ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برج میلاد در «ساعت زمین» خاموش می‌شود

شنبه چهارم فروردین روزی است که در آن میلیون‌ها تن امسال در «ساعت زمین»، بین ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ شب به وقت محلی در هر کشوری، چراغ‌ها را یک ساعت خاموش می‌کنند.

برج میلاد تهران با شرکت در ابتکار نمادین «ساعت زمین» در حمایت از محیط زیست چراغ‌هایش را خاموش خواهد کرد.

امسال ساعت زمین،‌ ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ چهارم فروردین است

شنبه چهارم فروردین / ۲۴ مارس روزی است که در آن میلیون‌ها تن در سالگرد «ساعت زمین» چراغ‌های خود را یک ساعت خاموش می‌کنند.

برج میلاد تهران نیز برای هشتمین بار در این ساعت که بین ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ شب به وقت محلی در هر کشوری تعیین شده است، خاموش خواهد شد.

برنامه «ساعت زمین» چند سال است به ابتکار«صندوق جهانی طبیعت» (WWF) برگزار می‌شود. امسال یازدهمین دوره این برنامه است.

صندوق جهانی طبیعت اعلام کرده که دست‌کم ۱۸۰ کشور امسال در برنامه ساعت زمین شرکت می‌کنند. سال گذشته ۱۸۷ کشور برنامه‌هایی برای ساعت زمین تدارک دیده‌بودند. این برنامه با رسیدن دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا مورد توجه بیشتری قرار گرفت. ترامپ عاملیت انسان در گرمایش جهانی زمین را انکار می‌کند و از توافقنامه زیست‌محیطی پاریس خارج شده است.

هدف اصلی برنامه ساعت زمین آن است که به تمام مردم جهان یادآوری کند که طبیعت و محیط زیست نیازمند اقدام هماهنگ و مشترک تمام انسان‌هاست و برخی قدم‌های کوچک و نمادین مانند یک ساعت خاموش کردن چراغ‌های اضافی نیز می‌‌تواند در کم کردن مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف منابع  سهم داشته باشد.

به زعم شماری از متخصصان، فعالیت‌های انسانی از جمله مصرف رو به ازدیاد سوخت‌های فسیلی و در نتیجه انتشار گازهای گلخانه‌ای مهم‌ترین عامل تغییرات آب و هوایی ااست.

در برنامه امسال «ساعت زمین» همچون هر سال برخی از بناهای مشهور در شهرهای بزرگ و همچنین تعدادی از محوطه‌های میراث جهانی نیز چراغ‌های خود را خاموش خواهند کرد.

کلوسئوم رم در ساعت زمین خاموش می‌شود

برنامه «ساعت زمین» نخستین بار از استرالیا آغاز شد. در سال ۲۰۰۶ دفتر صندوق جهانی طبیعت در استرالیا به همراه یک آژانس گردشگری این برنامه را در آن کشور و برای یادآوری خطرات زیست محیطی که جهان را تهدید می‌کند برگزار کردند. اما استقبال از این ایده به حدی بود که از سال بعد، این برنامه به صورت بین‌المللی در هر آخرین شنبه ماه مارس اجرا شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.