ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک شرکت مستقر در ایران و ۱۰ ایرانی را تحریم کرد

شرکت "مبنا" و ۱۰ فرد مرتبط با آن به دلیل اجرای حملات سایبری علیه ۱۴۴ دانشگاه آمریکا و ۱۷۶ دانشگاه در ۲۱ کشور جهان در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفتند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مؤسسه "مبنا" و ۱۰ فرد مرتبط با این شرکت مستقر در ایران را به دلیل اجرای حملات سایبری علیه ۱۴۴ دانشگاه آمریکا و ۱۷۶ دانشگاه در ۲۱ کشور جهان تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا (عکس: آرشیو)

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ۲۳ مارس/۳ فروردین با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که در اقدامی هماهنگ با وزارت دادگستری این کشور شرکت مبنا در ایران و ۱۰ فرد مرتبط با آن را به دلیل سازماندهی و مشارکت در حملات سایبری به «صدها دانشگاه آمریکا» در فهرست تحریم‌های اقتصادی قرار داده است.

وزارت خزانه‌‌داری آمریکا شرکت مبنا و اشخاص مرتبط با آن را متهم کرده که اطلاعاتی را که از طریق حمله سایبری به دانشگاه‌های آمریکا و چند کشور متحد ایالات متحده به دست می‌آوردند در اختیار سپاه پاسداران قرار می‌دادند و علاوه بر این بخشی از این اطلاعات، از جمله اطلاعات اشخاص، اطلاعات علمی و برخی کتاب‌های دانشگاه‌های آمریکا و چند کشور دیگر را در جهت منافع شخصی و سودجویی و کسب درآمد در بازارها عرضه می‌کردند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت مبنا را به عنوان شبکه‌‌ای از هکرها معرفی می‌کند که در ایران مستقر است و درآمدش را از طریق حملات سایبری به دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی آمریکا و چند کشور متحد به دست می‌آورد. این شرکت که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده در اساسنامه‌اش اعلام کرده که هدفش کمک به دانشگاه‌های ایران و مؤسسات پژوهشی این کشور است. وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید شرکت مبنا قراردادهایی با مؤسسات دولتی و خصوصی ایران در زمینه حملات سایبری به امضاء رسانده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه ۲۳ مارس خود اعلام کرده که شرکت مبنا به ۱۴۴ دانشگاه آمریکا و ۱۷۶ دانشگاه در ۲۱ کشور جهان از جمله استرالیا، کانادا، چین، دانمارک، فنلاند، آلمان، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، مالزی، بریتانیا، هلند و نروژ حمله سایبری کرده است. بخشی از اطلاعاتی که مبنا از طریق این حملات به دست آورده در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفته.

وزارت خزانه‌داری آمریکا این اشخاص را هم به دلیل مشارکت فعالانه در حملات سایبری شرکت مبنا به دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی آمریکا و متحدانش در فهرست تحریم‌ها قرار داده است:

غلامرضا رفعت‌نژاد، احسان محمدی، سید علی میرکریمی، مصطفی صادقی، سجاد طهماسبی، عبدالله کریما، ابوذر گوهری مقدم، روزبه صباحی، محمد رضا صباحی و بهزاد مصری.

بهزاد مصری از ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ تاکنون به اتهام اخاذی شش میلیون دلار از یک شرکت آمریکایی تحت پیگرد قضایی قرار دارد.

رییس جمهور آمریکا در پیام نوروزی خود خبر داده بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد دارد تحریم‌هایی علیه ایران اعمال ‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا، پنجشنبه ۲۳ شهریور نیز با صدور اطلاعیه‌ای،  ۱۸ فرد و شرکت ایرانی و خارجی را به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران و مشارکت در حملات سایبری علیه آمریکا تحریم کرده بود.

تابستان سال گذشته شرکت «مهندسی سدیدکاران صبا»، که به مؤسسه‌ تحقیقات جهاد سازندگی و سپاه پاسداران خدمات‌رسانی می‌کند، به‌دلیل پشتیبانی مالی، مادی و فنی و یا تأمین کالا و خدمات، در برنامه‌ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت امنیت رایانه‌ای «امن‌‌پردازش خوارزمی»، به‌ دلیل برنامه‌ریزی و اجرای حملات سایبری علیه دست‌کم ۹ مؤسسه‌ مالی آمریکا، از‌جمله بانک‌ها و بازارهای بورس آن کشور، از دسامبر ۲۰۱۱ (آذرماه ۱۳۹۰) تا دسامبر ۲۰۱۲ (آذرماه ۱۳۹۲)، در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌ بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.