ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه بودجه نظامی‌اش را کاهش می‌دهد

مبارزه با فقر یکی از چالش‌ها در شش سال آینده در روسیه است. کرملین اعلام کرده که کمتر از سه درصد درآمد سرانه ملی را به بودجه نظامی اختصاص می‌دهد.

مبارزه با فقر یکی از چالش‌ها در شش سال آینده در روسیه است. کرملین اعلام کرده که کمتر از سه درصد درآمد سرانه ملی را به بودجه نظامی اختصاص می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه (عکس: آرشیو)

پیش از این دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین بعد از پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری قصد دارد روابط روسیه با اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا را بهبود ببخشد.

پنجشنبه ۱ مارس رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در جمع نمایندگان پارلمان فدرال روسیه اعلام کرد که این کشور موفق شده سلاح‌های استراتژیک تازه‌ای، از جمله موشک‌های بالستیک غیر قابل رهگیری، زیر دریایی‌های بدون سرنشین و هواپیماهای مافوق صوت را تولید کند. پوتین در بخشی از این سخنانش گفته بود:

«کشورهای غربی ما را نادیده گرفتند، کسی به حرف ما گوش نکرد، اما حالا دیگر ناچار هستند به ما گوش کنند.»

بزرگ‌ترین چالش روسیه در شش سال آینده مهار بحران اقتصادی است. با کاهش قیمت نفت و تحریم‌های اتحادیه اروپا، اقتصاد روسیه صدمه خورده است. با این‌حال در سال گذشته درآمد سرانه ملی در روسیه افزایش یافت و از میزان بدهی دولت کاسته شد. اما با این‌حال بیکاری در روسیه افزایش پیدا کرده و همزمان بر نرخ تورم هم افزوده شده.

فقر در بین جوانان و سالخوردگان بیشتر به چشم می‌خورد. به گفته ولادیمیر پوتین ۲۰ میلیون نفر در این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند. قدرت خرید بازنشستگان هم یکی از چالش‌هاست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود

    روسیه در دست یک گروه آلیگارش مافیایی است که تا ابد راه رهایی از آن ندارد مثل دارودسته حاکم بر ایران .ولی در ایران دیری نخواهد که به زباله دان فرستاده خواهند شد .