ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دورنمای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران نفت را گران کرد

احتمال خروج آمریکا از برجام در ماه مه و بازگشت تحریم‌های نفتی ایران و نیز وعده ریاض به ادامه کاهش تولید اوپک باعث افزایش قیمت نفت به بالاترین سطح در هشت هفته اخیر شده.

قیمت هر بشکه نفت خام جمعه ۲۳ مارس / سوم فروردین به بالاترین سطح خود در دو ماه اخیر رسید. دورنمای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران و نیز وعده عربستان برای ادامه کاهش تولید «سازمان کشورهای صادرکننده نفت» (اوپک) دلیل این افزایش قیمت دانسته شده است.

افزایش قیمت نفت به دلیل امکان بازگشت تحریم‌های ایران و وعده سعودی به ادامه کاهش تولید اوپک ـ تصویر آرشیوی

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، هر بشکه نفت خام برنت با ۲,۲ درصد افزایش به بیش از ۷۰ دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت خام تگزاس نیز با ۵,۵ درصد افزایش ۶۵ دلار در هر بشکه را رد کرد.

یکی از دلایل افزایش قیمت دورنمای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران است. رئیس‌جمهوری آمریکا که به خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) در صورت رفع‌نشدن «نواقص» آن تهدید کرده بود، با انتخاب جان بولتون، یک محافظه‌کار تندرو به سمت مشاور ارشد امنیتی کاخ سفید احتمال تحقق این تهدید را افزایش داده است.

«وال استریت ژورنال» در این زمینه نوشت که احتمال خروج آمریکا از برجام در ماه مه و بازگشت تحریم‌های نفتی ایران باعث شده قیمت نفت در هشت هفته اخیر به بالاترین سطح خود برسد.

افزایش تنش کلامی بین ایران و عربستان نیز دیگر دلیل افزایش قیمت‌ها دانسته می‌شود. جدل کلامی تهران و ریاض در روزهای اخیر و همزمان با سفر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به ایالات متحده تشدید شده است.

دیگر دلیل افزایش قیمت‌ها وعده‌ای است که محمد بن سلمان برای ادامه کاهش تولید نفت اوپک در ۲۰۱۹ داد.

کشورهای عضو اوپک دسامبر ۲۰۱۶ در وین توافق کرده‌ بودند که برای افزایش قیمت نفت، تولید روزانه اوپک را به میزان یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. روسیه نیز به این توافق پیوست.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.