ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه ترکیه حصول توافق با آمریکا درباره منبیج را تکذیب کرد

مولود چاووش اوغلو اظهار امیدواری کرد که ترکیه و آمریکا به اتفاق امنیت و ثبات در شرق فرات و سپس در بخش های دیگری از سوریه را برقرار کنند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در یک نشست خبری که چهارشنبه ۲۱ مارس در آنکارا برگزار شد، اعلام کرد که ترکیه و ایالات متحده آمریکا برخلاف گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌ها منتشر شده، بر سر منبیج در صد کیلومتری عفرین به توافق نرسیده‌اند، بلکه ترکیه صرفاً با آمریکا به درک مشترکی از ضرورت برقراری ثبات در شرق فرات دست یافته است.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه حصول توافق بین این کشور و آمریکا درباره منبیج را رد کرد. او در یک نشست خبری در آنکارا گفت: «ما گفتیم با هم به تفاهم رسیده‌ایم درباره اینکه امنیت و ثبات باید در منبیج و در شرق فرات برقرار شود.»

گسترش عملیات نظامی ارتش ترکیه از عفرین به منبیج ممکن است به درگیری نظامی بین نیروهای آمریکا که در این منطقه مستقرند با ارتش ترکیه که عضو ناتوست بینجامد. آمریکا پیش این به ترکیه هشدار داده بود.

چاووش اوغلو در نشست خبری چهارشنبه ۱۱ مارس خود در آنکارا درباره این موضوع که ارتش آمریکا یا ارتش ترکیه می‌بایست «ثبات و امنیت» در شرق فرات را تأمین کند، سکوت کرد.

او گفت هرگاه یگان‌های مدافع خلق کرد از شرق فرات خارج شدند، ترکیه و آمریکا به اتفاق «امنیت و ثبات» را در شرق فرات برقرار می‌کنند.

وزیر خارجه ترکیه اظهار امیدواری کرد که این همکاری نظامی به عنوان الگویی برای مناطق دیگر سوریه نیز به کار گرفته شود.

وزیر خارجه ترکیه بهمن ۹۶ در سفرش به تهران و دیدار و گفت وگو با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی خاطرنشان کرده بود که ترکیه چشمداشتی به خاک سوریه ندارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.