ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ خدمت تراجنسیتی‌ها در ارتش آمریکا را محدود کرد

به گفته کاخ سفید، جیمز متیس، وزیر دفاع ادعا کرده که خدمت تراجنسی‌ها در ارتش آمریکا «کارایی» این ارتش را پایین می‌آورد.

رئیس‌جمهوری آمریکا با امضای تفهیم‌نامه‌ای استخدام برخی تراجنسیتی‌ها (ترنس‌ها) در ارتش آمریکا را محدود کرد اما دست ارتش و وزارت دفاع را برای سیاست‌گذاری در زمینه استخدام تراجنسیتی‌ها باز گذاشت.

این تفهیم‌نامه که جمعه ۲۳ مارس / سوم فروردین به امضای دونالد ترامپ رسید، افراد دارای «پیشینه بی‌قراری جنسیتی» را جز «تحت شرایط محدود و مشخص» از خدمت در ارتش آمریکا منع می‌کند.

افراد دارای پیشینه بی‌قراری جنسیتی کسانی تعریف شده‌اند که «نیازمند معالجه درمانی اساسی از جمله جراحی یا داروهای پزشکی هستند».

این تفاهم‌نامه می‌افزاید که وزارتخانه‌های دفاع و امنیت ملی آمریکا «می‌توانند هر سیاست مقتضی درباره خدمت تراجنسیتی‌ها در ارتش را اتخاذ کنند».

به گفته کاخ سفید، جیمز متیس، وزیر دفاع ادعا کرده که خدمت تراجنسی‌ها در ارتش آمریکا «کارایی» این ارتش را پایین می‌آورد.

دونالد ترامپ پیش از این در ژوئیه گذشته، در یک سلسله توئیت از حق خدمت افراد تراجنسیتی در ارتش ایالات متحده آمریکا به دلیل «هزینه‌های پزشکی بالا و ایجاد اخلال» انتقاد کرده بود.

این اتفاق دو سال پس از آن رخ می‌دهد که پنتاگون، در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما ممنوعیت خدمت افراد تراجنسیتی را پایان داد.

فعالان حقوق دگرباشان جنسی از ژوئیه گذشته که احتمال چنین فرمانی مطرح شده بود، انتقادها از آن را آغاز کرده بودند. دموکرات‌ها نیز از امضای این تفهیم‌نامه انتقاد کرده‌اند.

دونالد ترامپ همچنین دستورالعمل دولت پیشین را که از مدارس دولتی می‌خواست برای حمایت از دانش آموزان تراجنسیتی به آنها اجازه دهند که از توالت مرتبط با هویت جنسیتی منتخبشان استفاده کنند، لغو کرده بود.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.