ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابوالفضل قديانی به سه سال حبس تازه محکوم شد

<p>ابوالفضل قديانی از اعضای سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران به اتهام &quot;توهين&quot; به رهبر ايران به سه سال حبس تازه محکوم شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش کلمه، قديانی بايد چهارم آذر امسال آزاد می&zwnj;شد اما با اين حبس تازه بايد سه سال ديگر در زندان بماند.</p> <p>کلمه می&zwnj;گويد قديانی چندی پيش در بيمارستان بستری بوده و پس از عمل جراحی قلب بدون طی کردن دوران نقاهت از بيمارستان به زندان منتقل شده است.</p> <p>ابوالفضل قديانی اولين بار در دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام توهين به رييس دولت به يک سال حبس محکوم شده بود.</p> <blockquote> <p>ابوالفضل قديانی دو ماه پيش در دادگاهی که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برايش تشکيل شده بود، شرکت نکرده و آن را غير قانونی خوانده است</p> </blockquote> <p>قديانی سال گذشته در مصاحبه&zwnj;ای محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهور ايران را &quot;مستبد&quot; ناميده بود.</p> <p>وی مخالفت احمدی&zwnj;نژاد با دموکراسی و اجرا نکردن برخی از قوانين را از نشانه&zwnj;های استبداد احمدی&zwnj;نژاد اعلام کرده بود.</p> <p>از ديدگاه اين عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، احمدی&zwnj;نژاد که &quot;با &quot;عقل بيگانه است&quot;، با رفتارهايش ايران را با &quot;بحران&zwnj;های عميق&quot; روبرو کرده و ممکن است نتيجه اقداماتش به بروز &quot;جنگ&quot; منجر شود.</p> <p>به گفته وی، حزب &quot;پادگانی&quot; که شامل &quot;بسيجی&zwnj;ها، لباس شخصی&zwnj;ها و نظامی&zwnj;هايی&quot; که در سياست وارد شده&zwnj;اند، &quot;انتخابات را هدايت کردند و دست به کودتا زدند.&quot;</p> <p>مخالفان دولت کنونی ايران می&zwnj;گويند که در جريان انتخابات رياست&zwnj;جمهوری سال ٨٨ در اين کشور، محمود احمدی&zwnj;نژاد با &quot;دخالت نهادهای اطلاعاتی و نظامی و آرای مهندسی شده&quot; به عنوان پيروز انتخابات معرفی شده است. اما مقامات حکومت ايران اين اتهام را رد می&zwnj;کنند. </p> <p>بنا به اين گزارش، قديانی دو ماه پيش در دادگاهی که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برايش تشکيل شده بود، شرکت نکرده و آن را &quot;غير قانونی&quot; خوانده است.</p> <p>اين عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی با ارئه لايحه&zwnj;ای به دادگاه گفته بود &quot;دادگاه سياسی، عقيدتی بايد علنی و با هيأت منصفه باشد.&quot;</p> <p>بر اساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی رسيدگی به جرائم سياسی بايد به&zwnj;طور علنی و با حضور هيأت منصفه باشد اما مقام&zwnj;هايی قضايی ايران با استناد به اينکه در قوانين ايران، جرم سياسی تعريف نشده از اجرای اين اصل خودداری می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p>

ابوالفضل قديانی از اعضای سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران به اتهام "توهين" به رهبر ايران به سه سال حبس تازه محکوم شد.

به گزارش کلمه، قديانی بايد چهارم آذر امسال آزاد می‌شد اما با اين حبس تازه بايد سه سال ديگر در زندان بماند.

کلمه می‌گويد قديانی چندی پيش در بيمارستان بستری بوده و پس از عمل جراحی قلب بدون طی کردن دوران نقاهت از بيمارستان به زندان منتقل شده است.

ابوالفضل قديانی اولين بار در دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام توهين به رييس دولت به يک سال حبس محکوم شده بود.

ابوالفضل قديانی دو ماه پيش در دادگاهی که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برايش تشکيل شده بود، شرکت نکرده و آن را غير قانونی خوانده است

قديانی سال گذشته در مصاحبه‌ای محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران را "مستبد" ناميده بود.

وی مخالفت احمدی‌نژاد با دموکراسی و اجرا نکردن برخی از قوانين را از نشانه‌های استبداد احمدی‌نژاد اعلام کرده بود.

از ديدگاه اين عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، احمدی‌نژاد که "با "عقل بيگانه است"، با رفتارهايش ايران را با "بحران‌های عميق" روبرو کرده و ممکن است نتيجه اقداماتش به بروز "جنگ" منجر شود.

به گفته وی، حزب "پادگانی" که شامل "بسيجی‌ها، لباس شخصی‌ها و نظامی‌هايی" که در سياست وارد شده‌اند، "انتخابات را هدايت کردند و دست به کودتا زدند."

مخالفان دولت کنونی ايران می‌گويند که در جريان انتخابات رياست‌جمهوری سال ٨٨ در اين کشور، محمود احمدی‌نژاد با "دخالت نهادهای اطلاعاتی و نظامی و آرای مهندسی شده" به عنوان پيروز انتخابات معرفی شده است. اما مقامات حکومت ايران اين اتهام را رد می‌کنند.

بنا به اين گزارش، قديانی دو ماه پيش در دادگاهی که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برايش تشکيل شده بود، شرکت نکرده و آن را "غير قانونی" خوانده است.

اين عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی با ارئه لايحه‌ای به دادگاه گفته بود "دادگاه سياسی، عقيدتی بايد علنی و با هيأت منصفه باشد."

بر اساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی رسيدگی به جرائم سياسی بايد به‌طور علنی و با حضور هيأت منصفه باشد اما مقام‌هايی قضايی ايران با استناد به اينکه در قوانين ايران، جرم سياسی تعريف نشده از اجرای اين اصل خودداری می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.