ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس: نامه کروبی به خامنه‌ای به تداوم حصر انجامید

بهروز نعمتی می‌گوید درخواست مهدی کروبی از خامنه‌‌ای برای پاسخگویی نسبت به اشتباهات رهبری سبب شد که نهادهای امنیتی با آزادی محصوران مخالفت کنند.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید نامه‌ای که مهدی کروبی، یکی از رهبران اعتراضات ۸۸ به علی خامنه‌ای نوشت سبب شد که حصر محصوران ادامه یابد. بهروز نعمتی تلویحاً از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی رفع حصر خبر داده. این کمیته زیر نظر نهادهای اطلاعاتی فعالیت می‌کند.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی (عکس: آرشیو)

مهدی کروبی، یکی از رهبران اعتراضات ۸۸، ۱۰ بهمن ۹۶ در نامه‌ای سرگشاده از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خواسته بود به جای انتقاد از دیگران پاسخگوی اشتباهاتش باشد. کروبی در این نامه گفته بود مجلس خبرگان به زیر مجموعه نهاد رهبری تبدیل شده، سپاه و بسیج با دخالت در اقتصاد ایران و انحصارطلبی، زمینه‌ساز فسادهای کلان تاریخی شد‌ه‌اند، شورای نگهبان آبروی سیاستمداران را به بازی گرفته و حوزه‌های علمیه هم استقلال خود را از دست داده‌اند. کروبی به خامنه‌ای نصیحت کرده بود به جای تکرار اتهام ارتباط با دشمن و برخوردهای قهرآمیز و سخت‌گیرانه با معترضان سخن آنان را با جان و دل گوش دهد.

بهروز نعمتی، سحنگوی هیأت رئیسه مجلس سه‌شنبه ۱ فروردین به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است این نامه باعث شد که حصر محصوران ادامه یابد:

«کمیته اقدامات خوبی را برای رفع حصر انجام داده بود و کار تا برخی مراحل به خوبی پیش رفته بود اما اتفاقاتی افتاد که موجب کند شدن این روند شد. به نظر می‌رسد نامه‌ای که آقای کروبی اخیرا منتشر کردند باعث شد وقفه‌ای در این روند ایجاد شود و به اعتقاد من شاید اگر این نامه نبود کار زودتر به نتیجه می‌رسید.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی وعده داده که بعد از تعطیلات نوروزی در گفت‌وگو با کمیته یاد شده، درباره شرایط رفع حصر میر حسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی گفت‌وگو می‌کند.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ۲۵ اسفند اعلام کرده بود مقام‌های ارشد امنیتی قول داده بودند تا پیش از عید رفع حصر موسوی، کروبی و رهنورد انجام شود اما آن‌ها به وعده خود عمل نکردند. دو روز بعد اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری اسلامی اعلام کرد تصمیم‌‌‌‌گیری در این‌باره به سال ۹۷ موکول شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهمن

    ایشان تلویحا می گویند، اگر کروبی خفه شود و دیگر سخن نگوید مستبد پیر مخالفتی با آزادی ایشان ندارد، چون ماندنش در حصر بیشتر به ضرر ولایت فقیه است. کلاً این ولایت فقیه انسانها را صم بکم می خواهد (مردۀ متحرک)! یک اصطلاح قدیمی آمریکایی را در اذهان زنده می کند، که می گفت یک سرخپوست خوب یک سرخپوست مرده است.