات است و بس!!