ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: تجمع اعتراضی خلبانان شرکت هواپیمایی هما

خلبانان نمایندگانی را برای بیان خواست‌هایشان به دفتر معاون شرکت فرستاند. صادقی آن‌ها را از دفتر خود اخراج کرد. انتشار این خبر باعث پیوستن تعداد بیشتری از خلبانان به تجمع اعتراضی شد.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که یکشنبه ۲۷ اسفند صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

گروهی از بازنشستگان لاستیک‌سازی کیان‌تایر شنبه ۲۶ اسفند در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل کارخانه تجمع کردند

ده‌ها تن از خلبانان شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) شنبه ۲۶ اسفند در اعتراض به برخورد نامناسب مدیریت شرکت به نمایندگان خلبانان دست از کار کشیدند و در محوطه شرکت تجمع کردند. خلبانان یک پرواز آموزشی تهران ـ جهرم نیز در حمایت از همکاران خود پرواز را نیمه‌کاره رها کرده و به فرودگاه مهرآباد بازگشتند.

خلبانان هما که به شرایط کاری نامناسب و کمی حقوق معترضند شنبه ۲۶ اسفند تجمع کردند و نمایندگانی را برای بیان خواست‌هایشان به دفتر معاون اداری و مالی شرکت فرستاند. این معاون خلبانان معترض را از دفتر خود اخراج کرد. انتشار این خبر در شرکت باعث پیوستن تعداد بیشتری از خلبانان به تجمع اعتراضی شد.

چند روز پیش از این تجمع اعتراضی فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هما با تعدادی از خلبانان که جهت اعتراض به وضعیت کاری خود در دفتر او حاضر شده بودند برخورد مشابهی انجام داده بود.

تجمع اعتراضی خلبانان هما

«فصل اقتصاد» در گزارشی از اعتراض شنبه ۲۶ اسفند خلبانان نوشته است که آن‌ها اعلام تحصن کردند و دو تن از خلبانان هواپیمای‌ ای‌تی‌آر تهران ـ جهرم نیز پرواز آموزشی را نیمه‌کاره رها کرده و به تهران بازگشته‌اند.

فرزانه شرفبافی مدیرعامل هما که جهت مذاکراتی همراه با سیدعباس عراقچی معاون وزارت خارجه در وین بسر می‌برد، طی یک تماس به خلبانان وعده بهبود شرایط کاری آن‌ها را داد اما خلبانان به تحصن خود ادامه داده و خواستار برکناری معاون اداری و مالی شرکت شده‌اند.

نهایتا معاون مالی در جمع خلبانان معترض حاضر شده و از آن‌ها عذرخواهی کرد.

۲۷ اسفند- دومین روز اعتراض کشاورزان گندم فاریاب

کشاورزان گندم‌کار فاریاب واقع در استان کرمان که روز شنبه مقابل فرمانداری تجمع کرده‌بودند، یکشنبه ۲۷ اسفند مقابل اداره کشاورزی فاریاب جمع شدند. بذرهای فروخته‌شده به کشاورزان بازدهی ندارد. برخی کشاورزان امروز زمین‌هایی را که در آن گندم کاشته‌اند، شخم زدند.

علی نیک‌نفس فرماندار فاریاب به‌دنبال تجمع شنبه کشاورزان مقابل فرمانداری گفته بود که تجمع‌کنندگان ۱۰۰ تن از کشاورزانی بودند که بدلیل کاشت بذر نامرغوب خسارت دیده‌اند. به گفته فرماندار فاریاب، بذرهایی که دولت به کشاورزان فروخته، بی‌اشکال بوده و کشاورزان معترض  ۵۳۰ تن بذر نامرغوب گندم را به صورت آزاد خریداری کرده‌اند. او از شکایت کشاورزان علیه دو توزیع‌کننده بذر خبر داده است.

فرماندار فاریاب همچنین از ورود دادستان به قضیه اعتراض کشاورزان خبر داد و افزود کارگروهی متشکل از امام جمعه، دادستان، رئیس اداره جهاد کشاورزی و نماینده کشاورزان خسارت‌دیده برای بررسی مشکل ایجاد شده است.

علی‌رغم اظهارات فرماندار، کشاورزان یکشنبه مقابل اداره کشاورزی تجمع کردند. فیلمی که رسانه‌های محلی منتشر کرده‌اند یک کشاورز خشمگین را نشان می‌دهد که مزرعه گندم خود را شخم می‌زند.

[video width="432" height="244" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/03/فاریاب_دومین_روز_تجمع_اعتراضی_کشاورزان.mp4"][/video]

تجمع کارگران شهرداری لوشان در اعتراض به تعویق مطالبات

گروهی از کارگران شهرداری لوشان یکشنبه ۲۷ اسفند در اعتراض به تعویق مطالبات خود مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

این اتومبیل روز شنبه به صف کارگران تظاهرکننده زد و یک کارگر را مصدوم کرد

کارگران گروه ملی فولاد اهواز یکشنبه ۲۷ اسفند در ادامه اعتراضات به تعویق سه ماه مزد و ملحقات مزدی مقابل استانداری خوزستان تجمع و در خیابان‌های شهر راهپیمایی کردند.

شنبه ۲۶ اسفند مسئولان استان و عبدالرضا موسوی مدیر کارخانه اظهاران متناقضی درباره پرداخت مطالبات معوقه کارگران بیان کردند. در حالی که غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اعلام کرده بود حداکثر تا دوشنبه ۲۸ اسفند حقوق دی و بهمن و  عیدی کارگران پرداخت خواهد شد، مدیر شرکت از پرداخت تنها یک ماه حقوق کارگران خبر داد.

کارگران امروز یکشنبه شعار می‌دادند:

     در جریان تظاهرات روز شنبه، یک اتومبیل به میان کارگران زد که به زخمی شدن یکی از کارگران و بستری شدن او در بیمارستان منجر شد. شنبه دو کارگر دیگر نیز در اثر فشار روانی در حین اعتراضات بیهوش شدند.

    خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در توضیح زیرگرفتن کارگران از سوی راننده اتومبیل پراید نوشت که تجمع کارگران مقابل استانداری باعث مسدود شدن مسیر تردد خودروها شد و «همین موجب درگیری آن‌ها با یک راننده پراید شد.»

    کارگران فولاد در تداوم اعتصاب خود خواستار برکناری عبدالرضا موسوی مدیر کارخانه شده‌اند که بانک ملی در ازای بدهی امیر منصور آریا مالک قبلی شرکت، فولاد اهواز را به او واگذار کرده است.

    سندیکای نیشکر هفت‌تپه: این دنیای وارونه تا کی ادامه دارد؟

    رحیم بساک و قربان علیپور اعضای هیات مدیره و کرامت پام و اسماعیل بخشی فعالان سندیکای نیشکر هفت‌تپه که به دادگاه احضار شده بودند، یکشنبه ۲۷ اسفند در شعبه سوم دادیاری دادگستری شوش حاضر و با گرو گذاشتن فیش حقوقی خود تا جلسه بعدی دادگاه آزاد شدند.

    سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه که خبر احضار و آزادی ۴ فعال این سندیکا را منتشر کرده در یادداشتی به عنوان «این دنیای وارونه و غیر انسانی تا کی باید ادامه داشته باشد» نوشته است:

    «امروز یکشنبه ۲۷ اسفند ماه، قربان علیپور و رحیم بساک از اعضای هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه و  کرامت پام ( بهداروند) و اسماعیل بخشی، فعال سندیکایی نیشکر هفت تپه تپه در شعبه سوم دادیاری محاکمه شدند. شعبه سوم دادیاری، کارگران نامبرده را به  اتهام شرکت در اعتصابات کارگران نیشکر هفت تپه محاکمه نموده است. جرم این کارگران دلسوز، دفاع از حق و حقوق و مطالبات کارگری است. متاسفانه دنیای وارونه‌ای داریم به جای اینکه عاملان بی‌حقوقی بازداشت و زندانی شوند، کارگران حق طلب باید مورد محاکمه قرار گیرند. کارگرانی که تنها جرم آن‌ها خواست دریافت دستمزدهای ماهانه است، عجب دنیایی وارونه‌ای. کارگران هفت‌تپه در آستانه سال نو، نه تنها عیدی سالانه را دریافت نکره‌اند بلکه تا کنون تنها دستمزد چند ماه را از کارفرما طلب دارند. متاسفانه به جای اینکه کارفرما مورد محاکمه و بازخواست قرار گیرد، کارگران مورد ستم محاکمه می‌شوند. ما سندیکای کارگری هفت تپه، احضار و تهدید و بازجویی و محاکمه کارگران هفت تپه را شدیدا محکوم کرده و قویا خواستار آن هستیم که به این برخوردهای  ضد کارگری پایان داده شود.» 

    بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.