ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دخالت ایران در بحران آب در کشورهای آسیای میانه به سود ازبکستان و برای تأمین منافع قرارگاه خاتم سپاه

وزیر نیروی ایران و شوکت خامرائف توافق کردند که در آینده شرکت‌های آب که زیر نظر قرارگاه خاتم‌ سپاه فعالیت می‌کنند، در پروژه‌‌های آب‌رسانی ازبکستان مشارکت کنند.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هشتمین اجلاس جهانی آب به برزیل سفر کرده است، با شوکت خامرائف، وزیر منابع آب ازبکستان نشستی دو جانبه برگزار کرد. قرار شد که شرکت‌های آب که در ایران در اغلب مواقع زیر نظر قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه فعالیت می‌کنند، در پروژه‌‌های آب‌رسانی ازبکستان مشارکت کنند.

چهارشنبه ۲۱ مارس/ ۱ فروردین: دیدار دو جانبه هیأت ایرانی و ازبکستانی در حاشیه برگزاری هشتمین اجلاس جهانی آب در برزیل

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رضا اردکانیان، وزیر نیرو جمهوری اسلامی و شوکت خامرائف، وزیر منابع آب ازبکستان در نشست چهارشنبه ۲۱ مارس/ ۱ فروردین در برزیل ضمن تأکید بر توسعه روابط دوستانه فی مابین، از توسعه بیش از پیش همکاری‌ها در زمینه منابع آب به ویژه مشارکت شرکت‌ها و متخصصان ایرانی در پروژه‌های مرتبط در ازبکستان استقبال کردند.

بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نظام اشتراک انرژی که بر اساس آن منابع انرژی در میان پنج کشور آسیای میانه تقسیم می‌شد از بین رفته است. قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان منابع انرژی غنی‌ دارند. تاجیکستان و قرقیزستان تجهیزاتی دارند که در ارتفاعات این کشورها قرار گرفته‌اند. آنها باید با همدیگر به گونه‌ای همکاری کنند که کشورهای پایین‌دست رودخانه در تابستان برای محصولات کشاورزی‌شان آب داشته باشند و کشورهای بالادست در زمستان برق‌شان قطع نشود. این همکاری اما مختل شده است.

بدون آب دو رودخانه بزرگ سیردریا و آمودریا، محصولات کشاورزی در پایین دست رودخانه از بین خواهند رفت و بدون برق، مردم در کشورهای بالادست زمستان‌ها از انرژی کافی برای گرمایش خانه‌ها برخوردار نیستند.

قرارگاه خاتم‌النبیای سپاه پاسداران در پروژه‌های مهم وزارت نیرو‌، راه و ترابری‌، صنایع و معادن و ساخت‌و‌ساز فعالانه مشارکت دارد. بحران آب در مرکز ایران و استفاده صد در صدی از آب‌ زاینده‌رود بحران عمیقی را در شرق اصفهان به وجود آورده و زندگی ۳۰۰ هزار کشاورز اصفهانی را به خطر انداخته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.